Søvn?

Cimb

Glad i forumet
Hvordan sover barna deres nå?

Frøkna kan våkne 2-10 ganger per natt.. Noen ganger holder det med å gi smokken, men andre ganger må jeg stå opp med hun å lage flaske.
Vi har kveldsrutinene inne, men natten er bare skikkelig blæh... :dead:
 
Her sover han ca 14 timer i døgnet, og 11,5-12 av de timene er på natta. Jeg har lasta ned en app som jeg registrerer søvnen hans i, så her har jeg full kontroll [emoji13] han sovner som regel på puppen, og vi samsover, så jeg flytter meg bare unna når han har sovna. De siste ukene har han begynt å sovne mer og mer av seg selv uten pupp, så det er godt å se at det er mulig det også [emoji4] han tar ikke smokk. Når han sovner går det som regel bare 30 min, så må jeg inn igjen og hjelpe han til å finne søvnen. Da tar han som regel skikkelig natta. Etter dette er det som regel 2 amminger i løpet av natta. En typisk natt ser ca sånn ut:
- 20.00: sovner
- 20:30: våkner og må ha hjelp til å finne søvnen på nytt.
- Mellom 02-04 en gang: amming
- Ca 06.00: amming
- 08:00: morgen

Hvor lenge han sover i strekk på det lengste kan variere veldig, men 7,5 timer er rekorden. Og noen netter våkner han flere ganger også. Men dette er det mest typiske om dagen [emoji4] Kan ikke klage alt for mye på nettene, men gleder meg til det er slutt på den første amminga mellom 02-04.
 
Akkurat nå er det ganske tøft for alle sammen. Jeg og mannen sover en del på skift nå, slik at vi får litt søvn i det minste. Tipper (og håper) hun bare er inne i en vanskelig perioden akkurat nå, med legging på eget rom.

Legger seg mellom 1800 - 1900. På en god kveld sovner hun innen 15min, med en av oss liggende tett inntil henne (hun behøver mye støtte for å sovne). Våkner etter 20-30 min og må ha hjelp til å sovne igjen. Sover da maks 1 time før hun våkner igjen. Sånn pågår det hele veien til vi legger oss, i 2300 tiden ca. Sover maks 1.5 - 2 timer i strekk på natten. På gode netter holder det å gi henne smokk og støtte henne inn i søvn igjen, evt. gi pupp. Dessverre funker puppen mindre og mindre for innsovning. Gleder meg til hun blir litt eldre [emoji28]
 
Sovner 18.30-19
Våkner som regel kun 1 gang..Kan være kl 01 eller 05. Prøver å.gi sutt,.men blir som oftes en flaske.

Har en veldig snill og rolig gutt både på dag og natt, så ganske bortskjemt der
 
Samme her :( har vært dårlig hele veien, men endelig da ting begynte å bli litt bra (ei uke) så begynte de med tenner og alt! Så siste 1-2 måned har vært verre enn noen gang. Siste to netter har TV2 endelig sovet greit, våkna kun et par ganger for mat, men tv1 var fortsatt typ hver time.. Alltid minst en som våkner evig mange ganger om natta, så er bare en suppe med oppvåkninger :/
 
Oppe alt fra 3-8 ganger iløpet av natta, så varierer veldig mye fra natt til natt. Rutinene på kvelden sitter, og han storkoser seg når vi starter med de (bad - pakket inn i håndkle - grøt - bleie og pysj - nattapupp og nattasang), han blir illsint hvis vi dropper noe av kveldsstellet (da spesielt badet, det er dagens høydepunkt for han).
Men enkelte netter trenger han mer kos og nærhet, eller sover mer urolig enn andre netter, og sånn kommer det til være frem til rundt 2års alderen når se begynner å sove litt tyngre :)
 
Har i grunnen vært veldig grei i det siste med tanke på legging og sov fra 18.30-19 til 05.00, men nå er det bare tull. Han bruker lang tid å sovne på kvelden og han våkner og hyler midt på natten. Mistenker utviklingssprang eller 8 måneders søvnregresjon.
Det positive er at han sover veldig godt på dagtid og at han ikke våkner kl. 5 lenger ;)
 
Jeg føler egentlig ikke at han sover.. Oppe 5-100 ganger hver eneste natt og vugger mens han hylgråter. Noen netter sover han greit på armen og våkner bare 5-6 ganger, mens andre netter er det dønn umulig å få noe søvn. Han skriker og skriker, og slukner til slutt av utmattelse, men våkner igjen når vi slutter å vugge. Føler alt er helt håpløst siden det har vart i tre mnd.
 
M våkner vel ca 2-3 ganger om natta tror jeg. Er ikke sikker siden vi ender opp med å samsove utover natta, og da gir jeg bare pupp så sovner ho igjen. Vi hadde en periode for ikke lenge siden der ho våkna skikkelig midt på natta, skravla og krabba glad i senga. Det som funka da, var å slukke alt av ganglys og gjøre det bekmørkt på rommet, å legge ho i egen seng, og da sovna ho tvert. Så inntrykk av lus og lyd måtte elimineres fullstendig.

Synes det går veldig fint nå. På kvelden sovner ho i vogna mens jeg triller i stua, så bærer jeg ho i egen seng. Jeg holder meg ikke til faste leggetider på kvelden, da jeg ikke gidder å bruke energi hvis ho ikke er trøtt nok. Kommer ann på hvordan ho sov på dagen. Legger ho når ho er trøtt, alt mellom 19 og 22. Våkner ca 7 hver morgen
 
Back
Topp