Søvn :)

HaRemamma

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Viljar har sovet i snart 6!! Timer. Har fått mat i halvsøvne midt i sove økten. Har prøvd å vekke han, men til ingen nytte. Burde jeg la han sove videre? Eller har dere noen tips til hvordan vekke? Har prøvd å skifte bleie.
 
Så lenge han har spist og fått bleie i søvne hadde jeg vært fornøyd og latt han sove. Med mindre det er en amnen grunn du mistenker? De sover jo sykt mye i starten.
 
Min våkner av seg selv hver andre-tredje time hele døgnet for å gulpe ned en svær flaske melk og produsere en giga bæsjebleie

6 timer høres deilig ut!
 
Skift bleie når det trengs du. Jeg har hatt en baby som ikke sov og måtte være våken mellom lurene for å få aove igjen, og en baby som sov døgnet rundt de første ukene. Like normalt, så lenge de får i seg mat, ny bleie og vokser som sr skal så er at tipptopp. Skal si at babyen som sov mest som baby sover mye mer nå også hehe er nok personligheten :)
 
Marie har også gjerne en 5-6-timers dupp ila dagen, evt våken littegrann før ho slokner igjen uten å ha fått mat. Henger på brystet til pappa (i bæretube) når ho sover så lenge da.
Sjette dagen i dag, manglet 40g på fødselsvekta si på morgenveiinga (er enda på sykehuset pga meg/keisersnitt).

Så det er nok normalt, om baby ellers har det bra, spiser godt og har flere tissebleier i døgnet. Bruk tida til å slappe av/hvile /sove slik at du har overskudd når baby våkner [emoji6]
 
Back
Topp