Søvn?

Ceciliesol

Andre møte med forumet
Jeg har siste tiden slitt utrolig mye med kvalitets søvn, og kan ikke huske sist jeg sov skikkelig dypt og godt :( har hørt om råd fra legen men lite som hjelper.. ligger like ukomfortabel og våkner flere ganger om natten.

Er det noen som sliter med det samme?

Noen som var tips til bedre søvn?:Heartred

Jeg slet med det samme noen uker frem til uke 11-12. Var utrolig slitsomt, og jeg plages vanligvis aldri med søvnen. Har ikke noen tips, prøvde ikke så mange tips heller, men etter noen uker gikk det heldigvis over for meg. Håper du får sove godt snart :Heartred

Jeg slet med det samme noen uker frem til uke 11-12. Var utrolig slitsomt, og jeg plages vanligvis aldri med søvnen. Har ikke noen tips, prøvde ikke så mange tips heller, men etter noen uker gikk det heldigvis over for meg. Håper du får sove godt snart :Heartred

ja, altså er noe bedre, men føler meg aldri helt uthvilt :( men er redd det tar tid, da dårlig søvn er eneste symptom som var vedvart over lang tid :smiley-angry016

Kjenner til det. I natt våknet jeg omtrent hver eneste time :shifty:

Sniker fra september. Sov kjempe dårlig og urolig i første trimester. Men fra uke 11-12 så gikk det over og sover nå så godt og tungt. Er 16+4 uker. Håper det samme skjer med deg:)

Sniker fra september. Sov kjempe dårlig og urolig i første trimester. Men fra uke 11-12 så gikk det over og sover nå så godt og tungt. Er 16+4 uker. Håper det samme skjer med deg:)

Jeg er 13 uker idag og har jo blitt noe bedre men er alikevel så dårlig at det går jo utover mine daglige gjøremål. Legen hadde ikke noe annet enn tips å gi meg :(

Jeg har sovet dårlig de siste 5 årene og sliter grusomt med det.. først var det pga hyperemesis i 2015/2016 så en urolig baby som først sov hele natta gjennom når hun var 3,5 år. Nå er hun snart 4 og sover godt men jeg får aldri en eneste natt hvor jeg sover natta gjennom.. dermed er jeg nødt til å sove på dagtid

Jeg har sovet dårlig de siste 5 årene og sliter grusomt med det.. først var det pga hyperemesis i 2015/2016 så en urolig baby som først sov hele natta gjennom når hun var 3,5 år. Nå er hun snart 4 og sover godt men jeg får aldri en eneste natt hvor jeg sover natta gjennom.. dermed er jeg nødt til å sove på dagtid

Uff, høres ikke godt ut.. <3

Jeg tror jeg må begynne med pute, for jeg begynner å sove urolig nå.. uke 15.. og sover e dubb på dagen, når mini sover
Er så trøtt, ikke noe problemer med å sovne om kvelden heller.. så lenge jeg kan høre på lydbok eller podcast til jeg sovner ☺️

Sover alltid dårlig som gravid. Gjort i alle svangerskapene. Og blir bare verre utover i svangerskapet. I siste trimester sov jeg så lite at jeg tilbragte mye av nettene med å sitte i sofaen å glo i veggen.
Får heldigvis dyp søvn igjen etter fødsel :-)
Hos meg er det hormonelt betinget. Jeg går på sovetabletter fast, og gravidhormonene overgår sovetablettene :shifty:

Sover dårlig og spesielt rundt full måne. Har bare blitt vant med det.

Jeg sover dårlig, men er heldigvis en som ikke er trøtt når jeg først har stått opp. Jeg er oppe for å tisse og sliter med å sovne igjen. Ellers føler jeg meg for varm eller for kald, eller det er ubehagelig å ligge i de fleste stillinger. Jeg er 14 uker på vei, mener å huske at det har blitt bedre med søvnen lenger inn i svangerskapet tidligere.

Men sovner han igjen eller må dere være Oppe?
8 år er lenge jeg er heldig som har sovebaby og håper neste mann også er det
Neida, kommer bare inn på rommet, sier noen gå ord, så sier jeg det er natta, hå å legg deg igjen. Så gjør hun det:-p

Sover generelt dårlig. Har en 6-åring som fortsatt våkner en del om nettene, så han har stort sett endret søvnmønsteret mitt.
Men jeg sover dårligere og dårligere utover svangerskapet. Sover egentlig best på magen, og det begynner bli ubehagelig nå, også får jeg ekstrem halsbrann fra rundt 6 mnd og utover. De siste ukene satt jeg nesten og sov med minste. Var helt j*****. Får vel bare innstille meg på at jeg ikke slipper unna denne gangen heller :p

Føler sånn med deg! Kan ikke huske sist jeg fikk ei ordentlig natt uten forstyrrelser. Er oppe x antall ganger i løpet av natta, bruker litt tid på å sovne før jeg innser at jeg plutselig er skrubbsulten og må opp igjen. Verste er sein/tidlig vakter hvor jeg får maks 3-4 timer søvn til sammen, men prøver å trøste meg med at det helt sikkert føles verre ut i spedbarnsperioden :nailbiting:.
Det skjer kanskje 1-2 ganger i mnd at jeg sover 6-7 timer i strekk, men det tror jeg kun er takket være utmattelse..

Det eneste tipset jeg har er å unngå brus/iste osv før leggetid, merker jeg går hyppigere på do da enn når jeg drikker vann/saft.

Føler sånn med deg! Kan ikke huske sist jeg fikk ei ordentlig natt uten forstyrrelser. Er oppe x antall ganger i løpet av natta, bruker litt tid på å sovne før jeg innser at jeg plutselig er skrubbsulten og må opp igjen. Verste er sein/tidlig vakter hvor jeg får maks 3-4 timer søvn til sammen, men prøver å trøste meg med at det helt sikkert føles verre ut i spedbarnsperioden :nailbiting:.
Det skjer kanskje 1-2 ganger i mnd at jeg sover 6-7 timer i strekk, men det tror jeg kun er takket være utmattelse..

Det eneste tipset jeg har er å unngå brus/iste osv før leggetid, merker jeg går hyppigere på do da enn når jeg drikker vann/saft.

sover faktisk en time lenger enn vanlig, men kvaliteten er jo ikke noe å skryte av.. Jeg drikker mer vann en vanlig men går mer på do av det enn brus ol.:smiley-ashamed004 Får prøve meg litt ut og faktisk tenke litt over hva jeg spiser og drikker de siste timene før leggetid.

Back
Topp