Søvn

Z-40425543

Flørter med forumet
Hei

Har ei jente på snart 6 måender og jeg sliter så mye med søvnen henne.
Jeg full ammer henne også spiser hun godt med purer og grøt gjennom dagen.

Hun pleide å sove bitte lite grann bra til 3 måender også kom sleep regresction, og vi gikk gjennom en tøff periode.
Trodde det skulle bli bedre, men hun er så dårlig med søvn.
Hele natta våkner hun og beveger på seg. Hvis hun ender opp med å ligge på ryggen eller magen så våkner hun og gråter.
Sover best med sideleie stilling.

Først så trodde jeg at hun har fått vane med å sove med amming, men hun våkner uansett. Jeg må alltid tappe på ryggen eller rumpa hennes for at hun skal sove.
Da holder jeg nesten våken hele natta fordi hvis hun ikke blir tappet eller ammet, så våkner hun.

Jeg har prøvd alt, bading før soving, nok napper gjennom dagen, godt med mat, ikke over stimulert og masse mer, men fortsatt, så er hun så urolig gjennom natta

Jeg er så sliten!
Er det bare ungen min?
Er dette normalt?
 
Nei, sånn var min yngste også. Var så jævlig utslitt etter det første 1,5 året med henne.
Jeg fant ikke noe som egentlig hjalp men sender masse medfølelse ❤️
 
D7B6EE4C-091A-40B9-909F-CD5B555C992D.jpeg
Den her er forresten fra ammehjelpen sine sider. Mange babyer som sover noe bedre enn dette, men veeldig vanlig å følge en ca sånn progresjon for faser med dårligere søvn.

Men kan likevel tipse deg om lilleminis på Instagram, følger du henne? Hun har en del innlegg om for eksempel metode for mild sugeslutt som kan hjelpe babyer som nekter å sove uten pupp i munnen å bli trygge på å roe seg uten pupp.
Hun har også en app med betalingstjeneste med masse artikler om babysøvn, synes det er noe av det mer fornuftige og effektive jeg har vært borti av tips og råd. Man kan feks betale for bare èn måned, også lese over masse i løpet av den måneden. Hun er for øvrig helsesykepleier.
 
Jeg har 13-15 søsken barn som jeg har tatt vare på de pleide å sove i fanget mitt jeg pleide massere dem hele kroppen + føttene det hjalp veldig mye selvom de ammet dem eller ikke
 
Back
Topp