Søvn.

Veslepus86

Forumet er livet
VIP
Vesla har en lang periode nå, hvor hun våkner tidlig. Rundt 05-06. Vi er heldige hvis hun sover til etter 06.

Tidligere i bhg sov hun mellom 1-1 1/2 time. I det siste har dette forandret seg mye. De siste ukene har hun sovet ca 2-2 1/2 timer hver dag i bhg. I går måtte hun vekkes kl 14. Da hadde hun sovet i 2 t og 45 min. Lurer på hvor lenge hun hadde sovet hvis ikke hun hadde blitt vekket.

På lørdag fikk hun 2 dupper og da sov hun tilsammen 3 1/2 time. Måtte også da vekke henne på siste dupp. Får bare 1 dupp i bhg.

Vi har ikke problemer med å legge henne på kvelden uansett hvor mye hun sover på dagtid.

Vi har sagt ifra til bhg at hun må vekkes etter 2 timer. Så får vi se om dette hjelper om morran etterhvert.

Får litt dårlig samvittighet at vi nå må vekke henne. Så får håpe det hjelper.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Det kan absolutt være pga mye dagsoving at hun våkner så tidlig.
Det er viktig å se på totalen i døgnet også, det vil jo komme en tid da for mye søvn på dagen går utover nattesøvnen.

De sier at frem til ca 2 år så avler søvn, søvn, så det er ikke rart om dere må tenke litt annerledes snart.;-)

Storebror her slutta å sove på dagtid et par mnd etter fylte to år ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Det kan absolutt være pga mye dagsoving at hun våkner så tidlig.
Det er viktig å se på totalen i døgnet også, det vil jo komme en tid da for mye søvn på dagen går utover nattesøvnen.

De sier at frem til ca 2 år så avler søvn, søvn, så det er ikke rart om dere må tenke litt annerledes snart.;-)

Storebror her slutta å sove på dagtid et par mnd etter fylte to år ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Ja, var det jeg tenkte på. At det blir for mye søvn, men hun har alltid sovet mye.

Hun blir trøtt og kan egentlig legges etter å ha vært oppe i ca 3 timer. Vi pleier å legge henne rundt da i helgene og da sover hun som regel alt fra 1-2 1/2 time pluss en dupp på 1 time på ettermiddagen. I bhg har det bare blitt lengre og lengre dupper i det siste. Så derfor syns jeg det blir litt rart å kutte ned mye.

Vi legger henne kl 19. Så hun sovner vel rundt 19.30.

Men vi får prøve å kutte ut litt på dagen og håpe hun tar det igjen på morran i stedenfor. Så får vi se hvordan det går.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Ikke så lett det der. Kan være hun rett og slett har kommet inn i en dårlig sirkel? For om hun våkner kl 05 så er det jo ikke så rart at hun trenger å sove mye på dagtid. Og sover hun mye på dagtid så kan det jo være det igjen som gjør at hun er våken og uthvilt kl 5. Hadde prøvd mindre søvn på dagen for å se om det etterhvert går seg til...Men kan sikkert ta noen dager? 05 er sykt tidlig, er natt i mitt hode enda da;)


Sent from my iPhone using Tapatalk -
 
Ikke så lett det der. Kan være hun rett og slett har kommet inn i en dårlig sirkel? For om hun våkner kl 05 så er det jo ikke så rart at hun trenger å sove mye på dagtid. Og sover hun mye på dagtid så kan det jo være det igjen som gjør at hun er våken og uthvilt kl 5. Hadde prøvd mindre søvn på dagen for å se om det etterhvert går seg til...Men kan sikkert ta noen dager? 05 er sykt tidlig, er natt i mitt hode enda da;)


Sent from my iPhone using Tapatalk -
Det kan være at det har blitt en vane. Hun våknet som regel rundt der og var tett i nesa. Fikk saltvann og sovnet igjen. Det varte i en liten periode. Selvom hun våkner 05. Så dupper hun av til ca 06.

Syns det er vanskelig å vite hva som er best å gjøre, men vi prøver nå å ta max 2 timers dupp i bhg. Så får vi se. Hun sov bare i 1 1/2 time i dag.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Ikke så lett det der. Kan være hun rett og slett har kommet inn i en dårlig sirkel? For om hun våkner kl 05 så er det jo ikke så rart at hun trenger å sove mye på dagtid. Og sover hun mye på dagtid så kan det jo være det igjen som gjør at hun er våken og uthvilt kl 5. Hadde prøvd mindre søvn på dagen for å se om det etterhvert går seg til...Men kan sikkert ta noen dager? 05 er sykt tidlig, er natt i mitt hode enda da;)


Sent from my iPhone using Tapatalk -
signerer :)
snart er det jo sommertid også, kanskje det hjelper litt også :)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app
 
Vi sliter mye og nå. Neah får sove maks en time i barnehagen, ellers får vi henne ikke i seng før kl 23. Nå legger vi henne kl 20, og hun våkner kl 23, 00, 03, 04 og står opp litt før 06 -_-
I dag hørte jeg henne ikke før 0550, da holdt jeg på å kle på meg, pusse tenner og komme meg av gårde til bussen samtidig ;p

Kan hende søvnbehovet hennes plutselig har endret seg slik som neah sitt gjorde. Jeg vet hun ikke er klar for å slutte med å sove på dagtid (med tanke på hvor mye hun sover nå) men det er absolutt rom for å korte mer ned på dagsoving for å beholde nattesøvnen.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Vi sliter mye og nå. Neah får sove maks en time i barnehagen, ellers får vi henne ikke i seng før kl 23. Nå legger vi henne kl 20, og hun våkner kl 23, 00, 03, 04 og står opp litt før 06 -_-
I dag hørte jeg henne ikke før 0550, da holdt jeg på å kle på meg, pusse tenner og komme meg av gårde til bussen samtidig ;p

Kan hende søvnbehovet hennes plutselig har endret seg slik som neah sitt gjorde. Jeg vet hun ikke er klar for å slutte med å sove på dagtid (med tanke på hvor mye hun sover nå) men det er absolutt rom for å korte mer ned på dagsoving for å beholde nattesøvnen.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Får håpe det snur snart for dere også.

Vi har ikke problemer å legge henne på kvelden uansett hvor mye hun har sovet på dagen. Selvom hun har sovet fra 15-16, så er hun trøtt igjen kl 19.

Hun sov 1,5 time i går og i dag våknet for første gang kl 04 og våknet helt 05.45.

Ja, derfor vi prøver å kutte ned til nå for og se.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp