Søvn

Huldra88

Elsker forumet
Sønnen min er 9 mnd, og han sover ikke gjennom natten.
Våkner to ganger - noen ganger opp til tre, og han akter ikke å legge seg igjen før han har fått flaske.
Snakket med legen, og han sa at jeg bare skal la han ligge å skrike [8|] At jeg må avvenne han med flakse på natten nå ellers vil jeg få et rimelig stort problem når han blir eldre [X(]
Assa, jeg kan ikke bare ligge der å la han hyle seg ihjel heller.
Jeg prøvde over en lengre periode og la han ligge, og gå inn til han for å vise at jeg er der - samt gi han vann.
Han ga seg ikke på tørre møkka uansett før han fikk flasken med melk.
Er dette vanlig? Noen som har vært igjennom det samme, som har noen tips å komme med?

Takker for alle svar [:)]

Ta tiden til hjelp, er ikkje vanelig at ettåringer sover natta gjennom. Min ettåring gjør det ikkje, min 3 åring sov natta gjennom då han var 2 år og 3 mnd.

Synes ikke det haster med flaskeavvenning når han er så liten jeg da!
Heller begynne å tenke på sånt når han er over året iallefall! [:)]
Prøv å fortsette med vann og vær konsekvente på det
Lykke til!

Spiser han godt på dagen? Og god kvelds?
Hvis han gjør dette ville jeg ikke latt han gråte lenge, men prøvd å venne han av med melka på natten.
Tillby vann, og vil han ikke ha prøv å roe han ned. Tar nok ikke så mange dager før dere merker forskjell[:)] For den flaska er nok ikke fordi han er sulten, men av vane...

Ah okei! Alle de andre jeg kjenner med barn har barn som har sovet natten igjennom helt fra de kom hjem fra sykehuset.
Litt bra å høre at det ikke bare er meg..

Veldig forskjellig det der [:)]
Noen sover fra dem er babyer, andre trenger mye lengre tid på å komme inn i rutinen!

Altså, jeg har sluttet med mating om natten, men han våkner tusen ganger for det. Er det ikke det ene, så er det det andre. Tenner, f.eks.

Men ang nattavvening: Har du trappet ned flaska, da? Hvis du har gitt flere ganger pr natt? Han spiser vel fast føde også nå, spiser han godt før han legges? Da trenger han ikke mat på natten

han min er også 9 mnd. jeg satt bare ved siden av senga og roa han ned hve gang han våkna. ga ikke mat, han syntes det var greit. tok tre dager så nå sover han til 7. deilig

Back
Topp