Søvn..

Guttemamma92

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Flere som sliter med nattesøvnen? Jeg får ikke sove, samme hvor trøtt jeg er.. Jeg er helt utslitt om dagene pga dette. Klokken er nå halv 3, og her har jeg ligget siden 22.30... What to do, what tod o?

Sliter noen netter, kan våkne midt på natta og ikke få sove på flere timer. Men som regel sover jeg stort sett hele natta (utenom den obligatoriske tissepausen i 3-4 tiden ;)

Prøv å ta magnesium citrat før du legger deg, det får musklene til å bli avslappet. Unngå mat og drikke i timene før du skal legge deg også (jeg merker meg mye mer urolig og våken i kroppen hvis jeg har spist før leggetid)

:)

Jeg sliter også.. Kan ligge i sengen som en slappfisk! Og ikke ha energi til å ta dynen over meg engang.. Så samboer må gjøre det for meg, men likevel ligge til 2-3 på natta og er lysvåken og utslitt.. Ellers så får jeg sove, og våkner 6-7 på morgen av ingenting!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg sover dårlig på natten, er på do 2-5 ganger og sliter med å få sove etter jeg har vært på do.. I natt gav jeg bare opp, og sto opp kl 4.30.. Orket ikke å ligge å vri meg lenger. Heldigvis har jeg ingen planer på dagtid i dag, så jeg kan ligge på sofan å slappe av heeeeele dagen :)

Jeg kjenner meg igjen... Enten så sovner jeg lett, men da våkner jeg i løpet av natten og får ikke sove igjen på 2-3 timer. Alternativ to så får jeg ikke til å sovne i det hele tatt! Men i 14-tiden på dagen er jeg trøtt uansett hvordan natten har vært! Et par ganger i uken sover jeg godt hele natten :-)

Har aldri hatt problemer med å hverken sovne eller sove før. Dette må være noe hormonelt eller noe annet kroppen styrer med!

Jeg sovner greit. Men er jo oppe flere ganger te natta for å tisse. Det gjør jo at kvaliteten på søvnen er deretter.
Så på jobb er jeg ikke helt konsentrert alltid.
Men det er verd det til slutt.

Last edited:
uff :( Det er så grusomt å ikke få sove....

Jeg sovner som regel veldig greit når jeg har lagt meg, men våkner 3-7 ganger om natten for å tisse, snu meg, har halsbrann eller lignende.. da hender det at jeg ikke klarer å sovne igjen med en gang, så noen netter blir innmari dårlige..

Har sovet betraktelig dårligere nå i det siste, kanskje særlig de siste par ukene...
Er nok fordi jeg ligger og tenker så mye på det som er i vente. I natt sov jeg bare 2-3t totalt, la meg halv elleve og sovna rundt tre - utrooolig kjedelig!
Heldigvis får jeg sovet noen timer i løpet av dagen så jeg får hentet meg inn igjen.
Regner ikke med å få sovet noe nå til natta heller, siden det er planlagt igangsetting i morgen tidlig - er kjempenervøs og klarer ikke å tenke på noe annet! Litt kjipt å ikke være uthvilt før slaget men man får jo uante krefter når det står på så går nok bra likevel.

Noen netter er pyyyyton. I natt voknet jeg kl 02.30 og måtte ha tissepause. Fikk jeg sove etterpå? Ehm neeeei da. Lå da å vrei meg fra ene siden til den andre helt til min samboer sto opp kl seks. Så sovna jeg tungt. Meeeeen så ringte min vekkerklokka mi kl 07.00 for da var det tid å få prinsessa opp og i barnehagen.
Kjenner jeg er trøtt i dag ja.

Får ikke sove.. er stuptrött, men likevel. Föler jeg kveles så snart jeg legger meg ned,blir svimmel og kvalm. Kan gå flere netter uten å sove,og de nettene jeg sover er jeg jo oppe örtenfjörten ganger på do i tillegg klör jeg.. Tok det opp med jm i dag, for jeg blir gaaal snart. Har veldig höy puls, så mener hovedpulsåra ligger litt i klem, ikke en dritt å gjöre med det. Våkenetter med en unge blir jo rein luksus i forhold til dette, det får väre trösta:P

Her opplever jeg at babyen blir veldig urolig når det blir stille og jeg legger meg.
Får kynnere, typisk at det skjer om
Natta.
Så natta blir kort, noe som resulterer i mye formiddagssoving. :/

Jeg har stort sett ikke problemer med å sovne,men våkner ca hver 2 time (gjerne oftere)..
Enten må jeg tisse eller så ar jeg snudd meg og det gjør vondt..
Kan også være at sambo ligger urolig..
Jeg prøver å sove litt etter sambo og bonus har dratt om morgen..
Også slapper jeg av på sofaen og prøver å få 1 times søvn da..

Her er det max en time "søvn" i strekk! Vondt å ligge for lenge på en side og ekstremt vondt i skambeinet og snu seg :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

I natt har jeg ligget på sofaen med tven som venn.. Jeg blir helt sprø! Den tette nesen hjelper ikke akkurat heller! :-(

Jeg sovner greit om kvelden, men kan våkne mange ganger fordi jeg må på do, ligger vondt osv og sliter da ofte med å sovne igjen. Våkner også veldig tidlig. Husker jeg hadde det på samme måten på denne tida med storebror.

Back
Topp