Søvn...

emmalouise

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Hvordan er det med søvnmønsteret deres? Jeg har alltid sovet godt hver eneste natt, men siden jeg ble gravid har jeg veldig ofte vært våken veldig tidlig (fra halv fire og utover), har vært sånn helt siden før positiv test (vært første symptom på graviditet alle gangene). Sliter med å sove igjen, våkner ikke Pga toalettbesøk og jeg legger meg til vanlig tid som før, og ikke sover jeg på dagen heller..
noen andre som sliter med dette og har noen tips?

Kan ikke gi noen råd dessverre. Her sover jeg ganske godt, eneste jeg plages litt med er heftige drømmer..

Jeg sovner stort sett ganske enkelt (fordi jeg er så trøtt og sliten). Våkner ca. to-tre ganger i løpet av natten for å gå på toalettet, men sovner stort sett raskt igjen. Har måttet sove på dagtid ved et par anledninger, spesielt hvis jeg har hatt en hektisk dagvakt på jobb.

Har akkurat samme. Våkner tidlig og får ikke sove igjen. Men jeg er flink å ta en lur på ettermiddagem, også legger jeg meg forholdsvist tidlig.
Tips er å ikke sitte på pc, mobil eller tv noen timer før leggetid, har gode kveldsrutiner, ikke drikke noe koffein holdig etter 3 pm og ha nok aktivitet/frisk luft :) Ikke spise masse sukker etc på kvelden.

Jeg har til tider hatt det helt likt som deg, men da har jeg hentet meg inn på ettermiddagene som oftest. Nå sliter jeg med at jeg våkner før 3-åringen og blir da liggende på vent til han våkner istedenfor å sovne igjen. Veldig unødvendig [emoji23]

Våkner også tidlig og gjorde det samme sist jeg var gravid. Utrolig irriterende!

Sovner sent, våkner hyppig gjennom natta, sover kun lett søvn og veldig ofte tidlig våken mellom 4-6. Irriterende! Begynte før jeg ble gravid og aldri gått over, selv om jeg var ekstremt trett første 12 ukene.

Sov dårlig første graviditet. Sov godt graviditet nr 2. Sover dårlig igjen denne gangen :(

Egentlig bra søvn her, går på do et par ganger om natten, men sovner egentlig ganske fort til igjen...

Varierer men slitter litt for ofte etter dobesøkene:/ og får ikke sovet på ettermiddagene...

Går på do 1-2 ganger i løpet av natten, og noen ganger sover jeg godt mens andre ganger sover jeg veldig dårlig med mye drømmer og ligger våken ett par timer før jeg sovner igjen [emoji28]

Sjelden jeg sover for tungt ihvertfall [emoji28]

Sovner enkelt på kvelden, men våkner stort sett hver natt, og bruker ofte 1-2 timer før jeg sovner igjen.. er bevisst på at jeg ikke skal spise, se på TV eller telefon osv når jeg er våken på natta, tror det er hjernen som er i full kjør på natta [emoji28] drømmer osv. Ligger i senga med øynene lukket i 1-2 timer før jeg sovnet igjen.. utrolig slitsomt. I FEEL YOU.

Tusen takk for masse svar :) det er «godt» å lese at det ikke bare er meg ;)

Back
Topp