Søvn

Ch8

Forelsket i forumet
Stjerneskuddene 2024
Hei! Noen flere enn meg som sliter med søvn? Jeg har ikke hatt en eneste god natts søvn etter at jeg fant ut at jeg var gravid 15. mai. Er ca. 5+5 på vei. Våkner ofte (ikke fordi jeg må tisse) og er lys våken, drømmer fælt, har utrolig vonde pupper om natta osv. Drømte i natt at jeg blødde som et uvær. Jeg blir gal av dette :arghh: skal ha ansvar for opplæring på jobb i 4 uker fremover nå til tross for at jeg selv begynte i mars... Sjefen bytter avdeling i dag, så da er det plutselig jeg som har fått ansvaret for det. Kjenner jeg blir stressa av det hvis jeg ikke får sove heller. Noen tips?
 
Jeg også sover dårlig. Er 4+3, det gjor jeg sist jeg var gravid og. Jeg våkner grytidlig (som idag våknet jeg 04:30 haha). Men det er ikke fordi jeg må tisse. Er bare lys våken, såver oftest på dagen fordi jeg blir så trøtt. Dette gikk over når jeg var ca 8 uker sist, da ble jeg så trøtt at jeg følte jeg gikk rundt som en zombie. Kunne sikkert sovet 20 timer i døgnet på den tida. Men irriterende begge deler haha.
 
  • Liker
Reactions: Ch8
Men ang tips. Du har rett til tilrettelegging og du kan gi beskjed til sjefen din at da du er veldig trøtt og dermed veldig ukonsentrert, om du kan slippe å ha ansvaret for en annen ansatt i denne perioden
 
  • Liker
Reactions: Ch8
Men ang tips. Du har rett til tilrettelegging og du kan gi beskjed til sjefen din at da du er veldig trøtt og dermed veldig ukonsentrert, om du kan slippe å ha ansvaret for en annen ansatt i denne perioden
Takk for svar! "Godt" å vite at det ikke bare er meg.. Problemet er at ingen på jobb vet det enda. Mitt ansvar er egentlig den teoretiske biten av opplæringen (1 av 14 dager), men siden sjefen flytter, så har jeg fått kastet på meg det fulle ansvaret. Skulle egentlig ikke hatt det da jeg er nyansatt selv. Er så redd for at jeg skal bli skikkelig stressa av det de fire ukene her og at jeg mister eller noe... Har ansvaret for 3 nyansatte de fire ukene her, og føler meg overhode ikke kapabel til det da jeg begynte i mars selv. Så stresser litt over det.
 
Jeg er også veldig kvalm og svimmel om dagen, så må ha i meg mat hyppig.
 
Søvnproblemer i svangerskapet er helt vanlig. Det er en blanding av hormonene samt at man har mye å tenke på. Ofte kan man være supertrøtt om dagen og lys våken om natten. Anbefaler en dupp etter jobb, det pleier ikke å påvirke nattesøvnen i svangerskap og det er veldig viktig å få tatt igjen hvile. Man kan også spørre om tilrettelegging på jobb, eventuelt å sykemelde seg delvis dersom søvnproblemene er veldig ille. Det er mest aktuelt for de med barn fra før da, siden man da har mindre mulighet til å ta igjen søvn etter jobb.
 
  • Liker
Reactions: Ch8
Takk for svar. Jeg har en veldig fin jobb ift at det er fleksibelt med hjemmekontor. Det er bare nå en periode fremover hvor jeg må være tilstede pga opplæring, men tenker å benytte meg av hk de dagene nyansatte skal gjøre noe annet der jeg ikke trenger å være tilstede :)
 
Jeg har ikke noe søvnproblemer, men har rare drømmer som gjør at jeg kan våkne grytidlig. Men husket det var sånn sist også, og det gikk over rundt uke 10-11 til meg sist. Så vi får se nå da
 
  • Liker
Reactions: Ch8
Jepp! Hver eneste natt siden positiv test og snusslutt. Våkner mellom 1 og 3 ganger, gjerne klokken 3 og 5. Skrekkelig haudeverk og spenningsmerter i kjeve og tinning. Stressa vettu ;) i natt tok jeg paracet FØR jeg la meg, tror det hjalp.
 
