Søvn

BienMaia

Forelsket i forumet
Jeg strever sånn med søvnen. I flere uker har jeg våknet i tre-firetiden på natta og vært lysvåken. Det er helt umulig å sovne igjen. Jeg blir jo selvfølgelig trøtt utover dagen men prøver å unngå å sove for mye på dagtid. Jeg begynner å bli ganske sliten. Er det flere som har det slik? Gode råd? Jeg antar at dette har med graviditeten å gjøre, for normalt har jeg et godt sovehjerte.

Jeg strever sånn med søvnen. I flere uker har jeg våknet i tre-firetiden på natta og vært lysvåken. Det er helt umulig å sovne igjen. Jeg blir jo selvfølgelig trøtt utover dagen men prøver å unngå å sove for mye på dagtid. Jeg begynner å bli ganske sliten. Er det flere som har det slik? Gode råd? Jeg antar at dette har med graviditeten å gjøre, for normalt har jeg et godt sovehjerte.
Jeg har det også slik, våkner etter 4 timers søvn og sovner ikke igjen før det har gått 1-1,5 time. Og det er jo ofte når jeg skal stå opp... har ingen tips[emoji15] men jeg sover på ettermiddagen når jeg er trøtt, orker ikke å være konstant sliten...

Sovne mellom 00-02 å våkne alltid rundt 05 tida. Ligg våken 1-3 tima. Bli vanvittig sliten av d. Men legen sa at det va bare p sov på dagtid. For søvn treng mann.
Så har æ sjans så søv æ 30min-2tima på dagen å æ.

Sov nå mens du kan. Kroppen produserer et menneske og det trenger krefter, håper det blir bedre for deg

Jeg har det på samme måte.. ligger våken i 3-4 timer på natta, og sovner som regel rett før jeg må stå opp.
Er umenneskelig sliten og har sykt hodepine hver dag i tillegg.
Jeg sover på dagen når jeg har mulighet for det, ellers ville jeg ha klappa sammen tror jeg:p

Jeg slet veldig med søvnen i starten av svangerskapet (har vanligvis ingen problem med søvn), men etter at jeg begynte å ha vinduet åpent om natta har jeg sovet såå mye bedre. Bruker å være oppe på do minst en gang om natta, men har nå ingen problem med å sove videre etter det. Har også hørt fra noen som sliter med søvnproblem til vanlig at det kan hjelpe å ta et lite måltid om natta, f.eks. et glass melk eller en yoghurt. Hvis ingenting funket ville jeg bare sovet litt om dagen også, bedre det enn å få alt for lite søvn :)

Back
Topp