Søvn

Småspent

Andre møte med forumet
Hei. Lurte på om det er andre her som sliter med å få babyen til å sovne mellom 16.00 og 21.00.?

Vi har eit våkenvindu som byrja 15.00 eller 16.00. Og når han er trøtt og vi prøver å amme og hjelpe med å sove, så tar han ein dupp på 10-15 min og er så lys våken. Han kan gjerne ha to sånne fram til vi får han til å sove 22.00-22.30.

Veit ikkje kva vi kan gjere. Løysinga er ein trilletur, men då er han våken i det vi kjem inn døra igjen.
 
Er han rolig og fornøyd mens han er våken eller virker han misfornøyd og overtrøtt?

Vi har hatt mye sånn de siste par-tre ukene. Kveldsuro tenker jeg det er hos oss. Begynner gjerne rundt 18 her, også sovner hun av og på, og er misfornøyd mellom søvnperiodene. Hun leter etter puppen, men vil ikke ha melk. Virker overtrøtt og klarer ikke finne roen. Til slutt bare slokner hun av utmattelse (tror jeg. Alt dette er bare mine teorier rundt det som skjer. Får aldri fått fasitsvaret fra henne dessverre :p ).

Synes selv det kanskje blir verre om hun har sovet dårlig på dagen. Søvn avler søvn? Er vel vanlig i perioder av utviklingen :happy::Heartred
 
Er han rolig og fornøyd mens han er våken eller virker han misfornøyd og overtrøtt?

Vi har hatt mye sånn de siste par-tre ukene. Kveldsuro tenker jeg det er hos oss. Begynner gjerne rundt 18 her, også sovner hun av og på, og er misfornøyd mellom søvnperiodene. Hun leter etter puppen, men vil ikke ha melk. Virker overtrøtt og klarer ikke finne roen. Til slutt bare slokner hun av utmattelse (tror jeg. Alt dette er bare mine teorier rundt det som skjer. Får aldri fått fasitsvaret fra henne dessverre :p ).

Synes selv det kanskje blir verre om hun har sovet dårlig på dagen. Søvn avler søvn? Er vel vanlig i perioder av utviklingen :happy::Heartred
For det meste så er han fornøgd. Men i det han er altfor trøtt så er han uroleg og kan hyllskrike.

Er litt sånn som du skildra. Av og på med søvn. Skal ha pupp, men ikkje mjølk. Viss vi legg han med smokk så er han lysvåken i det han mista smokken.

Søve godt på natta og morgonen.
 
For det meste så er han fornøgd. Men i det han er altfor trøtt så er han uroleg og kan hyllskrike.

Er litt sånn som du skildra. Av og på med søvn. Skal ha pupp, men ikkje mjølk. Viss vi legg han med smokk så er han lysvåken i det han mista smokken.

Søve godt på natta og morgonen.
Det høres veldig likt ut som hos oss ja. Ho her kan også være fornøyd og smile og ville ha blikkontakt når ho våkner etter å ha sovet litt, eller bare sitte og slappe av mens vi går litt rundt med henne. Men plutselig går det over i skriking og å være utilpass (eller overtrøtt som jeg tror). Har vært mye usikker på om det er magen som plager henne, men jeg tror det bare er at hun er trøtt. Muligens litt begge deler :p

Når jeg først får lagt henne fra meg i senga uten at hun våkner (gjerne sånn mellom 23 og 00), så sover hun fint natten gjennom (med litt amming underveis). Og duppene på dagtid går også mye bedre. Så er kveldene som kan være litt vanskeligere her også :Heartred

Her går det mye i bæresjal, og white noise. Enten på Spotify eller faktisk skru på støvsugeren :p Også bare gå rundt og bysse og gynge. Så gir jeg henne litt til pappaen for variasjon når hun bikker helt over. Da roer hun seg ofte ganske kjapt når hun kommer tilbake til meg igjen :Heartred
 
Last edited:
Back
Topp