Søvn

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
*lykke* er nesten litt happy, David sover lengre og lengre om nettene nå, i natt så sov han til kl 03 før han våknet. Alldri sovet så lenge før, men var ikke så lett og få han til og sove igjen, så etter en stund ha jeg han i vår seng,og da sov han til 7.30. Noen så har noen råd om hvordan få han til og sove igjen etter mat? Sliter litt med det innimellom...

Hei:-) høres ut som oss dette!w har begynt å sove lengere på natt. Han sovner i halv 1930 tiden og spiser igjen alt fra mellom 1 og halv 3. Dette varierer jo litt, men i det siste har det vært mellom halv 2 og halv 3 og deretter mellom 5 og 6. Veldig deilig når han sovner igjen med engang, men det er sjeldent det skjer. Som oftest sovner han ganske greit etter 1 amming, men 2 gang er det ofte vanskeligere. Er litt kjipt å være våken fra 5:-/ vi står opp mellom 6 og 7. Klarer aldri å få han til å sove lengere dessverre. Han tar en lang dubb etter at vi har stått opp på sofaen.. Tar gjerne imot tips her også:-)

Ja dette hørtes veldig likt ut, har varierert mellom 1 og tre her og. Å legginngang innen kl 7 , tar av og til litt tid før han sovner også. Men veldig irriterende når en våkner kl 2 fekk å han ikke vil sove igjen med engang, eller er det helst i 6-7 tiden du sliter med at han ikke vil sove igjen? Ja her og har han seg en dupp etter han er stelt og vi har stått opp...kunne han ikke bare sovet litt lengre :p gir du grøt Om kvelden?

Når han våkner rundt 5 og ikke vil sove igjen. Hadde han våknet 6 hadde det vært helt greit, da kunne vi stått opp:-) men ligge å gi smokk å vugge på vogga i en time halvannen kan bli slitsomt:-/har ikke begynt med grøt enda.. Tenkte å vente til 4 mnd. Har du?:-)

Ja har gitt grøt en uke nå, tror det e det som har hjelpt her at han sover mer, for han var ganske ofte våken. Men han er nesten en mnd for tidlig født og, har hørt de kan ligge litt etter da, men jeg vet ikke. Ja litt tidlig med kl 5 alså, 6 og for den del:p

Sukk!w våkner halv 5-5 om morgenen nå.. Ingenting hjelper! Ikke pupp eller vugging! Er den eneste løsningen å legge seg tidligere så en holder ut?!

Kanskje en god ide ja.. Pleier ikke gjøre det med mindre avf, men det skal keg gjøre i natt hvis han våkner 5:-)

Sukk!w våkner halv 5-5 om morgenen nå.. Ingenting hjelper! Ikke pupp eller vugging! Er den eneste løsningen å legge seg tidligere så en holder ut?!
Jeg ville definitivt ha prioritert å sove når jeg hadde kunnet ja..

Min første sønn, som nå snart er to år, våknet kl fem fra han var ca 3 mnd og frem til 1,5 år... Sier ikke dette for å ta motet fra dere, for det behøver vel ikke bli slik, men jeg ville nok forberedt meg på noen tidlige morgener i mnd fremover og heller blitt positivt overraska om det ikke ble slik. Ved å legge seg tidligere om kveldene blir ikke morgenen like tung. Prøv å gjør noe fint for deg selv om morgenen som "trøst" slik at det føles bedre; sett baby i vippestol på badet mens du tar deg et varmt bad og en god kopp kaffe, stek rundstykker(sånne du kjøper i butikk) til frokost etc.

Råder dere til å ikke begynne å kutte søvn fra ungen i håp om at de sover lengre på morgenen. Dette nytter ikke når de er så små. Tvert imot. Og de trenger søvn nå som de vokser og lærer så mye. Vi har prøvd ALT, og det eneste vi har fått ut av det er frustrasjon.. Nå sover han til kl sju så lenge han er frisk.

