Søvn

Skykrepsen

Blir kjent med forumet
Vet ikke om er noe liv her enda? Lenge siden jeg har vært i forum.

Men jeg prøver meg, ksnskje noen ser .

Nå er barna snart 2. Store. Tiden flyr- men samtidig ikke. De minuttene HVER kveld 2 år har vært laange seige minutter! Sliter såå med legglng !

Ligger å koser med han i dobbelsenga minimum 70minutter hver kveld! Og virker som han sovner, du ser øyna blir tunge også "poff" skal det bli party. Litt som hvis man sovner i en forelesning, også skvetter man til fordi man kan jo ikke sovne . Så når man tror man får det til så er det bare å begynne på nytt, roe ned, synge , om igjen og om igjen.

nå er jeg så lei at jeg får lyst å slenge han i veggen. kommer aldri til å gjøre det asså. men bare for å beskrive frustrasjon!
begynt å brøle til han- å sånn mor vim jeg ikke være.

hva kan hjelpe?
han sover 1130-1330 på dagen.
"aldri" ligget i egeb seng. forsøkte en periode, men ble bare enda mer slitsomt og kranglete opplegg så ga det opp,

råd?
 
Hadde det vært meg, ville jeg kuttet ned på duppen på dagtid.
Min blir 2 den 3. August, og vi har måttet kutte ut duppen på dagen fullstendig fordi han var umulig å legge om kvelden. Vi startet med å korte ned duppen til vi til slutt måtte kutte den helt ut.
Og om han bruker rundt 70 min hver kveld, kanskje prøve å ha leggetida litt senere?

Soverutiner som har passet i lange tider vil etterhvert ikke funke lenger etterhvert som de blir eldre.
 
Vet ikke om er noe liv her enda? Lenge siden jeg har vært i forum.

Men jeg prøver meg, ksnskje noen ser .

Nå er barna snart 2. Store. Tiden flyr- men samtidig ikke. De minuttene HVER kveld 2 år har vært laange seige minutter! Sliter såå med legglng !

Ligger å koser med han i dobbelsenga minimum 70minutter hver kveld! Og virker som han sovner, du ser øyna blir tunge også "poff" skal det bli party. Litt som hvis man sovner i en forelesning, også skvetter man til fordi man kan jo ikke sovne . Så når man tror man får det til så er det bare å begynne på nytt, roe ned, synge , om igjen og om igjen.

nå er jeg så lei at jeg får lyst å slenge han i veggen. kommer aldri til å gjøre det asså. men bare for å beskrive frustrasjon!
begynt å brøle til han- å sånn mor vim jeg ikke være.

hva kan hjelpe?
han sover 1130-1330 på dagen.
"aldri" ligget i egeb seng. forsøkte en periode, men ble bare enda mer slitsomt og kranglete opplegg så ga det opp,

råd?
Når er leggetid og når våkner han til vanlig? Ut ifra det du skriver så tolker jeg det som at han ikke er klar for legging. Det er vanskelig å si uten å vite så mye.
Barnet mitt sover enda i sprinkelseng på rommet vårt. Her har vi legging kl 19.00 (tidligere 18.30), står opp rundt 6-7. Dupp er ca 11.30/12.00 - 13.30/14.00. Vi har tidligere sagt natta, synget en sang også holdt i hånden helt til barnet sovner. Dette har vi gjort i 1 år. Det var en periode barnet sovnet på 5/10 minutter, men de siste 2 månedene har vi brukt opp til 1,5time før mini sovner. (Barnet har da kastet alt ut av senga, tar litt salto og snakker til seg selv osv :hilarious: ) Nå er vi på dag 2 der vi leser en bok, synger en sang og sier natta og går ut. Mini sovner av seg selv i løpet av 30 min.
 
Da vår frøken begynte å leke bajas på kvelden, justerte vi både dupp og leggetid. Duppen bare i helgene, ellers sover hun jo ikke hjemme (har dagmamma), men jeg har vært nøye på å vite hvor mye og når hun har sovet hos dagmammaen, og justert legginga deretter. Det har stort sett fungert veldig greit. En og annen gang har det vært fest i halvannen time før hun slokna. Som regel sovner hun innen 20 minutter. Selv har vi slitt i halvannet år med mange oppvåkninger på natt, men det gikk seg heldigvis til da vi fikk avvennet fra nattpuppen.

Hjemme får hun forresten sove maks 1,5 time dupp, helst bare 1 time for at det ikke skal påvirke kvelden. Det varierer når hun skal opp på morgenen, men hun legges et gang rundt kl 20.
 
Back
Topp