søvn

Go'gutten

Andre møte med forumet
Hvor mye sover babyene for døgnet nå? Mi sover ca 3 lurer på dagen... Legger ho i åtte tida om kvelden, har stort sett ett nattmåltid og oppe i 7.30 tida.... Men har den siste uka begynt å vokne oppigjen om kvelden/natta.....
 
Veldig opp og ned! Om natta er det det samme, sover fra åtte-halv ni til fire-fem, får mat og sover videre et par-tre timer til. Noen dager slår ho til med en tretimers lur midt på dagen, andre ganger kan ho bare ta powernaps gjennom hele dagen. Ikke noe system i det hele tatt :)
 
Ingen rutiner her! :( syns det er litt slitsomt. Hun legger seg for natten mellom 21 og 23.. Våkner mellom 3 og 6 første gang og sover da et par timer til. Det er lite søvn på dagen. Maks 1 time av gangen.. Kanskje 1 til 3 ganger. Hun er i det siste begynt å sovne ved amming, men våkner med en gang vi legger hun i sengen sin. Jeg må ha henne i fanget til hun har sovnet skikkelig før jeg kan legge henne :/ Håper vi får gode rutiner snart! <3 Hun er mye trøtt, men vil ikke sove :/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sover fra 19 til 7-7.30 med 2 matinger på veldig varierende tidspunkt. 3 til 4 lurer på dagtid frem til kl. 17-17.30. Den første eller andre luren er stort sett lang (2-3 timer). Er ikke våken mere enn 1.5 timer på dagtid før han må ha mere søvn. I dag sov vi helt til 10 så da ble det bare 3 lurer.
 
Snuppa legger seg rundt 19, sover til ca 4, spiser, sover til ca 8 når vi må opp med storesøster. Sover fra ca 10 igjen, i 1,5-2 timer, 1-2 timer rundt 14, og en liten powernap rundt 16-17 på en halvtimes tid..
 
Hun sover veldig bra om natta, er bare våken en gang i ca. 4-6 tiden og sover til 8-9 på morgenen. Legger seg ca. kl 20.
Hun sover lite på dagen i det siste, stort sett bare en halvtime av gangen.
Men så har vi vært veldig mye på farten de siste to ukene, så kanskje det endrer seg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hun sover lite på dagen i det siste, stort sett bare en halvtime av gangen.
Men så har vi vært veldig mye på farten de siste to ukene, så kanskje det endrer seg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Merker her også at det er vanskeligere å holde på rutiner i forhold til søvn på dagtid pluss få han til å sove lengre strekk på dagen når vi er ute på noe. Er nok sånn det er når de byner å bli litt større. Håper jeg klarer å innarbeide noen gode rutiner nå før ferien for hvis de er godt innarbeida tenker jeg det blir enklere å holde på dem når vi reiser bort:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
De siste ukene har hun sovet så si ingenting på dagen, men sover 10-12 timer om natta.
Legger henne kl 20, noen ganger kl 19 og sa sover hun til 07 som regel.

I går etter yogaen derimot tror jeg hun sov i 4 timer i et strekk. Fra kl 1430-1830, la henne kl 20 og sov til kl 07 i dag.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sover fra 19 til 7-7.30 med 2 matinger på veldig varierende tidspunkt. 3 til 4 lurer på dagtid frem til kl. 17-17.30. Den første eller andre luren er stort sett lang (2-3 timer). Er ikke våken mere enn 1.5 timer på dagtid før han må ha mere søvn. I dag sov vi helt til 10 så da ble det bare 3 lurer.

Her og er det ca 1,5 til 2 timer våkentid så må ho sove igjen på dagen..... Blir forferdelig sur og sutrete når ho er trøtt....
 
Idag har hun sovet i to timer i strekk på dagen, endelig! Er et par uker siden hun har klart det!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her legges lillegutt kl 19 og sover fra da og frem til ca 04-05 for mat og sover igjen til ca 07-08. På dagen sover han nesten ingenting. Ca 3-4 små-hviler på 30 minutter. Veldig fornøyd med nettene så føler ikke jeg kan klage, men det hadde vært herlig om han sov litt lengre perioder på dagtid!


Lillegutt 5/3-14 <3
 
Prøvde å legge kl 19 idag, men det funka dårlig. Måtte en del pupp og kos til før hun sovna som en stein kl. 20.
Så nå skal jeg kose meg med rødvin:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Begynte med pysj kl 19:30, sovnet ikke før rundt kl 22.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Her og er det ca 1,5 til 2 timer våkentid så må ho sove igjen på dagen..... Blir forferdelig sur og sutrete når ho er trøtt....
Samme her. Sur og gretten så da legger jeg han bare i senga så han får sove. Gjelder å unngå at han blir overtrøtt. Evt. Vogna, men han sover lengst og best i senga. Vogna klarer han nå bare å sove lenge i om den står stille uttafor her eller når vi triller i rolig område. Våkner igjen fort der hvor det er mye biler å sånn. Å og sovne på oss har han helt slutta med. Da bare fjaser og tuller han til han blir overtrøtt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Nå tror jeg vi har fått kjørt inn cirka soverutiner på dagen også. Legges 19.00. Sover til rundt 8 neste dag med en mating. Sover igjen fra 9.30-11.30, så fra 13.30-14.30 og så fra 16-17. Alt er cirka da, men nå vet jeg hvertfall sånn cirka når på dagen han sover og kan planlegge ut fra det.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Nå tror jeg vi har fått kjørt inn cirka soverutiner på dagen også. Legges 19.00. Sover til rundt 8 neste dag med en mating. Sover igjen fra 9.30-11.30, så fra 13.30-14.30 og så fra 16-17. Alt er cirka da, men nå vet jeg hvertfall sånn cirka når på dagen han sover og kan planlegge ut fra det.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
Det er ganske likt som hos oss, bare at jeg ikke får til å legge henne før 20. Men så kan hun sove til 9 neste morgen da:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hadde ganske gode rutiner før det ble så varmt, men nå sover hun litt i hytt og dyne. Sovner mellom 17 og 20, våkner mellom 05 og 08. Og halv våkner ganske mange ganger om natta for å spise, er kjempe tørst, Holder på å venne magen hennes til grøt, da sover ho kanskje litt lengre første etappen på natta igjen. Gleder oss til om 2 dager når det verste av varmen skal vere over <3
 
Legger seg kl 19 ca, har tidligere sovet 12 t uten mat, men ved 3 mnd økte matbehovet igjen og han begynte å våkne kl 03 ca. I går var vi oppe i full grøtporsjon på kvelden, da sov han til kl 6, hurra :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Legger seg kl 19 ca, har tidligere sovet 12 t uten mat, men ved 3 mnd økte matbehovet igjen og han begynte å våkne kl 03 ca. I går var vi oppe i full grøtporsjon på kvelden, da sov han til kl 6, hurra :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Hvor mye sover han på dagen da?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvor mye sover han på dagen da?


Sent from my iPhone using BV Forum

Litt varierende. Sovner oftest igjen etter mat på morgenen, sover da ca 1 time. Sover 1/2 til 1 time omkring kl 11. Sover alt fra 2-4 timer på ettermiddagen, har godt sovehjerte!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp