Søvn

Trultemor2016

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Er det flere som sliter med søvn? Sover kjempe masse på dagtid og legger meg tidlig, men får ikke sove ordentlig på natta. Våkner mye og drømmer mye. Flere som har det litt sånn?

Huff, så kjipt. Kan det være du sover litt for mye på dagen og derfor ikke sovner om kvelden?

Etter å ha vært på jobb hele dagen og med sønnen min på ettermiddagen sovner jeg med en gang hodet treffer puta 21.30-22.00.

Prøver å sove minst mulig på dagen. Nå Jar jeg klart meg uten å sove på dagen i 2dager, men våkner gjerne kl 5om morgen forde. :( er så slitsomt å ikke få sove om natta. :(

Jeg våkner ofte i løpet av natten. Som regel rundt 3-4 tiden og er lys våken, da kan ta det 1-2 timer før jeg klarer å sove igjen.
Jeg drømmer også mye rart. Var helt lik i forrige svangerskap også.

Jeg våkner mange ganger om natten. Drømmer intenst og våkner. Sliter med å sovne igjen. Ganske slitsomt. Føler meg helt utslitt etter en natt. Hvis jeg prøver å hvile på dagtid så får jeg ikke til å sove mer enn 45-60 minutt.

Hvor mange timer får du totalt per døgn da? Kanskje kroppen mener at det er nok hvis du sover mye på dagen?

Jeg sover ikke på dagen, men sover dårlig på natten likevel. Må opp og tisse minst 2 ganger pr natt, og da sliter jeg med å sovne igjen. Men det hjelper vel bare livmor kommer litt mer opp fra bekkenet.

Sover totalt 6t i døgnet. Går i koma hele dagen, sovner fort når jeg legger meg og våkner tidlig. Prøver å sove en del på dagen, men blir mest å sitte i koma. Får Max sove 30min tilsammen på dagen.
Drømmer mye og våkner alltid med ubehag i magen. Veldig mye luft.
Håper det gir seg snart

Jeg sliter også helt sykt med søvn. Må på do to ganger i løpet av natten, og etter første slutten i 2-3 tiden sover jeg ikke mye sammenhengende etterpå. Veldig slitsomt. Jeg har faktisk kastet samboer på sofaen :o for han puster litt tungt, og jeg må ha det helt stille hvis jeg skal klare å sove. Etter han begynte å sove på sofaen har jeg sovet MYE bedre!! Har dårlig samvittighet for at han må ligge der, men holdt på å gå på veggen da jeg jobber 100% og hadde lite søvn.

Kjenner meg veldig godt igjen, må sove på dagen, sovner greit på kvelden, men våkner flere gang i løpet av natta å sliter med å sovne igjen. Var likt sist svangerskap og, sleit med å sove stortsett hele svangerskapet :/

Sover totalt 6t i døgnet. Går i koma hele dagen, sovner fort når jeg legger meg og våkner tidlig. Prøver å sove en del på dagen, men blir mest å sitte i koma. Får Max sove 30min tilsammen på dagen.
Drømmer mye og våkner alltid med ubehag i magen. Veldig mye luft.
Håper det gir seg snart
Huff, det er slitsomt! Du vet det sikkert, men unngå koffein? Ikke ha på lys på natten? Inkl mobil?

Koffein tør jeg nesten ikke drikke. Tar kanskje et glass brus i løpet av helgen. Lys er av, men tlf klarer jeg ikke legge helt bort. Blir gal av denne soverytmen. Er så slitsomt. :(

Har du barn fra før? Det er vel bare kroppen som i svangerskapet skal vende seg til mindre søvn. Blir ikke akkurat søvnoverskudd med en liten baby heller.

Trening kan kanskje hjelpe. Bli skikkelig fysisk utmatta.

Jepp, akkurat det samme problemet her, og hadde det slik i forrige svangerskap også. Supertrøtt på dagtid (men har sjelden sjansen til å sove), men på natta er det akkurat som om kroppen ikke klarer å synke ordentlig ned i dyp søvn. Våkner masse, drømmer masse og våkner gjerne 1 time før jeg må stå opp og føler meg forbausende våken. Problemet er jo at jeg egentlig ikke får nok hvile, ergo helt utslitt på dagen.

Jeg sover lett 1-1,5 time etter jobb, legger meg trøtt i 22 tiden og våkner av mareritt hver eneste natt og må deretter på do :/

Søvn er ikke noe problem her, heller tvert imot.. Godt å finne sofaen etter jobb, og sovner som en stein hver kveld.. Men drømmer masse :)

Back
Topp