Søvnløs natt

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Etter gårdsdagens sjokk om tvillinger i magen er jeg i en merkelig tilstand kjenner jeg. Sov fra 22-00.04 og så er jeg lys våken. Ikke blund på øyet siden midnatt, nå er klokken 04.05. Tanker om alt som skal skje, alt som kan skje, hvordan vi skal gå frem for å finne ut av alt, hvordan vi skal ha overskudd til alt... Det er rett og slett litt mye! Og jeg som er kontrollfrik og hittil har tatt svangerskapet med knusende ro fordi jeg visste hva jeg gikk til, gledet meg til å endelig få muligheten til å føde helt normalt, jeg er nå helt forvirret og fortumlet over alt oppstyret som dukker opp når det er to eneggede tvillinger inni der. Og så må jeg lufte tanken med dere, gode jenter. Gruer meg til å prate med leder i morgen, må ringe legen eller sykehuset og nav for å snakke om sykemelding vs svangerskapspenger, vet at mye av arbeidet mitt faller på mine kollegaer - og det er skikkelig skikkelig drittfølelse. Og på toppen av alt er jeg faktisk ganske glad for at vi får to på likt! For at vi er så heldige å få to gode kompiser, to store gleder på samme tid. Og så håper jeg virkelig at alt går bra, og det er nettop derfor jeg ser meg nødt til å be om sykemelding eller svangerskapspenger, fordi stresset på jobb ikke er bra for gravidkroppen med to i magen. Åhåi så langt, så fikk jeg lufta tankene midt på natta. Nå må jeg på do! Og så må jeg ha vann. Og jammenmeg er jeg vel sulten også... :)

Jobben har vi alltid dårlig samvittighet for, men det er ingen som gir oss noen som helst medalje eller ekstra belønning for å slite oss ut på jobb. Når du er tilbake fra permisjon er et hele glemt. Jeg antar at du har fortalt at du er gravid? (du er ikke pliktig enda) I såfall BØR din leder ha funnet en løsning for når du blir sykmeldt, det er en kjensgjerning at de færreste gravide står i full jobb hele svangerskapet! Lykke til med samtalen☺

Når det gjelder å ha kontroll på alt du trenger etc er det ganske enkelt. Så lenge du har noe å frakte ungene hjem i fra sykehuset (for de fleste en bilstol) og et sted å sove, har babyene det faktisk helt fint.

Håper det blir bedre når du får lagt kortene på bordet fornedrende din!

Skjønner godt at det tar litt tid å lande :-)

Ikke la bekymringer overskygge gleden, det kommer til å løse seg sååå fint :-)

Feire masse i kveld og i helga og bare kooooos dere :-)

Skjønner deg godt, selvom jeg ikke har eller har fått tvillinger... Svigerinna mi fant noen grupper for tvillingforeldre på nett hun har hatt stor glede av, og hun turte å spørre om absolutt alt hun lurte på hele veien! Ikke legg skjul på spørsmål - er jo plutselig to;)
Videre hadde også hun dårlig samvittighet for jobb, men de aller aller fleste hører nyheten om gravide og blir genuint glad på dine vegne - og 2; dobbelt lykke! Jeg er selv i lederrolle med personalansvar og ville bare reagert med glede over nyheten om 2 - og helt enkelt sagt at "det finner vi en løsning på - ikke din bekymring nå, tenk på deg og dere"!
Tvillingene "her" brukte forøvrig samme sprinkelseng (lå på tvers) en god stund;)
Dette går bra! Lykke lykke til!! :)

Jeg synes du skal fokusere på deg og de i magen, og ikke tenke så mye på jobb. Hvis en av mine kolleger fortalte meg at hun ventet tvillinger hadde jeg ikke forventet noe fra henne jobbmessig, det er tøft nok å bære på en.. (for meg hvertfall).
Masse lykke til med samtaler og ikke glem å inkludere din partner. Blir det skikkelig ille og du gruer deg maks kan du kanskje spørre om han kan være med på praten med lederen din? Eller få hjelp av lege/jordmor?

Skjønner godt du har mange tanker og bekymringer, det er nok helt naturlig.

Gi deg selv litt tid til å kjenne på alle de ulike følelsene, så vil nok alt falle på plass etter hvert som du legger nye planer. Snakk med mannen, så får du delt alle tankene dine med noen. Det pleier min mann å sette pris på, at jeg inkluderer han i mine bekymringer. ;)

Som de over meg sier så vil de fleste gode ledere glede seg på vegne av en ansatt som venter tvillinger, og være imøtekommende på dine behov.

Back
Topp