Søvn

Studentmamma88

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
hvordan sover deres baby nå?
Lille sover stort sett 2-3 dupper. Hun sover første dupp mellom 9 og 10, og nr to rundt 12-13. Noen ganger sover hun så utrolig lenge nr to at jeg synes det blir for sent med en tredje dupp også ender hun opp overtrøtt når hun skal legge seg for natten. Hun står stort sett opp ca 7.30, men kanskje det er litt sent?
Gjerne kom med tips og innspill. :)
 
Her er det slik:
Står opp kl 06
Første dupp: mellom 08-09(sover ca 1time)
Andre dupp:klokken 11(sover til ca kl 13, noen ganger til 14.00)
Kuttet ut den siste duppen kl 15, da han sover helt til kl 17 og det ender med at han er våken hele nattaen. :p
Legger seg kl 18-18:30.
 
hvordan sover deres baby nå?
Lille sover stort sett 2-3 dupper. Hun sover første dupp mellom 9 og 10, og nr to rundt 12-13. Noen ganger sover hun så utrolig lenge nr to at jeg synes det blir for sent med en tredje dupp også ender hun opp overtrøtt når hun skal legge seg for natten. Hun står stort sett opp ca 7.30, men kanskje det er litt sent?
Gjerne kom med tips og innspill. :)

Vår dag ser slik ut:
Vi står opp kl 07 ca
Første dupp er mellom 09-10. (Ho sover som oftest bare en halvtime. En sjelden gang 40-45min)
Andre dupp er mellom 14-15. Sover da en time eller to. Ho våkner rundt 4 eller halv 5 på ettermiddagen.
Legger seg mellom 19:00-19:30.
Før hadde vi en liten lur rundt halv 6 tiden (sov ca en time), men den kuttet vi ut, da hun hadde problemer med å legge seg igjen for natten.

Hvor lenge sover din på dagen? Jeg syntes ikke kl 7:30 var så sent å stå opp :)
 
Vår dag ser slik ut:
Vi står opp kl 07 ca
Første dupp er mellom 09-10. (Ho sover som oftest bare en halvtime. En sjelden gang 40-45min)
Andre dupp er mellom 14-15. Sover da en time eller to. Ho våkner rundt 4 eller halv 5 på ettermiddagen.
Legger seg mellom 19:00-19:30.
Før hadde vi en liten lur rundt halv 6 tiden (sov ca en time), men den kuttet vi ut, da hun hadde problemer med å legge seg igjen for natten.

Hvor lenge sover din på dagen? Jeg syntes ikke kl 7:30 var så sent å stå opp :)

I dag våknet hun 6, og ville stå opp. Så sovnet hun 8.30 og sover fortsatt nå. Har ikke helt telt hvor mange timer hun sover på dagtid. Jeg prøver bare å la hun sove til hun våkner selv. I går la hun seg 19.30-20 ca. Men da var hun overtrøtt og våknet fra siste dupp 14.30. Godt å høre at det er flere som har to dupper, selv om det er mest vanli med tre. Føler det er vanskelig å finne en god døgnrytme sånn at hun sovner ca tre timer etter siste dupp. :p Nå er hun som oftest enten overtrøtt eller i seng sent pga sen siste dupp. Og jeg vil vel helst at hun skal legge seg rundt 19. Men kanskje det blir bedre i dag når hun våknet 6. :)
 
Her står vi opp kl 7. Første dupp 9-10 andre dupp 12-14 tredje dupp 16-17 legger seg 19-19:30. Går sjelden mer enn 2 timer våkentid. Klarer ikke kutte siste dupp enda, men det gjør ikke noe :)
 
I går gikk det kjempebra. Da prøvde jeg å ikke la det gå mer enn 2,5-3 t mellom hver dupp, og det funket veldig vra. Hun sov siste gang 16.30-17, og la seg til 19.30-20.
 
hvordan sover deres baby nå?
Lille sover stort sett 2-3 dupper. Hun sover første dupp mellom 9 og 10, og nr to rundt 12-13. Noen ganger sover hun så utrolig lenge nr to at jeg synes det blir for sent med en tredje dupp også ender hun opp overtrøtt når hun skal legge seg for natten. Hun står stort sett opp ca 7.30, men kanskje det er litt sent?
Gjerne kom med tips og innspill. :)
Greit med en 3.dupp. maks våkentid når de er 9mnd er 3t. Legg inn en liten dupp på ettermiddagen :)
 
Back
Topp