Søvn

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Nå kan jeg ikke akkurat skryte av at mini generelt sett er noe sovedyr, men nå har vi hatt andre natten uten søvn. Når Minsten endelig sover mer enn fem minutter så våkner eldste.
Med gjennomsnittlig max 3 timer søvn per natt i 9 mnd + i hele svangerskapet, er reservetanken min helt tom.

Han spiser godt på dagen. Før legging får han grøt og masse pupp. Vi har samme rutine hver kveld.
Han raper godt og promper når det trengs.
Det virker ikke som han har vondt i magen. Vann og smokk hjelper ikke.
Virker heller ikke som han har vondt i nakken, ryggen eller andre steder.

Har prøvd å la ham sove i min seng, putte min genser i hans seng. Har bysset, har prøvd mme og gudene vet hva.

Er det noen som har tips til hva det kan være som plager ham?
Har fått tips av noen om å prøve minifom i tilfelle det er noe luft som sitter fast. Noen som har erfaring med det?

Har vurdert å ta ham med til akupunktøren "min" men vet ikke om hun tar så små.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Kan legge til at han stort sett er blid som en sol og sover greit på dagtid. Er ikke alltid han sover like lenge, men i 9 av 10 tilfeller er han uthvilt når han våkner. (hender at han blir vekket av noe utenfor o.l.)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Verdt å prøve miniform, prøvd sukkervann før leggetid?? Å at han er våken noen timer før han skal legge seg?
 
Verdt å prøve miniform, prøvd sukkervann før leggetid?? Å at han er våken noen timer før han skal legge seg?
Nei, har bare prøvd sukkervann når han har tydelig vondt i magen. Er absolutt en mulighet å prøve det som "forebyggende tiltak". Prøver det i kveld.

Hvordan tenker du angående "våken i noen timer"? De gangene han vil sove to lurer blir det bare en halvtimes tid i 16-tiden, og så legger han seg alt ettersom når han er trøtt. Noen dager 18, andre 19:30 og alt i mellom. Har prøvd å legge ham tidligere, har prøvd senere.
Det hender titt og ofte at han ikke vil sove lur nr 2, og da er han jo våken fra ca 12-13 til 18-19. Da er han helt ferdig.
 
Mini fikk minifom når hun var mindre og det hjalp faktisk.

Jo mer hun sover på dagen, jo bedre sover hun om nettene her.
Noen legger jo babyen på dagtid når de har vært våkne i to timer, for å ikke la de bli overtrøtt og vanskelig å legge.

Jeg vet ikke jeg, men sender en klem og håper at det ordner seg. :) Er forferdelig å gå rundt uten god søvn.
 
Har dessverre ingen råd til deg, sliter endel med søvnen enda vi også!!

Sender deg masse støtteklemmer! Eneste jeg har å komme med!!
 
Mini fikk minifom når hun var mindre og det hjalp faktisk.

Jo mer hun sover på dagen, jo bedre sover hun om nettene her.
Noen legger jo babyen på dagtid når de har vært våkne i to timer, for å ikke la de bli overtrøtt og vanskelig å legge.

Jeg vet ikke jeg, men sender en klem og håper at det ordner seg. :) Er forferdelig å gå rundt uten god søvn.
Har prøvd å få ham til å sove mer på dagen, men han nekter. :(
Jeg skjønner ikke hvordan han overlever med så lite søvn.
Men men, det løsner vel en eller annen dag. :)
 
Har dessverre ingen råd til deg, sliter endel med søvnen enda vi også!!

