Søvn

Ole Brumm

Forumet er livet
.. 

Slitsomt når de våkner sååå tidlig [&:]
Vet ikke hvor mange timer de trenger med søvn nå men hvis Lukas ikke får den søvnen han trenger og ikke legger seg når han skal så merker vi det hele dagen etter! [X(]

Han legger seg mellom 19.00 og 19.30 og da må vi bruke ganske lang tid på å vekke han morgenen etter mellom 6.30 og 7.00. Han er glad i sove om morgenen og ligger og koser seg så lenge han kan. [:D]

Det hender han sovner på sofan når han ser på barnetv og da er det bare å bære han inn i senga så sover han til dagen etter. Har også hendt at han har sovnet i 17-tiden og da har han også jammen meg sovet rundt. [:D] (Jeg blir jo litt bekymret for tannpuss og om han må tisse) [8D][:D]

Min våkner som oftes mellom 0630 og 0730, i snitt er det nok kl 0700.
 Hender han kliner til med å sove lenge, men da får vi det igjen på kvelden..
Han MÅ nesten være våken i 12 timer han, så om han sover til 0830, får vi han ikke i seng før 2030..
Tror egentlig han sover ca 11 timer om natta nå, og det er jo bedre enn 9-10 som han hadde før.

Minsten er ikke noe sovedyr han heller, så vi må uansett opp om morgenen...

Kian legger seg rundt 19-1930 og vekkes rundt kl 0730. Nå i det siste har han våknet kl 06.
Herman er jo våken fra 04-06 hver dag.

Kian har i en lang periode kunnet sovet til kl 09, men hvorfor han nå våkner tidligere vet jeg ikke.
Det startet etter at han fikk falsk krupp. Han får jo stadig efedrin for at det ikke skal utvikles, for nå hører jeg det på pusten når jeg legger han.

Erik legger seg ca 19 og våkner ett sted mellom 5 og 6 [:o]   De dagene det er nærmest 5 kan dere tro at ettermiddagene er festlige her i huset [8|]

.. 

Ida legger seg i 19.30/20.00 tiden og vekkes i 7-tiden i uke dagene (stup trøtt), MEN i helgene så våkner hun av seg selv til samme tid og da er hun ikke trøtt.. Dette er så merkelig og bør forskes på [:D]
Gudskjelov så er storebror så stor at de nå kan stå opp selv og klarer seg fint frem til 9-10 tiden, så vi kan "sove" ganske lenge i helgene - deilig!! [:D]

Helene våkner stort sett til samme tid hver dag, mellom halv syv og syv.

Tror egentlig hun våker når det begynner å bevege seg i huset. For hun sover ofte når jeg går ned (må gjennom rommet hennes), men så hører jeg at hun grynter og "moier" seg i senga før hun roper [:D]

På helgene hvor det er roligere om morgenen så våkner hun sånn mellom syv og halv åtte. *gjeeesp*

Det hjelper ikke på å holde henne våken om kvelden heller, for det gjør henne bare trett og mer grinete utpå dagen.

Vi går ned på badet og gjør henne i stand rundt 19 tiden. Så leser vi en eller to bøker, synger en nattasang eller tre. Hun sovner da ofte ved 19.30 tiden. Noen ganger er hun i seng før, andre ganger senere. Hun våkner da gjerne ved 06.30-07.00 tiden om morgenen. Nå har Liam fått eget rom, så nå våkner hun ikke så tidlig som han (06 tiden)

I løpet av natten kan hun våkne flere ganger, hun våkner en gang for å tisse, og de andre gangene er pga nattskrekk og mareritt [:'(] Vi har nå hatt en runde med nattskrekk og søren så slitsomt det er [&:] Og med det følger masse masse trass [:o][:'(] Jaja... Og nå har hun kommet inn til oss hver eneste natt så jeg kan ikke huske sist vi sov alene i sengen [&:] Men i går natt skjedde det [:)]

Tror de skal ha sånn 11-12 timer søvn, mener jeg kom over en artikkel her for ikke mange dagene siden, eller om den var noen uker siden [8D] Litt i min egen boble [8D]

Må bare fortelle om Lukas nå altså! [:D]
På fredag var vi hjemme fra barnehage og jobb og da sovnet han jammen på sofan midt på dagen. (Han sluttet å sove på dagen i sommer)

På lørdag var vi ute en tur og ute og handlet og da sovnet han i bilen på vei hjem. Vi bar han inn og han sov et par timer på sofan.

I går hentet jeg han i barnehagen med vogn. Vi har et lite stykke å gå hjem så han sovnet i vogna ca 16.30. Vi bar han inn og kledde av han. La han i senga og han sov helt til i dag tidlig kl. 6.30. [:D] Da var det en som var sulten når han våknet. [:D]

Hehe, tror han hadde litt søvn å ta igjen...

Tihihihihi [:D]
Ja det kan høres ut som det [;)] Han må jo ha vært sulten som en ulv etter så mange timer uten mat også [;)][:D]
Godt de klarer å ta igjen litt nå og da. skulle ønske det fantes en sånn sove knapp bakpå ryggen, for det er de dagene hun virkelig skulle fått seg en liten dupp [&:][:D] Sur og trassig.... juhuuuu liksom [8D]

Back
Topp