Søvn

Mamma13

Glad i forumet
Arg!! Når kan man forvente mer søvn på natten? Syntes W bare blir værre jeg nå. Han våknet 11, 0130 og 0330 ( var da våken til 5) :-/han sutret litt og spiser. Jeg har lyst på mer søvn!!!!

Virker som at han kanskje plages med noe? Er dette noe som har pågått hele tiden, eller siden du startet med grøt? Mini ble dårlig i magen/urolig da jeg startet med grøt. Dvs: en type grøt. Nå bruker jeg en som lages på melk(mme/mm) og han er roligere på natten nå.

Off, føler med deg, etter vi flyttet han på eget rom så snudde det her, jeg gruer meg veldig fordi han var jo våken 5-8 ganger per natt. Men fra første natt på eget rom så har det snudd. 1 gang per natt er han våken nå. å da gir jeg bare han tutten. å har ikke fått melk på natta på to uker:)
har du han på ditt rom?

Min erfaring er at det blir litt værre fra 6-8 mnd om ikke man har tatt nattavvenningen. Mn det forutsetter jo at det ikke er noe annet som plager. Helt uten oppvåkninger på nettene ville jeg ikke forventet før ca to år.. Stor forskjell på barna da: noen sover som en stein. Andre er våkne i veldig korte perioder. Storebror(2 år) er nå begynt å sove hele natten uten oppvåkninger. Men svært plagsomt har det ikke vært: bare inn å brette på dyna og gå ut igjen.

Han sover sammen med oss, kanskje jeg skal prøve med eget rom? Tenker du at jeg må begynne med nattavenning på pupp nå?? Han spiser 1-2 ganger pr natt, ellers bare våken. Litt sutrete nå de siste ukene, tenker det kan være tenner. Hva slags grøt bruker du da? Hvilket merke? Han har jo fått grøt lenge nå og det er jo bare de siste ukene han har vært mer urolig.

Syns det er litt vanskelig å si hva du skal gjøre, men jeg syns det er tidlig med eget rom enda. Både fordi de er små og trenger nærhet, men også fordi det gjerne kan bli tyngre for meg selv da jeg må inn på et annet rom om nettene når det er noe. her samsover vi i hovedsak fortsatt, men jeg har begynt å legge mini i sin egen seng på kveldene(etter at han er sovnet..) Tenker å ta nattavvenningen om et par mnd. storebror begynte å spise veldig ofte rundt 8 mnd og da var det nok for meg.. (5-6 ganger om natta)

Veldig sannsynlig at det er tenner din lille plages med da! De kan plages mye med tenner selv om tennene ikke bryter gjennom med en gang.

Grøten som ble for tøff for mini er nestlé sin barnegrøt(kjøpt på Rema). Den jeg bruker nå heter "Holle" og er kjøpt på helsekost.

Om det ikke har vart veldig lenge(mer enn to uker) ville jeg nok sett det litt an. De er urolige med jevne mellomrom. Mulig jeg er litt hønemor, men jeg synes det er "skummelt" å ty til eget rom/nattavvenning om det kan være noe annet de plages av. Da tar man jo på en måte bort litt av tryggheten/nærheten i en tid hvor de allerede sliter med noe annet.

Dersom han alltid har vært urolig på natta/tidlig oppe må du nok belage deg på at dette varer ei stund til.. Storebror hos oss våkna 4-5 hver morgen fra han var 3 mnd og til han var ca 1,5 år. Vi prøvde det aller meste, men noen er A-mennesker og noen er B-mennesker.. Det beste du kan gjøre da er å sørge for å få deg hvile ellers på døgnet. kom deg i seng om kveldene er mitt heteste tips, eller i allefall sørg for at du får nok hvile ellers. Og skulle det nå være slik at du har et lite A-menneske: ikke kutt sovingen på lille i håp om at h*n sover lengre på morgenen! Dette virker ikke når de er små(under tre år ca). I steden sliter man de ut i ei tid hvor de skal lære mye. Vi erfarte faktisk at storebror sov lengre da vi la han tidligere.

Storebror sover som regel til kl seks nå. av og til halv sju. I seng halv åtte, og sover 1-2 timer på dagen.

I natt sov W fra 19 til 0230, spiste og sov til 0545:-)) deilig! Tror det er tenner og at det antageligvis er en periode. Går jo veldig opp og ned her. Har ingen planer om eget rom enda, W er en liten kosegutt og trenger nærhet på natten. Også er ikke jeg helt klar for det ! Takk for gode tips:-)

Jeg helikkehar ikke klar for det,men det var verdt og prøve. Hadde flyttet han fort inn igjen hvis det ikke hadde gått,men det gikk jo kjempebra:)

Så bra!! Da krysser vi bare fingrene for at kommende natt blir like bra:-))

Våken en gang og våknet 0545:-)) får nyte det så lenge det varer! Han har sluttet å ta den siste luren før kvelden.. Vet ikke om det kan ha noe å si.

W har ikke sovet siden 1 i dag!:-/ han har vært litt trøtt, men skulle ikke sove. Han har sovnet nå, kanskje en forandring som skjer? Han er jo så blid og fornøyd da:-)

Back
Topp