Søvn

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Hei damer,

Hvor mye sover aprilbarna nå?
 
Her sover mini godt om natten fra ca 19:30/20:00 til ca 05:00 og så til 08:00. Om dagen har han ca 2-3 lurer, en etter morgenpupp og grøt, en til før arbeidsdagen er over og så gjerne en etter middag.
 
Her sover babyen fra 20/21 til 09-0930, men med mat fler ganger gjennom natta. To dupper på dagtid, noen ganger tre om hun sover kort på de foregående. Vi forsøker å dytte søvnen, legger tidligere og heller står opp før. Håper det blir bedre struktur da ;)
 
Han sover fra kl 19 til rundt 8 eller 9 og noen ganger lenger også, men han spiser en del på natta. Varierer, men ved legging og så f. eks 23, 2, 6 også igjen når vi står opp.

På dagtid sover han en lur fra ca 10.30-12.30 og 14.30-15.30 :)

Jenta di da Anna1984?
 
Her har vi litt å jobbe med når det kommer til soving - han er ikke så veldig flink... Legger seg 22-23 og sover stort sett til 08.30 med 1-2 amminger ila natten. Han er veldig vrien å få til å sove, må dessverre ammes eller vugges i søvn...
På dagtid foretrekker han kjappe powernaps på 30 minutter - noen ganger 32min hvis vi er skikkelig heldige! ;) Han har dog 3-4 av disse ila dagen.
Med andre ord sover poden ikke mer enn 10-12 i løpet av døgnet, noe jeg mener er altfor lite. Han er derimot blid og fornøyd, og virker ikke spesielt trøtt, så kanskje det er nok da?
 
Her sover hun fra 19 og frem til ca 07.00- med mange amminger/våkninger i løpet av natten...
Hviler 3 ganger i løpet av dagen på ca en time hver gang.
 
Han sover fra kl 19 til rundt 8 eller 9 og noen ganger lenger også, men han spiser en del på natta. Varierer, men ved legging og så f. eks 23, 2, 6 også igjen når vi står opp.

På dagtid sover han en lur fra ca 10.30-12.30 og 14.30-15.30 :)

Jenta di da Anna1984?
På dagtid har vesla nøyaktig (unntak forekommer selvsagt) samme soverutine som babyen din. Det fungerer veldig greit. Noen ganger er hun litt vrang på dupp nr2, men stort sett går det greit:)

På natten er jeg så heldig at hun sover fra 19:00- 06-07 tiden uavbrutt. Da er det mating før hun igjen blir lagt og våkner igjen ved 08:30 tiden. Da er det morgen:)
 
Lillegutt sover fra 20/21 til 9-10, å da sover han som oftest hele natta
På.dagen sover han som regel tre blunder på 1 time
 
Sovner rundt 20-21 tiden og har ofte mange amminger før det er morgenen kl 6.
På dagtid er det stort sett 4 korte lurer på ca 30 min. Hender han slår på stortromma med litt lengre dupp :p
 
Sovner mellom 20-21 her. Men våkner da etter ca 4-5 timer og spiser da hver andre time natta igjennom. Så. Egentlig litt småsøitsomt xD
 
Legger seg, og sovner kjapt ca klokka 19 på kvelden, på hverdager vekkes han i 8tiden siden vi må opp å kjøre storesøster i barnehagen. I helgene sover han til ca 9..
På dagtid sover han vanligvis 2 dupper, en lang på et par timer i 10-11 tiden, og en kortere på ca halvtime mellom 14 og 16 et sted:)..
 
Legges ca kl 19.30-20, men kan ta ei stund før hun sovner. Må ammes i søvn :p Får pupp 2-3 ganger frem til hun står opp ca kl 8-9.
På dagen sover hun 2 dupper på 1-2 timer og har en powernap ca kl 17.30 :)
Hun er den av mine 3 som sover mest på denne alderen :)
 
Ikke så mye søvn på dagen. Første lur rundt 9- maks en time og ofte 20 min.. Så lur igjen rundt 12-1 og da har hun et par ganger sovet 2 timer men oftest er det 30 min. Så noen ganger dupper hun en gang til på ettermiddagen. Legger seg rundt 20, puppes i søvn og det tar tid.. Våkner mange ganger for mat( bra om hun ikke får mat før 12..) og opp rundt 06:30.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp