Søvnbehov før fødsel?

Emily14

Betatt av forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Hei, hvordan har deres søvnbehov vært før dere føda?

Jeg har sliti med søvn store deler av tredje trimester men plutselig nå de siste to dagene har jeg sovet sammenhengende på natten, men også hatt økt behov med søvn på dagen. Håper jo at dette er kroppen som lader opp, selv om jeg har hørt det vanligste er å få masse energi

Jeg har sliti med søvn store deler av tredje trimester men plutselig nå de siste to dagene har jeg sovet sammenhengende på natten, men også hatt økt behov med søvn på dagen. Håper jo at dette er kroppen som lader opp, selv om jeg har hørt det vanligste er å få masse energi
Jeg har ikke noe svar på det, men har i dag våknet med sår hals (hatt bronkitt i 5 uker sammenhengende, men det har ikke vært et stort problem mtp energi og søvn) og har hatt et enormt søvnbehov. Kun sovet og spist i hele dag. Har under 3 uker til termin :happy:

Jeg sov dårlig frem til for et par uker siden. Er 40+4 i dag. De siste par uke e har jeg sovet nesten sammenhengende og fra å ha våkna 6-7 kan jeg sove til 9-10.

Jeg sover, sover og sover og har egentlig gjort det i mange uker. Sovner på et blunk men våkner like fort igjen. Gjerne våken 3-4 ganger hver natt for å tisse men sovner igjen på 2 minutter. Jeg pleier vanligvis å ha skikkelig store problemer med innsovning. Sikkert kroppen som lader seg opp til våkennetter med baby :)

Jeg har ikke hatt vanskeligheter med innsovning/soving i svangerskapet, minus tissing 3-4 ganger om natten, men sovner fort igjen. Har ikke merket noe av såkalt «nesting» med økt energi osv. Har siste uken (38+5) hatt veldig økt m søvnbehov og føler meg generelt utmattet.

Så godt å høre vi er flere som har det sånn, da satser jeg på at det er fordi kroppen lader opp til fødsel, hehe❤️

Vet ikke om det er så vanlig å ha mye energi, jeg var ganske trøtt og sliten i dagene før fødsel, men er vel forskjellig fra person til person. De fleste fødsler starter når du slapper av så jeg ville bare tatt det med ro, så vil kanskje noe skje snart. Masse lykke til! :happy:

Back
Topp