Søvn..

Frukasp

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Når er det man får begynne og sove litt igjen?? Føler ikke 3 1/2 time per natt holder så veldig mye lenger.. Hun kaver litt før hun sovner, så gjør at jeg ikke får sove før hun gjør det, og med to amminger ila natten så er det ikke mange timene igjen til meg *gjesp* håper hun snart kan begynne og sove litt lengre mellom ammingene :)

Mhm... samme her.. håper ikke det er lenge til lengre søvnperioder. Eldste datteren min sov hele natten fra hun var ca 6 uker. Og det startet veldig brått. Fra å være våken hver 2-3 time til å plutselig sove lenger og lenger. Så det er håp :)

Er det samme her:( Kjenner det begynne å gå ut over balansen i humøret. Er lett å begynne å føle seg nedfor når søvnen ikke er på plass. Er 2 uker her, så om det er rundt 6 uker får jeg bite tenna sammeno_O

Ikke for å ta fra deg motet men så lenge man ammer på natta så blir det manko på søvn...

Noen sover natta igjennom tidlig (Lucky Lucky) - mens andre drøyer den som gutten vår gjorde. Jr var nesten året før han sov fra kveld til morgen uten å være våken.

Nå skrek han innmari når han våknet på natta så vi tok han opp og gav pupp slik at han sov noen timer til (fra ca 4-tiden til 6.30-7.00 tiden.

Første tiden etter vi kom fra sykehuset så ble tiden fra 23.00 til ca 11.00 betraktet som natt hjemme hos oss for at vi skulle få tatt igjen søvn.

Veldig spent på hvordan dette blir nå da jr på 3 skal i barnehage om morgenen og de 10 dagene pappa'n har perm da ikke kan soves bort som sist ;)

Her sover lille ca 10-11 timer kun avbrutt av 2 amminger og kanskje et bleieskift... Jeg går som regel og legger meg en time etter lille og får da mye søvn i løpet av natta!! (Tilsammen +/- 8timer)

Lille her legges ca kl 21, får da mat kl 01 og 05. Jeg legger meg kl 23 ca og står opp med de andre kl 06. Så føler egentlig med svært uthvilt. Alle mine tre har hatt denne rutinen, og etter ca 8 ukers alder har de gått ned til ett måltid om natten. Etter 3 mnd har de sovet igjennom. Jeg bytter kun bleie ved behov om natten og forlater aldri rommet. Lille knirker litt før hun sovner etter mat, men jeg sovner kjapt☺️

Her sover han intervaller på 2-3 timer. Men sovner rett etter amming. Våkner ofte halv to og halv fem. Sovner meg oss for natta rundt 22.30, da er han trøtt. Føler meg faktisk ikke så trøtt, men har trening i å få lite søvn med storebror som sto opp 5 frem til han var 2...

Tror ikke jeg ville stolt på at alt blir bedre ved seks uker. Det er individuelt fra unge til unge

Ser det finnes håp :D lille her er 6 uker på torsdag, så da kan det snart snu! Eller ikke :p (u)heldigvis så blir det mottsatt når de blir tenåringer :p

Vår lille jente er ofte våken fra 22-23 til 2-3 tiden, så her blir det veldig lite søvn :( håper det blir bedre.. Kjenner det virkelig på kroppen at jeg mangler søvn..

Jenta mi på 4 begynte først å sove natten gjennom nå når lillesøster kom!:-p Hjalp at det er pappa som må inn til henne hvis hun våkner nå, for da gidder hun ikke rope og legger seg selv igjen.

Ser det finnes håp :D lille her er 6 uker på torsdag, så da kan det snart snu! Eller ikke :p (u)heldigvis så blir det mottsatt når de blir tenåringer :p

Ja det er dessverre vanskelig å si når det snur, MEN det som er greit å ha i bakhodet er at når babyen runder ca 3 mnd så begynner de å få begrep om forskjellen på dag og natt. Så fra den tiden er det litt lettere å begynne å jobbe systematisk med rutiner. Man må nok fortsatt regne med nattamming, men da er det i det minste ofte lettere å legge de litt tidligere. Men ingen er like da hehe :-)

Jeg sov ikke sammenhengende før ungene var ca 14-16 mnd. Altså, ved full ammeslutt. Ble vant til å sove lite samtidig som jeg jobbet fulltid. Småbarnsperioden kan være tøff :p

Må bare nevne at datteren min som sov rundt fra ca 6 uker var flaskebaby (pumpemelk). Pluss hun suttet på tommelen, noe som gjorde at hun suttet seg i søvn av seg selv. Hun var nok en liten luksusbaby. Men alle barn er forskjellige. Noen sover rundt tidlig og noen sover ikke rundt før de er flere år gamle.

Back
Topp