Søvn

Her legger han seg rundt kl 21, dette var noe han fant ut av selv da han var 6 uker. Så spiser han en gang mellom kl 0230-0530 og ca 3 timer etter det igjen. I en lang periode var det nattamming rundt 0430 og 0530, men dette endret seg da varmen kom for fullt, dessverre :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Lenge var det rundt 22-23, men i det siste har han begynt å legge seg ca 20 :-) spiser 1-2 ganger i løpet av natta før han står opp mellom 5-7 som regel :-)

Dagsoving har vi ikke helt orden på enda. Men på natta sover han fra 19-20 til 07-08. Med ett par matinger.

Hun sovner alt mellom 20.00 til 22.00, våkner rundt 03-04 også 06-07 før vi står opp ca kl 09 :)
Er vanligvis våken i halvannen til to timer før hun sovner igjen på dagen, normalt tre lurer på dagtid.

Nå for tiden er det somregel natta fra 22-08, uavbrutt søvn for minsten.. Han blir lagt og finner søvnen selv.. Har ikke prøvd å legge han for natta tidligere enn 21 enda, da jeg frykter at det kan bli tidligere morgener - eller nattamming igjen:p.. Syns det er greit at han styrer dette selv når han er så liten, men skal ikke nekte for at det blir godt når han kanskje legger seg før klokka 19 også.. Sikkert ikke vondt å ha begge barna i seng før kvelden starter for fult:)..
(De varmeste døgnene våknet han i på natten for en liten "påtår" da)..

Dagsovinga har vi ingen rutiner på enda, men nå som hverdagen starter igjen med bhg for storesøster, håper vi å få et litt mer fast sovemønster på lillebror etterhvert.. Nå sover han bare når han finner ut at han er trøtt:p

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Han sovner rundt 19.00-20.00 våkner for mating ca kl 04.00 og sovner igjen, står opp ca 08.00 :) dagsovingen er det ikke noe faste tider på enda.

Dagsoving har vi ikke helt orden på enda. Men på natta sover han fra 19-20 til 07-08. Med ett par matinger.

Signerer denne

Frøkna sovner 22-22.30 og sover 10-11 timer i strekk. Hun har gjerne 2-3 lurer på dagen/ettermiddagen på ca 1 time.

Sovner rundt åtte. Før våknet han kl fire og så rundt kl åtte å morgenen. Nå er han forkjøla og vi har reist mye/brutt rutinene, så nå våkner han rundt midnatt og mange ganger i løpet av natta :/

Tulla mi sovner mellom 20-2130. Hun har en dubb i 18 tiden, hvis den er kort sovner hun før. Håper etterhvert at hun sovner i 20 tiden:-) kjenner jeg savner litt alenetid på kvelden. Hun spiser i 03-04 tiden og i 06 tiden, sover da til vi står opp i 07 tiden. Gutten min på 1 år våkner 7 og da er det bare å stå opp;-) på dagen sover hun mye enda. Ingen rutiner der enda.

Legger dere barna på rommet for natten? Eller sover de i stuen frem til dere legger dere?

Tar på henne tørr bleie og pysj før hun får kveldspupp i stua, og så legger vi henne i senga på soverommet når hun er forsynt.

Legger dere barna på rommet for natten? Eller sover de i stuen frem til dere legger dere?

Vi legger han på rommet i sengen sin. Men så har vi også TV-stuen i 2 etg (samme som rommet) der vi henger om kvelden :)

Gutten vår sovner ca halv åtte-åtte for natta. Våkner 11-12 for kort mating og igjen vanligvis ca 3. Deretter våkner han litt oftere, kanskje halv fem og seks. Står opp mellom 7 og 8.30, vanligvis ca 7.30.

Det går helt fint selv om jeg gleder meg til å sove mer enn tre timer, fortsatt ikke gjort det etter fødselen (babyen har soverekord på 5 timer, kun en gang...). Ser at de fleste av deres små sover lengre enn vårt lille gull.....

Nå sovner hun rundt kl 20.30-21, og jeg ammer henne i søvn i senga vår:)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

I natt sov han fra 2130 til 0600!?!? Han våknet i 02 tiden, men tok bare smokken og sov videre. Ble helt overrasket jeg :p

22-22.30 til ca 4.30 og så videre til 6.30-7.00, så litt våken igjen og sover 1-2 timer. Så er det ikke noe rutine utover dagen, men har en 1-2 timers økt i løpet av formiddagen og 3-4 5-20 minutters

her har lille begynt å sovne rundt 2100-2130. sover da til 0200-0300. får mat og sover til 0600-0700. Så kommer det ann på dagsformen om vi må stå opp eller fåto-tre timer til på øyet =P

Back
Topp