Søvn

Guttamamma2009

Flørter med forumet
Hei alle flotte marsmammaer❤️
Jeg har et spørsmål angående søvn. Jeg føler jeg sover veldig mye. Jeg legger meg på kvelden å våkner ofte for å gå på do. Står opp for å vekke eldstemann og få han på skolen å legger meg. Ofte har jeg klokken på så jeg ikke skal sove for lenge. Men den ignorerer jeg å sover lett til klokken 12/13 før jeg står opp.
Vært hos legen å har ikke noe mangler. Noen som har vært borti det samme? Føler jeg liksom sover vekk hele dagen

Når legger du deg? ❤️ Jeg legger meg mellom 21-22, og våkner mellom 08-09. Så blir fort 10-11 timers søvn hvis jeg kan sove uten vekkerklokke!

Er vel bare gravidkroppen som jobber hardt om dagen?

Jeg legger meg stort sett mellom 21 og 22, og sover til sønnen våkner i 6tiden. Så leverer jeg ham i barnehagen, og kan fint finne på å legge meg igjen og sove 2-3 timer til. Det blir fort 10-12 timer søvn i døgnet i allefall, og de dagene jeg ikke sover noe på dagtid er jeg helt ferdig når kvelden kommer. Jeg har også sjekka alle verdier, og alt er normalt, så det er vel bare kroppen som sier ifra at den må hvile mer som gravid...

Veldig varierende! Kan sove alt fra 10-11 timer om natta, til 3-4 timer. Kan våkne kl 3 og være lys våken. Får ikke sove igjen før kanskje 3 timer senere, så må jeg på jobb den dagen blir det marginalt med søvn. Sukk! Jeg sover ikke på dagtid, selvom jeg sløver mye. Trøtt okke som...

Legger meg stor sett mellom 21-22. For det er da mannen min legger seg for han skal opp i 5 tiden. Men jeg sover lett til kl 08-09
Kan ha perioder der jeg er våken uten grunn på natta. Bare ligger og suser på mobilen.
Men sa sovner jeg som regel på sofaen i løpet av dagen.

Sover like mye som deg og tenker det er vanlig å være litt ekstra trøtt når man er gravid?:hilarious:
Er ikke sånn hver dag men ofte. Legger meg 21-22 og er oppe flere ganger om natta på do samt at jeg kan sove på dagtid. Skal sies at jeg kan bli litt trøtt av kvalmedempende og det hjelper ikke akkurat på:meh:

Er som regel så trøtt at øynene kjennes ut som sandpapir i 17-18 tiden, men får ikke til å sove. Legger meg som regel 21, og sover med en gang. :sleep011 Våkner desverre nesten hver kveld kl 02-03 og er våken til kl 05 når samboer skal stå opp. Sovner igjen da og sover til 06 når jeg må opp og dra på jobb.:schocked028 Er utrolig slitsomt med så oppstykket søvn, så er sykemeldt 20% for å kunne sove ut en dag midt i uken. Det er som regel bekkenet som holder meg våken. Savner litt første trimester når jeg sov hele døgnet! :sleep002

Sover ikke så mye selv! Men er veldig mye sliten og trøtt! Burde ha sovet mer kanskje :hungover: Men kroppen jobber jo mye når man er gravid.. Og det kan hende du ikke sover veldig godt selvom du sover mye?! Jeg kjenner hvertfall selv at i perioder hvor jeg vrir meg mye om natta, eller våkner så vidt for å sovne igjen, så er jeg sliten!! Kroppen får liksom ikke sammenhengende søvn..

Ser det er flere med meg. Første natta i natt på lenge hvor jeg har sovet ganske bra. Hjalp kanskje med en runde i sengehalmen før leggetid, men blir jo ikke til det hver kveld :hilarious: Noen som har prøvd bbhugme gravidpute eller evt andre puter? Bruker en sammenrullet dyne mellom knærne, men den sklir ut i løpet av natta..

Ser det er flere med meg. Første natta i natt på lenge hvor jeg har sovet ganske bra. Hjalp kanskje med en runde i sengehalmen før leggetid, men blir jo ikke til det hver kveld :hilarious: Noen som har prøvd bbhugme gravidpute eller evt andre puter? Bruker en sammenrullet dyne mellom knærne, men den sklir ut i løpet av natta..

Har brukt bbhugme i sengen siden starten av graviditeten :D Elsker den!

BBhugme hjelper mye på bekken. Tok litt til å vende seg til, men fungerer godt og man dinner en god hvilestilling. Ville ikke vært uten med mitt bekken. Fant en video på nett som viser bedre bruk som hjalp meg: https://youtu.be/aXdV349NzDg

Jeg har bbhug me pute og hatt det siden uke 7 eller noe! Veldig deilig og sover bedre med enn uten :)

Back
Topp