Søvn..

TR20

Andre møte med forumet
De siste ukene har jeg våkner ca hver natt i 3-4 tiden og får ikke sove igjen. Hvis jeg er heldig sovner jeg igjen i 6 tiden, men da må jeg stå opp etter 30 min for å dra på jobb.. noen andre som har det sånn? Og eventuelt har noen tips til hvordan man får sove igjen? Føler ikke at jeg ikke får hentet meg inn og går rundt i zombiemodus[emoji42]

Har det helt likt, men her kommer det av smerter i tillegg. Da må jeg bare stå opp å gjør noe, får å få bevegelighet der jeg har vondt. Er 100% sykemeldt da pga bekkenløsning, men er ikke vits å legge meg pga to barn som skal på skolen. Så jeg legger meg en stund etter de har gått. Men sover som regel ikke mer en et par timer før jeg våkner i smerter igjen.

Har hatt det helt likt i månedsvis. Ingen tips dessverre....er også helt zombie på jobb. Heldigvis permisjon snart[emoji28]

Jeg har det på samme måte, men jeg skal ikke på jobb, men ta meg av 1 åring, og 2 åring.
Typisk at når jeg akkurat har klart og sovne så må jeg stå opp igjen og gi tutt, få bort krampe, eller tisse. Også blir jeg bare liggende og gruble i timesvis. Og sovner til slutt, men akkurat da er det Mamma jeg er våken :p

Jeg sover litt på dagtid hvis nettene er dårlige. Jeg sover bedre på dagen når bekkenet ikke har en dag med belastning bak seg slik som det er på nettene. Men det går jo ikke hvis du jobber da, kanskje redusere arbeidstid og la kroppen få litt mer hvile?

Jeg ville redusert arbeidstiden, søvn er så viktig! Et tips for å bli trøtt og som kansje kan hjelpe på smerter også er en varm dusj, selv om det kansje ikke frister midt på natta[emoji28]

Er dessverre normalt og veldig slitsomt. Samtidig blir det tungt når babyen kommer til verden. Er først når man får sitt første barn at ordet sliten får en annen betydning :hilarious:

Eventuelt sykemelde deg noe for å hente deg inn igjen nå mot slutten av svangerskapet?

Jeg er 34+5 nå, sover 6-8 timer på nettene med en dopause. Står opp med ungene kl.6.45, sender de med skolebussen kl.8 og går og legger meg igjen og sover 1,5-2,5 timer til!
Syns det er så utrolig mye søvn, men jeg trenger det! Kanskje du kan vurdere gradert sykemelding der du møter litt senere på jobb?

Sliter også med søvnen, både at jeg ikke alltid får sove igjen etter doturer om natta og at jeg sover fryktelig dårlig pga vondt, mye drømmer og ikke minst den kjempelekre nattsvettingen ... Har dessverre ikke noe gode tips, annet enn å ev. få begynne senere på dagen de dagene du har sovet lite. Jeg jobber bare 40% nå, og sover til jeg kjenner jeg ikke får sove lengre. Har også tilrettelegging med mye hjemmekontor, og kan da pause timinga midt på dagen for å ta en powernap for å hente meg inn. Men det er jo ikke en løsning som funker med alles jobb akkurat.

Veldig slitsomt med underskudd på søvn, og kjempeirriterende når en våkner midt på natta og ikke får sove igjen selv om en egentlig er kjempetrøtt. :shifty:

Hadde det akkurat likt som deg, så dro til legen og fikk gradert sykemelding (20%). Nå stresser jeg ikke med at jeg må opp tidlig (begynner på jobb kl. 10 nå), og da sover jeg MYE bedre på natten også. Ikke minst er jeg faktisk MER effektiv på jobb, ettersom jeg har fått sovet ut og slipper å være zombie... Anbefaler en lignende løsning for deg også!

Takk for tilbakemeldinger! Hvis det forsetter så burde jeg kanskje vurdere gradert sykemelding. Tror jeg også ville vært mer effektiv da!

Du bør be om gradert sykemelding hvis det gjør at du kan hente deg inn med litt mer søvn på morgenen.

Jeg må jeg stå oop med 3-åringen kl 6 uansett. Men som oftest våkner jeg mellon 4 og 5 for å tisse, og får ikke sove igjen.

Det som hjelper best for min del er å legge meg tidlig. For da får jeg tatt igjen litt søvn på kvelden. Prøver å alltid være i seng til 22, hender jeg legger meg 21 også om veldig trøtt. Jeg er 100% sykemeldt da, så trenger ikke prestere noe på dagtid sånnsett

Back
Topp