Hvordan
Hei! Noen flere enn meg som sliter med søvn? Jeg har ikke hatt en eneste god natts søvn etter at jeg fant ut at jeg var gravid 15. mai. Er ca. 5+5 på vei. Våkner ofte (ikke fordi jeg må tisse) og er lys våken, drømmer fælt, har utrolig vonde pupper om natta osv. Drømte i natt at jeg blødde som et uvær. Jeg blir gal av dette :arghh: skal ha ansvar for opplæring på jobb i 4 uker fremover nå til tross for at jeg selv begynte i mars... Sjefen bytter avdeling i dag, så da er det plutselig jeg som har fått ansvaret for det. Kjenner jeg blir stressa av det hvis jeg ikke får sove heller. Noen tips?
Hvordan går det med søvnen? Jeg har det på samme måte, bare minus drømming. Kan våkne kl 4 og ikke sovne igjen. I natt fikk jeg overhodet ikke sove, sist jeg så på klokka var den 3. Kjenner meg såå sur og grinete av dette :rolleyes: Noen som har tips?
 
Hvordan

Hvordan går det med søvnen? Jeg har det på samme måte, bare minus drømming. Kan våkne kl 4 og ikke sovne igjen. I natt fikk jeg overhodet ikke sove, sist jeg så på klokka var den 3. Kjenner meg såå sur og grinete av dette :rolleyes: Noen som har tips?
Søvnen er like ræva... :hilarious: har begynt å få mye voksesmerter (restless legs?) i tillegg nå da. Har utrolig mange symptomer. Aldri vært gravid før. Er også litt lenger på vei enn hva jeg trodde, så akkurat 8+0 i dag og ikke 7+0. Men skal på TUL i morgen, så da får vi se hvor langt på vei, og hvor mange..:hilarious: er tvillinger på både min og samboers side.
 
Våkna i natt og var våken en times tid. Uvant å ha det sånn igjen, har barn som våkner på natt og tidlig på morgenen, så er liksom alltid trøtt. Og har fått lett for å sovne.
Håper ikke dette blir en trend igjen.
 
Søvnen er like ræva... :hilarious: har begynt å få mye voksesmerter (restless legs?) i tillegg nå da. Har utrolig mange symptomer. Aldri vært gravid før. Er også litt lenger på vei enn hva jeg trodde, så akkurat 8+0 i dag og ikke 7+0. Men skal på TUL i morgen, så da får vi se hvor langt på vei, og hvor mange..:hilarious: er tvillinger på både min og samboers side.
Okey, så det blir ikke bedre innen kort tid heller da nei... Hvordan fant du ut at du er lenger på vei? Ifølge sist mensen så er jeg 7+2 i dag. Jeg skal på TUL neste fredag. Og jeg håper på tvillinger! Har du noen tanker om dette? Masse lykke til på din TUL i morgen, så spennende!
 
Okey, så det blir ikke bedre innen kort tid heller da nei... Hvordan fant du ut at du er lenger på vei? Ifølge sist mensen så er jeg 7+2 i dag. Jeg skal på TUL neste fredag. Og jeg håper på tvillinger! Har du noen tanker om dette? Masse lykke til på din TUL i morgen, så spennende!
Ikke for meg (foreløpig) i hvert fall :wideyed: Idag er jeg zombie, så blir vel tidlig kveld, men får vel ikke sove i natt heller når vi gleder oss så fælt til i morgen.. Jeg tok feil av når jeg hadde mensen sist. Var uplanlagt, så har liksom ikke hatt oversikt over det. Hadde en følelse av at jeg var lengre på vei, så da hadde jeg rett på det i hvert fall (tror jeg da, vil vise seg i morgen!). Jeg har ingen magefølelse på hva jeg får eller hvor mange. Storesøs har magefølelse på tvillinggutter. Samboer går rundt og refererer til "han", så blir spennende å se hva det blir. Men, jeg hadde helt klart ikke blitt lei meg dersom storesøs har rett, altså!:hilarious: Hva tenker du?

Tuuuuusen takk!!!!! Og lykke til på din TUL du også!
 
Back
Topp