søvnhjelp!

Bente78

Forelsket i forumet
Hei alle sammen.
Begynner å bli ganske utålmodig nå.......... har ei jente på 14 mnd.som har begynt å tulle om natta igjen. Hun sover på eget rom,men det hender gang på gang at hun våkner i 4-5 tiden på natta. hvis hun våkner i 4 tiden kan hun ligge 1 time før hun sovner igjen (tar henne i senga vår) men hvis hun våkner i 5 tiden,skjer det ikke at hun sovner igjen. :(

Begynner å bli veldig slitsomt dette her i og med at både jeg og mannen min jobber hver dag. Tenker at det er kanskje flere tenner på gang,men vet ikke helt. Hun er også veldig forkjølet,så det kan kanskje være det også......men uansett blir vi veldig sliten.

På dagen krever hun også MASSE oppmerksomhet,og det er nesten umulig for meg å gjøre noe husarbeid,for hun er veldig klengete på meg. Er også veldig dårlig til å leke seg alene.

Ble litt langt dette her, men måtte bare få ut litt frustrasjon......

Hvordan er deres 1 åringer med søvn og er de flinke til å aktivisere seg selv?

Her begynner det med søvn å gå seg til nå *bank i bordet*, vi sover som reel aldrig lenger enn til 6 [8D], men snuppa sover stort sett hele natta.

Ang å leke for seg selv er det veldig opp og ned egentlig. Er hun blid og fornøyd kan hun leke lenge, er hun sur (les sulten) er det bare mas [&:] Har derfor egentlig ikke så mange tips, men krysser fingrene for at det gir seg igjen [:)]

Her har ikke knerten sovet natta igjennom enda, dvs mine foreldre og han har tatt danskebåten i natt og da sov han vistnok hele natta (men sovnet sent og våknet tidlig). Det er en uke siden jeg dro hjemmefra og da sov han enda noen timer i sengen vår, noen netter holdt det med smukk tidlig på natta og så over til oss i 5-6 tiden, men på ingen måte altid han sovner igjen når han kommer over så sent.
Etter jeg har reist har det vist blitt til at han har kommet over til vår seng i 6 tiden og sovnet litt igjen, og ellers bare litt små klynk etter smokken, så er forbedring der [:)] Han er god til å leke selv så lenge en av oss er i nærheten.
Er spent på hvordan det blir når han kommer hit i dag, kanskje jeg får en klengete gutt her, men det gjør ikke noe jeg vil gjerne klenges [:D]

Har dessverre ingen gode råd å komme med...

Men hvis det kan trøste litt at andre er i samme båt, så har vi en sønn som stort sett våkner 3-4 ganger hver natt fra vi legger oss og til han våkner for dagen mellom kl 5 og 6. Det holder å putte inn en smokk på natta, og så sover han videre. Er så vant til det at jeg nesten ikke tenker over det lengre, men det er klart at vi er begge fryktelig trøtte når vi går på jobb. Håper at det går seg litt mer til når han har gått en stund i barnehagen og blir mer sliten av å være der.

Ønsker dere lykke til og håper at det ikke tar så lang tid før nettene blir bedre! [:)]

Back
Topp