Hvor mye søvn trenger desemberbarna nå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Her blir mini 3 mnd på tirsdagen og sover ca 18 timer i døgnet,
Synes han sover mye og jeg savner han når han sover over to timer sammenhengende på dag
Han sover ca 11 timer på natt, så har han to dupper der ene ligger på ca 3 timer og den andre 4 timer![]()
Han er ekstrem. Men greier liksom ikke å finne ut ca hvor mye søvn de trenger. Men vi merker godt på han når det er på tide å legge han og veldig rutineavhengig altFor å si det sånn.. Jeg er dritmisunnelig. Lille her sover 12 timer på natten (ikke sammenhengende) og sover 2-3 dupper på dagtid på 30-45 minutter (kanskje, hvis jeg er heldig). Det har skjedd 2-3 ganger at hun har sovet i 2 timer.
så minst 11-12timer, maks 16
Tungt når de blir overtrøttPå natt ammer vi ca 2 ganger (noen ganger 1, noen ganger 3), så da blir det ca 8-10 timer søvn (for han, ikke meg), ikke sammenhengende. Jeg står opp ca 9 (som regel ligger han igjen til 09.30), så er han klar for lur rundt 11. Sover som regel et par timer da. Resten av dagen sliter vi med søvn, triller som regel en tur der han sover. Men våkner innen 10-15min etter vognen har stoppet.
De siste kveldene har vært helt krise for ham, og han har ikke fått sovet før 21-21.30. Da har han blitt overtrøttså minst 11-12timer, maks 16
![]()
Vi slet med det da vi la han 21, måte gå til 20 istedenfor noe som resulterte i at han våkner klokken 07Det er grusomt med overtrøtthet, da funker ingentingTungt når de blir overtrøttVi slet med det da vi la han 21, måte gå til 20 istedenfor noe som resulterte i at han våkner klokken 07
![]()
dvs fant ut at hvis jeg ga ham et lite beger mm som jeg håndmelket ut, så roet han seg nok til å bli lagt til puppen. Da spiste han litt og sovnet godt, og nå har han sovet nesten halvannen time
det er bare så vanskelig når jeg er alene med begge, jeg må nesten legge frøkna først siden jeg bruker så lang tid på å legge han