Søvn!!

SiljeHB

Blir kjent med forumet
Hvordan får dere gullet deres til å sovne på kvelden? Snuppa her er helt umulig å få til å sove på kvelden, vært sånn i en ukes tid... Bysses i søvn og sover kjempe godt å lenge j holder henne, men våkner 5 minutter etter jeg har lagt henne i sprinkelsenga. Forslag?? Er av de som ikke syns at babyen skal ligge å gråte seg i søvn.

har du laget ett lunt rede i sengen? kan være en mulighet:)
kan også legge en varmeflaske i sengen som oppvarming til du skal legge henne ned, ta den vekk, så blir det godt og varmt som det er i dine armer ;) de er så utspekulerte allerede som småtroll, godt på armen til mamma vet du;)

Deler den oppfatningen! Synes det er litt vanskelig å komme med forslag, for du har sikker prøvd det meste... Er det slik at det fungerte fint inntil for en uke siden? Så plutselig ville hun ikke lenger, uten at dere gjorde noen forandring i leggerutinene? Har dere forsøkt å legge henne tidligere? Vi bysset og bar nemlig her ti llangt på natt, så plutselig fant vi ut at grunnen til at vi måtte bysse og bære var at hun var overtrøtt og ikke klarte å roe seg. Nå legger vi henne før hun blir grinete, og da sovner hun på egenhånd. Hun hadde bare fått behov for å legge seg tidligere...sånn var det her, da:) I tillegg bruker vil "pølse" og myke kosedyr rundt hodet hennes i sengen, den samme pølsa som hun har i vognen på datid. Vet ikke om det har noen innvirkning, men det ødelegger i allefall ikke søvnen:)
Kjedelig når de gode rutinene bare plutselig ikke fungerer lenger, altså! Synes hun skifter rutiner oftere enn vi skifter pysj, jeg!

La henne ved 19-20 tiden, å da sovnet hun kjempe fort, i senga mi sådan:p Men nå er det ingenting som funker. Skal sette på den sengekanten å sånn i mårra, å teste om det hjelper:) Brå snudde for en uke siden, skikkelig rart, nå hjelper det knapt med meg :p Og nå har hun vært urolig siden 20.00, så nå er hun så overtrøtt at hun nesten sovner mens hun gråter.

Og varmeflaske skal j kjøpe igjen! Brukte det til hu andre dattera mi, det funker veldig bra!:)

Håper jeg også!! What to dooooo????

Her har det også fungert veldig bra en periode. Plutselig sov hun fra kl 21 til rundt 02.30. Da fikk hun smokk og sov videre to timer før hun ville ha mat. Plutselig ble hun veldig grinete på kveldstid, og det tok meg et par dager å innse at det kanskje var fordi hun ville sove tidligere. Så nå vil hun sove kl syv. Kun vugga på soverommet fungerer da. Første natta sov hun til halv tre før mat, greit det også. Andre dagen til kl tolv, deretter halv tre igjen. Litt mer slitsomt. Nå har hun vært våken i en time og fortsatt lys våken! Fått mat igjen også. Ligger og sutter på smokken og finner liksom ikke helt roen. Smiler hver gang jeg skal putte inn smokken igjen.
Vurderer om hun trenger mer mat. Muligens jeg begynner med mme på kveldstid, vurderte det før hun fikk sine fine rutiner :-P

Kan det være noe i det for dere og? om du fullammer da riktignok! :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Vi har blitt strenge. 1 time før leggetid har vi det mørkt i stuen og snakker litt lavere. Kl 20 00 kommer pysjen på, og han får grøt på stuen. Så går jeg og mini til soverommet og han får pupp ved senga. Etterpå legger jeg han ned i sprinkelsenga. Om han mister smokken går vi inn og gir den igjen, men prater overhodet ikke til han. Kan holde på 1 time noen ganger før han faller til ro, men så vær.
Om det er skikkelig ille og han ikke faller til ro svøper jeg han inn. (Har videobabycall så ser om han får det over hodet.)

I sprinkelsenga har jeg laget et reir av håndduker under lakenet. :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Hun får allerede bare mme, så skal jo klare å roe seg greit, og sove litt lenger med det, men ikke nå om dagen gitt:p Har nok litt luftproblemer også, men er mest bare overtrøtt. Skjønner ikkeno jeg. Nå er jeg hvertfall glad hu andre jeg har er 4 år og klarer seg en del selv :p

Kanskje det kan hjelpe å legge hun litt tidligere..?

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Hva med og legge hun litt på sia? :) det hjelper på frøkna her når hun har luftproblemer :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Signerer lillegull! Min var også.såååå grinete, helt til vi la han 2 timer tidligere,)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Deler den oppfatningen! Synes det er litt vanskelig å komme med forslag, for du har sikker prøvd det meste... Er det slik at det fungerte fint inntil for en uke siden? Så plutselig ville hun ikke lenger, uten at dere gjorde noen forandring i leggerutinene? Har dere forsøkt å legge henne tidligere? Vi bysset og bar nemlig her ti llangt på natt, så plutselig fant vi ut at grunnen til at vi måtte bysse og bære var at hun var overtrøtt og ikke klarte å roe seg. Nå legger vi henne før hun blir grinete, og da sovner hun på egenhånd. Hun hadde bare fått behov for å legge seg tidligere...sånn var det her, da:) I tillegg bruker vil "pølse" og myke kosedyr rundt hodet hennes i sengen, den samme pølsa som hun har i vognen på datid. Vet ikke om det har noen innvirkning, men det ødelegger i allefall ikke søvnen:)
Kjedelig når de gode rutinene bare plutselig ikke fungerer lenger, altså! Synes hun skifter rutiner oftere enn vi skifter pysj, jeg!

Det samme oppdaget vi også. Må ikke være overtrøtt før han legger seg. Når han har gjespet 3 ganger legger vi han. Ved første gjespet kler vi han i pysj og mater ;)

Lulilu

Prøver å legge henne rundt sju, så kan nesten ikke legge henne tidligere for kvelden :p Også må hun ligge nesten på magen, ellers så sovner hun ikke :) i dag har det gått kjempe bra, men la henne ikke før halv ni, så blir spennende å se hvor lenge det varer ;)

Back
Topp