Hjalp ikke med ren bleie, byssing eller pupp. Jeg har på ingen måte tenkt å la W sove mindre. Vi har nå ligget og sovet på sofaen i 1,5 t og sovet:-) jeg har jo permisjon så vi får bare ta igjen litt søvn på dagen. Han legger seg 7 og sovner fort så litt kveld får jeg selv om jeg må legge meg tidlig:-) takk for gode råd! Får bare ta tiden til hjelp:-)

Hos broren min hadde de en periode med tidlig våkning som varte bare en mnd da..:-)

Hos broren min hadde de en periode med tidlig våkning som varte bare en mnd da..:-)
Åå satser på vi har den her, mini våkner en gang mellom 5 og 6.30 og er rååklar for morgen...

Her legger jeg tulla i 21-tiden, skjønner jeg legger senere enn alle andre...? Og da sover hun til 8-9-10 neste dag med 1 eller 2 matinger mellom... Håper jeg ikke gjør en generaltabbe ved å legge så sent?? Hadde ikke det hjulpet for dere som sliter på morgenene, å legge barna noe senere? Skal man kanskje ikke det med de små (altså kommer til å legge henne tidligere etterhvert, men tenker hun er så liten ennå)..? Er barna deres klare for sengen allerede i 19-tiden? Ikke min... :binkybaby

Her legger jeg tulla i 21-tiden, skjønner jeg legger senere enn alle andre...? Og da sover hun til 8-9-10 neste dag med 1 eller 2 matinger mellom... Håper jeg ikke gjør en generaltabbe ved å legge så sent?? Hadde ikke det hjulpet for dere som sliter på morgenene, å legge barna noe senere? Skal man kanskje ikke det med de små (altså kommer til å legge henne tidligere etterhvert, men tenker hun er så liten ennå)..? Er barna deres klare for sengen allerede i 19-tiden? Ikke min... :binkybaby
Ikke noe feil i å legge henne i nitida når de er så små. Men jeg tror ikke nødvendigvis det er det som gjør at hun sover til kl ni. Gutten min tar kveld i samme tida og er oppe ca sju normalt. Idag 06:10..
Søvnspesialistene(har lest en del om søvn siden storebror har vært så tidlig oppe..) anbefaler at små barn er i seng kø sju på kveldene. Dette er nok for å sikre de nok søvn.
En utbredt misforståelse er at de å legge små barn senere, eller kutte ned på søvnen dagtid, gjør at de sover lengre på morgenen. Dette fungerer på oss voksne, men for småbarn virker det (dessverre) ikke slik.

Høres ut som at vi gjør det temmelig likt jeg og du. Jeg følger sovemønstret til mini nå, og han sover ca 18:00 på ettermiddagen og er så våken et par timer etter det før han tar kveld. Ser for meg at han blir 7-8 mnd før vi kanskje får noen mer rutine på tidligere legging. Tidligst...;-)

Tuppa her har begynt å legge seg rundt ni nå (men er heldig hvis hun sovner så tidlig), et par matinger i løpet av natta, og står opp mellom 8-10...

Det er akkurat det samme som her.. sovner som oftest ikke før ni, halv ti.. og noen ganger strekker hun det til ti.. spiser rundt kl sju og sover igjen noen timer. Stresser ikke enda, hun får styre dagene med søvn og mat akkurat som hun vil - er det som fungerer best for å henne. Men når det er sagt, gleder meg til å få kveldene for med selv igjen, og kanskje ta meg en tur ut på kveldstid igjen

Har prøvd å legge William senere og jeg har prøvd p kutte søvn på ettermiddagen, men det ble ikke bra! W er kjempe trøtt og klar for senga kl 19 og da unngår vi at han blir overtrøtt og utenfor. Det at han er en morgen fuggel får vi leve med, barn er jo forskjellige . Til gjengjeld får vi litt alenetid på kvelden og William sover godt frem til 5-0630.

Her sovner ikke snuppa før 23/00 på kvelden.. Hu er så trøtt fra kl 19, prøvd å legge henne 18.30, men hu bare hyler.. Hu må mates i søvn for ellers finner hu ikke roen.. Jeg mater kl 18, legger henne ned, men våkner så fort hu blir flytta bort fra kroppen min.. Håper det snart går over og jeg får litt tid uten henne på fanget på kvelden.. Hu sover jo til kl 8 dagen etter uten mating da, men vekker henne kl 8, sovner igjen 9.30, sover en time, sover igjen kl 14-15.30, og sover fra 16-17.30.

Back
Topp