Søvnkaos- fra 2 til 1 dupp

Pingo87

Betatt av forumet
Nå er det totalt kaos her når det gjelder soving på dagen.. Før pleide han å sove fra ca 9-10 til 11, for så en siste dupp igjen rundt kl 14. Men nå er det bare surr! Idag sov han ikke noe fra han våknet i 07.30 tida til kl 13.30.. Og da bare 20 min i vogna. Så nå Konka han ut igjen.. passer jo veldig dårlig da han pleier å legge seg i 19 tida, men han var helt utkjørt stakkars.
Virker som om vi er i ferd med å gå fra to dupper til en midt på dagen, men de fleste dagene blir det bare surr. Og akkurat idet jeg følte vi hadde fått så veldig gode rutiner:wtf:

Noen andre som styrer med det samme? Ev har noen gode tips ??:))
 
Kan det være at du la for sent? Prøv å legge en time tidligere? Min ettåring sover fra ca 12-14 på daghvil. Vi starter dagen ca 06:45 og i seng ca 19:30.
 
Kan det være at du la for sent? Prøv å legge en time tidligere? Min ettåring sover fra ca 12-14 på daghvil. Vi starter dagen ca 06:45 og i seng ca 19:30.

Jeg prøver å ha han i seng innen 19, men ikke alltid han sovner med en gang. Nå ble det flaske, skift og tannpuss og nå sover han igjen. Tror kanskje jeg skal begynne leggeprosessen tidligere fremover for å se om det hjelper.
 
Jeg prøver å ha han i seng innen 19, men ikke alltid han sovner med en gang. Nå ble det flaske, skift og tannpuss og nå sover han igjen. Tror kanskje jeg skal begynne leggeprosessen tidligere fremover for å se om det hjelper.

Ja, jeg tenkte daghvilen bør komme litt tidligere. Du skrev at den ble litt over 13. Få den litt før tolv i stedet? Daghvilen bør være på et sted mellom 1-2 timer. 20 minutters daghvil var veldig lite.
 
Hvis du skal ha en hvil midt på dagen er min erfaring at den bør være rundt kl 12. Hvis mine legges noe senere enn det blir det ofte kluss med både dag og nattesøvn
 
Ja, jeg tenkte daghvilen bør komme litt tidligere. Du skrev at den ble litt over 13. Få den litt før tolv i stedet? Daghvilen bør være på et sted mellom 1-2 timer. 20 minutters daghvil var veldig lite.

Ja sånn ja hehe. Ja jeg prøver å få den til å bli rundt 12, men ikke alltid han følger planen min:) igår endte vi opp med 2 timer i vogna hvor han var våken hele tiden.. sovnet når vi kom hjem igjen.. Men vi får bare fortsette å prøve. Til nå har vi hatt det veldig greit med soving. Er nå i det siste at det har blitt så mye kluss. Men men.. Vi finner nok ut av det, forhåpentligvis ganske kjapt:))
 
Jeg husker at dagsøven ble helt kaos i overgang fra 2 til 1 dupp. Det viktigste for meg ble å holde tider og etterstrebe det jeg hadde satt meg som mål som jeg så at var gjennomførbart for baby.
Siden baby pleier å sove fra 9-10 til 11 så ville jeg drøyd denne luren 1 time i første omgang og kanskje han sover til 12, deretter ville jeg eventuelt lagt han tidligere dersom han viser tegn til å ikkke klare å holde seg til 19 (noe jeg ikke tror han vil klare) . Derimot 18 er en fin leggetid:)

Min jente sover fra 10-11.30/12.00 og legges 18.00/18.30 , alt ettersom når hun våknet fra duppen.
Sover da til 6.30-7.00 på morgen:)
 
Ja sånn ja hehe. Ja jeg prøver å få den til å bli rundt 12, men ikke alltid han følger planen min:) igår endte vi opp med 2 timer i vogna hvor han var våken hele tiden.. sovnet når vi kom hjem igjen.. Men vi får bare fortsette å prøve. Til nå har vi hatt det veldig greit med soving. Er nå i det siste at det har blitt så mye kluss. Men men.. Vi finner nok ut av det, forhåpentligvis ganske kjapt:))

Jeg tenker litt at om du triller i to timer, så må du finne ut om du kan se etter signaler på at barnet er trøtt tidligere. Vi har også trilla lenge uten resultat, og ofte kan det være at barnet ikke helt klarer å finne roen pga noe, kan være overstimulert eller overtrøtt. La barnet styre dagen litt, følg med på hvert eneste signal som gni seg i øynene og gjesping. Ikke tenk så mye at du MÅ ha 1 hvil i dag. I overgangen kan det være dager med 2 hviler. Dette er en spesielt tøff tid, for det går veldig opp og ned. Det tok kanskje 2 mnd før jeg kunne si med sikkerhet at vi kun har 1 hvil. Alle unger tar dette i forskjellig tempo. Prøv å senke skuldrene, dette finner du ut av!
 
Back
Topp