Søvn

Frk.humle

Betatt av forumet
hvordan sover minien på natten? Lenge i strekk eller mye oppdelt?
Mater dere en eller flere ganger, eller er det noen som sove gjennom hele natten allerede? :-)

Varierer litt. Har opplevd 5-6 timer den første strekken, og så er det gjerne kortere intervaller. Normalen er 3-4 timer og så ca 2 timer mellom hver gang han våkner. Noen ganger ammer jeg i en times tid, andre ganger sovner han etter 10 min igjen. Men jeg får stort sett sovet det jeg trenger, bare oppdelt og over lang tid. :p

Her sover han som regel en lang sammenhengende periode på kvelden (fra ca 20.00- 01.00) da sovner han på stua, så tar vi han med på soverommet når vi legger oss i 22.00-tida. Når han våkner rundt 01.00 er det tid for mat, og da sovner han igjen med en gang etterpå som regel. Så sover han i 3 timer før han igjen vil ha mat, så sover han 3 timer igjen, deretter mat. Så er han ofte våken etter dette, og da er det tid for å stå opp.
Vi synes det er veldig deilig at han sovner såpass tidlig, og klarer å sove såpass lenge. Da får vi litt ro og tid til å se en film eller noe annet før vi skal legge oss, også får vi sovet noen timer før han våkner første gangen. Da starter man på en måte "uthvilt", hvertfall mer enn jeg ville vært dersom jeg skulle starte å amme han med en gang vi legger oss, og jeg egentlig har aller mest lyst til å sove.

Sjekker ikkr kl men spiser og sovet videre. antall ganger varierer

Sover stort sett 3-4 timer i strekk. Litt varierende når han sovner på kvelden (kommer an på hvor "ille" kveldsuroen er), men blir stort sett to amminger i løpet av ei natt. Han spiser seg ferdig på 5-10 minutter og sover videre - akkurat det er deilig :)
De siste to nettene nå har første soveetappe vært på rundt 5 timer. Håper det forsetter! [emoji16]

Her sover han 3-4 timer på første intervall etter vi alle har lagt oss og etter det er vi våken med en og to timers mellomrom. Ammes, skiftes på og jeg må pumpe hver gang han våkner. Ofte må også forskjellig sengeklær og diverse skiftes på ettersom han nesten alltid har avføring igjennom bleien...det som går inn må også komme ut, eller hva?;)

Her sover mini ca 6 -7 timer om natten :) hun får flaske rundt kl 23-00 og så sover hun til pappaen skal på skolen kl 7. Får ny flaske da og så kan vi ligge å slumre til kl 9

Føler oss veldig heldige med sovemønsteret til mini foreløpig-vet jo aldri når det vil snu:angelic: men nå sover hun fra rundt midnatt til 07-08 på morgenen i ett strekk, utrolig deilig å få mange timer sammenhengende søvn!

Min er 4 uker. I tidsrommet fra vi har på pysj og han legges på soverommet vårt rundt kl 1930 sover han i strekk på 2-5 timer frem til kl 09. Ammer da hver gang han våkner, 3-4 ganger. Ett el to bleiebytte for å unngå lekkasje og å skifte sengetøy...!

Back
Topp