Søvnen til en nyfødt

Bygdejenta

Elsker forumet
Novemberlykke 2020
Jeg lurer på hvordan dere legger opp kvelden/natten med den lille. Samsover dere, eller sover den lille i en egen seng ved siden? Hvor mange timer søvn får den lille før han/hun våkner og trenger mat/skift? Får dere noe søvn i det hele tatt? [emoji23]
 
Spennende å se hvordan andre gjør det. Han her er som regel urolig på kvelden og vil amme hele tiden, så der blir en del amming i løp av kvelden. Vi tar siste amming før natten i 22-23 tiden på sengen, når han sovner så legger jeg han i bredside criben. Han våkne esom regel etter 3-4 timer og vil spise igjen. Han har hatt noen netter hvor han har vært våken 2-3 timer midt på natten, men som regel sovner han igjen. Etter dette våkner han ca hver andre time (noen ganger hver time) og vil spise, slik holder vi på til vi står opp. Hvordan gjør dere det?
 
Vi har fått en skikkelig sovebaby. Han er snart 4 uker, og sover fortsatt non-stop. Våkner bare for mat. (Han har noen våkne perioder også, altså, men føles som han sover litt vel mye)
På natten ligger han i sengen med meg. Pappaen har flyttet inn på sofaen i stuen. Våkner stort sett i 3 tiden og i 6 tiden for mat. Sånn omtrentlig. Så står vi opp i 9 tiden.
 
Spennende å se hvordan andre gjør det. Han her er som regel urolig på kvelden og vil amme hele tiden, så der blir en del amming i løp av kvelden. Vi tar siste amming før natten i 22-23 tiden på sengen, når han sovner så legger jeg han i bredside criben. Han våkne esom regel etter 3-4 timer og vil spise igjen. Han har hatt noen netter hvor han har vært våken 2-3 timer midt på natten, men som regel sovner han igjen. Etter dette våkner han ca hver andre time (noen ganger hver time) og vil spise, slik holder vi på til vi står opp. Hvordan gjør dere det?

Vi gjør det på nesten samme måte bortsett fra at vi legger ho i senga med oss når ammingen er unnagjort og ho har sovna rett og slett fordi ho sover bedre der enn om jeg legger ho i bedside criben. Ho vil ikke ligge i bedside criben uten babynestet da det virker som om bedside criben blir for stor og åpen. Normalt sett våkner ho etter et par timer for å få mat og sånn går natta frem til vi står opp.
 
Gir siste måltid kl 21 sover til 03 og igjen til mellom 08-09 :) han er 10 uker, 5 uker korrigert :) sniker fra August :p
 
Min våkner hver 2-3 for mat og av og til bleieskift. Tar av og til litt tid før vi sovner igjen siden han er litt urolig pga magevondt. Så kan være litt slitsomme netter, men vi legger oss i 11 tiden og står ofte opp rundt 10, så føler meg ikke så altfor trøtt siden vi sover litt frampå :) Hviler meg av og til når han sover på dagtid.
 
Her gir jeg pupp og flaske mellom 00-01 , å da kan han sove til 6 halv 7 for mer mat , får da en flaske så sover han til rundt halv 10, da ligger vi å koser med puppen 1 times tid før han trenger mer påfyll med flaske å da står vi opp :) sover i daybed med babynest om natta , å så samsover vi på morningen . :)
 
Her gir jeg pupp og flaske mellom 00-01 , å da kan han sove til 6 halv 7 for mer mat , får da en flaske så sover han til rundt halv 10, da ligger vi å koser med puppen 1 times tid før han trenger mer påfyll med flaske å da står vi opp :) sover i daybed med babynest om natta , å så samsover vi på morningen . :)

Jeg er misunnelig på dere! Det høres ut som en drømmenatt! Heldige dere er [emoji4]
 
Min våkner hvert 3-4t for mat. Både dag og natt. Men på dagen så er det amming, bleieskift også zzz. På nattan er det litt verre, for da er det amming, bleieskift, våken i 30-60 min, amming part 2 OGSÅ zzzz.. :yuck:
 
Min er stort sett våken på dagen (fra 11-17). Har korte soveøkter på kanskje 10 min. På natten våkner hver 3 time for å spise før han sovner igjen.
 
Back
Topp