Søvn

Her blir mini 3 mnd på tirsdagen og sover ca 18 timer i døgnet,
Synes han sover mye og jeg savner han når han sover over to timer sammenhengende på dag:joyful:
Han sover ca 11 timer på natt, så har han to dupper der ene ligger på ca 3 timer og den andre 4 timero_O

Her blir mini 3 mnd på tirsdagen og sover ca 18 timer i døgnet,
Synes han sover mye og jeg savner han når han sover over to timer sammenhengende på dag:joyful:
Han sover ca 11 timer på natt, så har han to dupper der ene ligger på ca 3 timer og den andre 4 timero_O

For å si det sånn.. Jeg er dritmisunnelig. Lille her sover 12 timer på natten (ikke sammenhengende) og sover 2-3 dupper på dagtid på 30-45 minutter (kanskje, hvis jeg er heldig). Det har skjedd 2-3 ganger at hun har sovet i 2 timer.

Min er våken ca 1-2 timer så sover hun alt ifra 15 min til 3 timer. Som regel en liten time.. på natten kan det godt være 3-4 og noen ganger 5 timer mellom ammingen men ellers sover hun bare 1.5- 2 timer sammenhengende. Det er slitsomt men vi samsover så blir ikke såå våken av å amme henne så ofte. Nå de siste dagene er hun blitt god på å sove på dagtid og sover ofte lengre sammenhengende, håper det blir slik på natt også snart!

Mini blir 3 mnd den 18 mars, sover fra midnatt til ca 05.30 så mat så sover til 09.00 ca[emoji4]
Sover noen dupper her og der på max 20 min.. ønsker meg at han sover lengre på dagtid også men heller våken på dagtid og soving på natt[emoji4]

Lille sover 10 -11 timer, men ikke sammenhengende da han ammer en del på natten :happy: På dagen kan han ha små dupper på 30 min til 2,5 time . Har ikke enda fått ett fast tidspunkt som han sover på dagen. Legger han til natten rundt 20-20.30 .

Min sover fra ca 20-07 (med 4-5 matpauser[emoji12]). Har en lengre dupp på ca 3 timer fra rundt 10, og ca to kortere dupper på ettermiddagen, alt fra 15 til 45min.

Hun sover som regel 6-9 timer fra kl 20-21 og utover. Så får hun mat og ny bleie før hun sover 2-4 timer til på natten.

På dagtid derimot er det kun små dupper oppå meg, med mindre det er tur i vognen. Da sover hun så lenge den er i bevegelse. Håper hun snart tar noen lengre lurer på dagtid og så jeg får gjort noe [emoji85] bæresjal/sele funker av og til [emoji4]

For å si det sånn.. Jeg er dritmisunnelig. Lille her sover 12 timer på natten (ikke sammenhengende) og sover 2-3 dupper på dagtid på 30-45 minutter (kanskje, hvis jeg er heldig). Det har skjedd 2-3 ganger at hun har sovet i 2 timer.
Han er ekstrem. Men greier liksom ikke å finne ut ca hvor mye søvn de trenger. Men vi merker godt på han når det er på tide å legge han og veldig rutineavhengig alt:rolleyes:

Som oftest sover ca 10’timer på natt, med to matpauser. Så har hun en lang dupp på fire timer og to smådupper på en time. Enkelte dager, som idag er alt snudd på hodet, og vi sover mindre på dagtid, men da kanskje blitt bedre natt etter igjen:) men som oftest ca 16 timer søvn per dag:)

Her er det alt fra 12-16 timer.
Natten prøver vi å starter i 20-21 tiden. Da "sover" vi 12 timer med 2-3 matpauser.
På gode dager tar hun en lur etter hvert måltid. Fra 20 min til 2 timer.
Mye variasjon her.

På natt ammer vi ca 2 ganger (noen ganger 1, noen ganger 3), så da blir det ca 8-10 timer søvn (for han, ikke meg), ikke sammenhengende. Jeg står opp ca 9 (som regel ligger han igjen til 09.30), så er han klar for lur rundt 11. Sover som regel et par timer da. Resten av dagen sliter vi med søvn, triller som regel en tur der han sover. Men våkner innen 10-15min etter vognen har stoppet.
De siste kveldene har vært helt krise for ham, og han har ikke fått sovet før 21-21.30. Da har han blitt overtrøtt :nailbiting: så minst 11-12timer, maks 16:dead:

På natt ammer vi ca 2 ganger (noen ganger 1, noen ganger 3), så da blir det ca 8-10 timer søvn (for han, ikke meg), ikke sammenhengende. Jeg står opp ca 9 (som regel ligger han igjen til 09.30), så er han klar for lur rundt 11. Sover som regel et par timer da. Resten av dagen sliter vi med søvn, triller som regel en tur der han sover. Men våkner innen 10-15min etter vognen har stoppet.
De siste kveldene har vært helt krise for ham, og han har ikke fått sovet før 21-21.30. Da har han blitt overtrøtt :nailbiting: så minst 11-12timer, maks 16:dead:
Tungt når de blir overtrøtt:dead: Vi slet med det da vi la han 21, måte gå til 20 istedenfor noe som resulterte i at han våkner klokken 07:rolleyes:

Tungt når de blir overtrøtt:dead: Vi slet med det da vi la han 21, måte gå til 20 istedenfor noe som resulterte i at han våkner klokken 07:rolleyes:
Det er grusomt med overtrøtthet, da funker ingenting:sorry: dvs fant ut at hvis jeg ga ham et lite beger mm som jeg håndmelket ut, så roet han seg nok til å bli lagt til puppen. Da spiste han litt og sovnet godt, og nå har han sovet nesten halvannen time :happy: det er bare så vanskelig når jeg er alene med begge, jeg må nesten legge frøkna først siden jeg bruker så lang tid på å legge han :facepalm:

Min lille sover mellom 10 og 14 tilmer i døgnet, som regel 11-12 timer. De siste ukene 6-8 timer i strekk på natten uten mat (fra ca klokken 24). På dagen og kvelden sover han svært lite. Kun små naps på 20 til 30 min, bortsett fra når han er i vognen på tur. Da kan han sover 2-3 timer.

Synes han sover for lite, men klarer ikke å få han til å sove mer. Nå sover han iallefall bra på natten. Det var verre før når han var lys våken hele natten og bare sov på morgenen og på dagen.

Back
Topp