Sender deg masse støtteklemmer! Eneste jeg har å komme med!!
Masse trøsteklemmer tilbake! Vi har åpenbart fått de babyene med mest lakenskrekk, begge to. :p
 
Har prøvd å få ham til å sove mer på dagen, men han nekter. :(
Jeg skjønner ikke hvordan han overlever med så lite søvn.
Men men, det løsner vel en eller annen dag. :)
Jeg vet ikke hva jeg skal si, da jeg har vært utrolig heldig med en sovebaby, men A sender masse sovestøv til dere. :)
 
Her sover han ikke etter kl16. Nå i det siste har han ikke sovet etter kl15.idsg våknet han kl 8. Hadde en halvtime fra 09.30-10 å la han nå kl 13. Da håper jeg han sover til kl 15 men er ikke alltid han sover så lenge heller. Å da sover han ikke før han legger seg. Jeg hadde en med lakenskrekk frem til 6 mnd. Men syns sukkervann hjalp her, og det er ikke farlig og gi de heller.
 
Uff, det er ikke godt å si hva som kan hjelpe. Har hatt en gutt som sover lite og tidlig opp fra sag en:-/ hatt noen netter nå hvor han har sovet rundt eller våknet 0530, men der er faktisk greit! Værre når vi starter dagen 5. Føler jo det har løsnet litt her da.. Hvis han er blid og fornøyd så høres det jo ikke ut som magen? Vi får trøste oss med at en dag så løsner det.. Er bare helt grusomt mens det står på! Sender deg masse, masse klemmer og søvndryss!!
 
I dag tok han seg faktisk en ekstra lur. Så da ble det til sammen over to timer i dag. Håper det betyr at natten blir bedre.
Sovnet stående i sted, så ble kommandert opp i seng når K kom hjem. :p fikk ikke sovet, men var deilig å bare ligge og ikke gjøre noe. :)

Han er litt forkjøla nå, så det kan være en medvirkende årsak til at han ikke sov.
Pusser nesa godt og gir litt sukkervann når han skal legge seg, sånn i tilfelle, så får vi se. :)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Jo, og i morra drar jeg på apoteket og kjøper minifom og varmeflaske (sånn at sengen hans blir god og varm). Turte ikke kjøre i dag, søvnmangel er jo verre enn promille. :)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
hei! her hadde snuppa en periode med mye våken om natta,skreik uttrøstelig.ho va å forkjølt,å tok seg t ørene.viste seg at ho hadde ørebettenelse,og måtte ha kur.no sover ho bedre..så d kan jo være verdt å sjekke.:)
 
ellers,så slit jeg selv med å få ho til å sove i si seng.så her samsoves d enda,å ammes til ho sovne...huff,må vel ta den kampen snart,tungvint når det er bare jeg som kan legge ho.har ikke kunne gjøre noe på kvelden,så kjenne behovet for d..bare d å kunne ta seg en kinotur.er vel på tide å avvenne ho å sovne til puppen,ho er jo 8 mnd.hehe
 
hei! her hadde snuppa en periode med mye våken om natta,skreik uttrøstelig.ho va å forkjølt,å tok seg t ørene.viste seg at ho hadde ørebettenelse,og måtte ha kur.no sover ho bedre..så d kan jo være verdt å sjekke.:)
Han tar seg ikke noe mer til ørene enn vanlig. (han har blitt en ørekoser, samme som storebror) Kan de ha ørebetennelse uten? Eldste har aldri hatt det, så vet ikke hva jeg skal se etter. :p
Har fått ut litt snørr (etter myyye protester), så håper det hjelper en stund. Han våknet helt fortvila fordi nesa ikke funket. :(
Kom veldig brått den forkjølelse, i går var han ikke snørrete en gang..

Ringer legen i morra og ber ham sjekke ørene hans om natten blir lik igjen. :)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Han har ikke sovet hele natten, selvsagt, men han har sovet mer enn forrige natt! :D
Er nesten uthvilt i dag, har jo fått sove et par timer. :p

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Kjedelig når de små er sjuke :( Emma var forkjøla ei uke og sov nesten ikke hele den uka. Vi har begynte å slite med å få Emma til å sove, både på dagtid og kvelden, hu stritter i mot. Det begynner å bli veldig slitsomt. I tillegg har hu begynt å våkne hver 2. time hele natta.

*Emma020213*
*bonusgutt140710*
*på app'n*
 
Back
Topp