Søvn.....

kriol

Andre møte med forumet
Hvordan sover babyene deres? her sover lillemor på 8 uker veldig dårlig... hun MÅ trilles, bæres eller "puppes" i søvn. hun kan være så trøtt at hun gråter skikkelig, også sovner hun på meg, men med engang jeg legger henne ifra meg våkner hun.. samme med vogna, jeg triller og triller inne i stua, hun sovner, men med engang jeg slutter våkner hun... utrolig slitsomt:( i tillegg sover hun såvidt på natta, sovner i 12-tiden, og våkner gjerne 5 ganger før jeg gir opp i 5-tiden... Noen som har noen tips eller oppmuntrende ord? Hilsen en sliten og trøtt førstegangsmamma:(

Du får ikke til å sove me henne oppå deg? Det må jeg gjøre til tider. Har litt etter litt vent han på senga si, men han må fortsatt ha mye trygghet og kos for å sovne og sove godt :) men som sagt, her blir det bedre og bedre jo mer jeg prøver. ellers er det jo sånn at noen babyer ikke sover like mye som en hadde forventa eller ønska :/ STÅ PÅ!

Her har vi det også slik på dagen, hun elsker å sove på magen vår, og våkner straks vi legger henne fra oss......
På natta sover hun bra!
Nå vet ikke jeg hvilken seng du bruker til babyen på natta, men jeg bruker en slik bag som hører til simovogn. Den er jo litt smal, så tror det er veldig trygt og godt oppi den!
Har et saueskinn neddi og varmeflaske for å varme opp bagen før jeg legger henne i den etter å ha ammet henne på sengekanten en gang mellom kl. 22 og 24 på kvelden.
Da godtar hun å bli lagt for seg selv!

Må bare si at jeg hadde det slik med min førstefødte. Alt går over. Men det er veldig slitsomt når det står på. Nå har prinsessa mi fått kallenavnet tornerose. Hun gjør nesten ikke no annet enn å sove føles d som. Hun er nå 5,5 uker gammel. Så ingen barn er like...

Men det å pakke de godt inn er nok lurt. Min sover bedre når hun er varm. På natta ligger hun i en liten vugge oppå lammeskinn med teppe og dyne rundt seg. Nå har vi ikke varme på soverommet. Sørg for at romtemperaturen er på ca 19grader. Ikke mer, heller en grad eller to mindre. Det skal visst være bra.

Kan jo prøve å la ungen din sove ute. Mange sover bedre der.

Det høres kjent ut. For oss synes jeg de dagene hvor vi har fått gått en litt lengre tur på formidddagen (sover mens vogna er i bevegelse) er lettere. Min mor sier alltid at "søvn avler søvn" og det kan være noe i det. Lillebror (7 uker) har de siste dagene klart å sove litt alene ute i vogna også. Storebror var nesten 4 mnd før vi fiksa det med han.

I ammetåka greide jeg la være å skrive hovedgrunnen til at han i det hele tatt tolerer å ligge for seg selv: SVØPING! Eller swaddling som det heter på engelsk. Søk på youtube på swaddling å du får opp mange forklaringsvideoer :) De føler seg trygge når man rett å slett legger dem i tvangstrøye ;) Håper det funker :)

Her sover han helt fint stort sett, best i senga med oss men også i egen seng, lurt å varme senga hans før en legger han nedi..enten varmeflaske eller sånn havrepose fra helsekost:) å ha et teppe ganske tett på gjør underverker- når de kaver med armer og bein så girer de seg opp og trenger lengre tid å roe seg ned:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

om du har ei ammepute, legg den i senga til babyen, å legg babyen inni "U'en". Eg legger og ei varmeflaske med kokt vatn oppi senga, å tar den vekk når eg legger Levi nedi. pakker puta godt rundt han så han kjenner at han har noke rundt seg:) varmeflaska legger eg litt lenger ned under dyna, så den holder seg varm til eg tar han opp når eg skal amme, da legger eg flaska der han ligge igjen:)

Her sover frøkna fint for seg selv,hun sover i en troll krybbe med lammeskinn under. Hun har kun dyna rundt. Har sengebeskytter i krybba nå,og hun ser ut til å trives godt med den der. På dagtid sover hun nå i en vugge i stua,men har begynt å vokse seg ut av den nå. På dagtid og ettermiddagen må hun ofte ligge på brystet for å sovne,men det er gjerne hvis hun kaver og ikke vil sove.

Her sover han aller best oppå meg eller pappaen, men på dagtid sovnar han av og til både under babygymmen, i bilstolen og vogna sjølv om han blir lagt våken oppi.
Om natta ligger han i vår seng, oppi ei ammemadrass, men det hender at han må ligge oppå meg og. Har ikkje begynt å venne han til senga si enda fordi eg ikkje orka å stå opp å hente han om natta;)

Back
Topp