Søvnig av rotavaksine?

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Sniker fra september, da det er så få der inne som har seks uker gamle barn enda:) Vi har vært til seks ukers kontroll i dag og fått rotavaksine, og babyen min har sovet siden. Får omtrent ikke vekket henne og hun orker ikke å spise mer enn noen svelger før hun sovner igjen. Er det flere som har fått søvnige babyer etter denne vaksinen?

Det er hvertfall en helt vanlig bivirkning! Her vil lille sove, men er så kvalm.
Huffda...stakkar lille, det er mye de skal tåle, disse små. Jeg googlet det og da så det ut til at søvnighet kun forekommer hos ca 1%, men det er jo ofte litt underrapportert ift disse bivirkningene på medikamenter. Fint at du sier det er vanlig, da skal jeg slutte å tro hun er syk. Holdt på å omkomme av brystspreng her, men nå er det pumpet og puttet i fryseren:)

Bare pass på at hun får i seg veske og har tissebleier. Vi hadde den "verste" dagen dag tre med mageknip, slapphet og hun sov omtrent konstant hele dagen. Våknet kun for mat og sov seg gjennom bleieskift, legebesøk og blodprøve:o

Sniker fra september, da det er så få der inne som har seks uker gamle barn enda:) Vi har vært til seks ukers kontroll i dag og fått rotavaksine, og babyen min har sovet siden. Får omtrent ikke vekket henne og hun orker ikke å spise mer enn noen svelger før hun sovner igjen. Er det flere som har fått søvnige babyer etter denne vaksinen?

Har du sjekket om hun har feber? Hvis slappheten fortsetter i dag lørdag ville jeg nok tatt kontakt med legevakt for å utelukke at det er noe annet. Og i alle fall hvis hun har feber.

Har du sjekket om hun har feber? Hvis slappheten fortsetter i dag lørdag ville jeg nok tatt kontakt med legevakt for å utelukke at det er noe annet. Og i alle fall hvis hun har feber.
Hun kjentes litt småvarm i går og sov hele dagen. Hadde litt brekninger innimellom også, men i dag er hun helt fin. Var nok en reaksjon på vaksinen da, går jeg ut ifra.

Hun kjentes litt småvarm i går og sov hele dagen. Hadde litt brekninger innimellom også, men i dag er hun helt fin. Var nok en reaksjon på vaksinen da, går jeg ut ifra.

Feber får du egentlig ikke sjekket uten å ta tempen - aller helst i rompa. Men hvis hun er fin nå så har det jo passert uansett :-)

Back
Topp