Søvnforandring. Fra bra til dårlig :(

marri86

Glad i forumet
Siste 3-4 ukene har guttungen sovet kjempebra. Vi kunne legge han mellom 8 og 9 om kvelden også våknet han mellom 6 og 8.30 om morgenen for første måltidet. Han kunne småvåkne om natta,men godtok sutten og sov videre... Vi syntes det var da nydelig,for storesøster på 25 mnder holdt på med nattmat til hun var 9-10 mnder...

Men siste 3 nettene har han våknet mye utover natta,også har jeg måtte kaste inn håndklet og gi han mat alt melom 1 og 4...Og at han surrer mye før han sovnet litt på morgenkvisten og våkner 6.30-7 tida.
Så har ikke blitt mye søvn på 3 netter...

Han fikk vaksine for 2 dager siden,så kan jo være litt påvirket av den,men han begynte jo natta før vaksina..

Noen med samme erfaring? Håper at han går tilbake til den fine rytmen sin fordi jeg merker at jeg orker ikke for mye av noen få timer søvn :( (Tidligere når han var yngre så våknet han om natta ja,men fikk mat og sovnet fort igjen..)
 
Her er det mat 2-4 ganger om natta..... Det jeg merker er ho våkner tidligere nå, men sovner like seint på kvelden..... Begynte å høre om rundt halv åtte i dag men klarte sjøl å sove litt til og fra en times tid til.... Vet ikke heilt hva ho gjorde :p var bare så trøtt i dag...

Hvor gammel er babyen din?
 
Tenkte litt på det..Har foreldre og barn,stod noe om det der nå. Er ved ca 12 uker og 15-19 uker...
 
Tenkte litt på det..Har foreldre og barn,stod noe om det der nå. Er ved ca 12 uker og 15-19 uker...

Ja har hørt det neste kan vare lenge.... Ser ikke heilt frem til det :p

Fornøyd med foreldre og barn?? Vurderer abonnement ser du ;)
 
Min gutt er 12 uker nå. Har også alltid sovet veldig godt å mye, både på natta og på dagen. Han sover heldigvis enda om natta, men de siste dagene har det blitt bare tull med sovingen hannes. Våkner for ingenting, må gi han sutten "i ett". Før kunne han sove 3timer i strekk, nå er det maks 1,1/2 time, å så er han så trøtt å sliten resten av dagen... Hvis jeg prøver å få han til å sove lengere, ved å gi han sutten eller trille på vogna begynner han til slutt å hyyle.. Så får han ikke til å sove lengre. Tar han opp, gir han litt pupp å så sovner han i fanget mitt :/

Krysser fingrene for at han iallefall fortsetter å sove så godt om natta! :)

Tror dere det kan være utviklingssprang han holder på med også?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min gutt er 12 uker nå. Har også alltid sovet veldig godt å mye, både på natta og på dagen. Han sover heldigvis enda om natta, men de siste dagene har det blitt bare tull med sovingen hannes. Våkner for ingenting, må gi han sutten "i ett". Før kunne han sove 3timer i strekk, nå er det maks 1,1/2 time, å så er han så trøtt å sliten resten av dagen... Hvis jeg prøver å få han til å sove lengere, ved å gi han sutten eller trille på vogna begynner han til slutt å hyyle.. Så får han ikke til å sove lengre. Tar han opp, gir han litt pupp å så sovner han i fanget mitt :/

Krysser fingrene for at han iallefall fortsetter å sove så godt om natta! :)

Tror dere det kan være utviklingssprang han holder på med også?


Sent from my iPhone using BV Forum

Dårligere søvn er jo ett kjennetegn. Da mi var 12 uker var det dagsovingen som blei redusert, sov som vanlig på natta....
 
Stor forskjell på nattesøvn her også. Legger seg mellom 20 og 21, tidligere sovnet hun lett mellom ammingene, men nå er hun mye våken. På dagen våkner hun konsekvent etter 40 min. Tilogmed når vi triller så blir det hyl. Håper det snart går over...
 
Back
Topp