Søvn?

Real

Gift med forumet
Hvordan og hvor sover deres små på natta?

Min kjære lille må som regel sovne på brystet mitt før jeg kan legge henne enten i vogna el ved siden av oss i senga. Hun sover flere timer om hun ligger på siden ved siden av meg, og har en tendens til å våkne fortere om jeg legger henne i vogna el senga si. El vi har ikke tatt i bruk senga hennes enda, som er en bedside crib, siden jeg ikke har fått igang amminga skikkelig.

Hun sovner ikke av seg selv om jeg legger henne ned og hun er våken, hun må roe seg ned hos meg først, og min mor presterte å si : har dere skjemt a bort med at ho må ligge hos dere allerede??

Hun er bare 3 uker ( 4 uker på fredag), så jeg tenker at nå i starten må vi jo bare prøve oss fram, og det er jo bedre at hun sover og har det bra vel..

Min kjære lille sønn, nekter å såve noen annen plass, enn på mamman sin ;) koselig er det, men noen kvalitets søvn blir det ikke! Han våkner tvert jeg enten legger han ved siden av meg eller i senga:confused:

Ps. Jeg er under den mening at det ikke går ann å sjemme bort barna sine på nærhet og kjærlighet ;) de er jo vant til og ligge tett inntil oss, det har de gjort i ca 9mnd :)

Jeg er kanskje heldig for lille prinsessen min kan sove det jeg legger henne. Enten i vuggen på stua eller senga si på rommet vårt. Men hun sover godt på dagen, men er verre på kvelden og natta. Da er det kun pupp og mamma som gjelder. Sovner best med pupp i munnen.
Håper at vi snart får snudd døgnet hennes! Trøtt.com

Først sov han sammen med meg, men jeg er så livredd for å legge meg på han :confused: Så de siste dagene har jeg lagt han i vugga si. Har brukt litt tid på å sovne, men jeg sitter alltid ved siden av å synger og stryker på han. Så i går sovna han fort.
Han har godt sovehjerte, sover 6-8 timer om natta før han vil ha mat. Da kommer han opp i vår seng, og blir gjerne der :-) Nå ligger han og pappan å sover søtt ;)

Min lille prins er likedan! Han sovner sjelden om jeg legger han når han er våken. Må roe han ned og la han ligge på brystet mitt eller pappans før vi kan snike han bort i vogn eller seng ;) når han våkner for å få mat er han helt villmann. Skulle tro han ikke hadde fått mat før eller at han redd noen skal stikke av m puppen, så matvettet er det ikke noe iveien med ;) i natt var han oppe hver time fra halv ett fram til halv fem for å spise hver time :s får håpe vi får snudd om dette litt til dag tid etterhvert, for det er litt slitsomt å smme så mange ganger på natta!!! Lille prinsen vår er litt over en uke gammel nå.

Her og vil hun sove på fanget... hun sovner ofte når hun får mat, men våkner når hun legges ned. Når jeg skal legge meg våkner hun opp og vil ikke sove! Selv om jeg legger meg kl ni er jeg ikke i seng før elleve.

Sønnen min har aldri villet legge seg, hadde bestemt meg for at jeg skulle være streng denne gang og at hun skulle sovne av seg selv, men jeg vil ikke stakkars hubro skal hylskrike til hun sovner heller. Tror det blir bedre etter hvert; )

Sovner som regel på puppen så raper pappan han i halvsøvne å så ligger han i senga si etter det :) men etter nattammingen får han ligge ved siden av meg, da jeg syns det er så koslig <3

Gutten min sovne som regel når vi ammer, sovne sjeldet om vi legg han ner når han er våken. Om natta har vi ei bedside crib som han ligg i delar av natta, men i det siste har han sove meir og meir i vår seng. Der er det jo så delig å ligge inntil oss :) problemet er at eg ligg meir på vakt når han ligg der, så eg prøver å legge han bort i krybba igjen etter ei stund. Han ligg somregel fint der og. Eg er enig i at det ikkje går ann å skjemme bort babyen på nærhet. Det er jo eit av dei største behova dei har, så eg tenker at det er viktig å gi dei all den nærhet dei ønsker!

Knøttet sover nå i egen seng ved siden av meg men er oppe hos oss å nattspiser hver 3.time ca
Siste nattsnack i 5, 6 tiden da ligger han bare hos oss..sover gjerne til 9halv ti der:) kooos!
Første ukene sov han hos oss da men jeg ble ganske sliten da jeg sover så dårlig..men gikk helt fint å overføre han til egen seng da:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Knøttet vårt sover oppi senga vår han :) Samsoving. Våkner oftere om nattan, men det er veldig trygt i forhold til krybbedød. Var en artikkel om det i går tror jeg, om det med samsoving. Vi syns det er trygt og godt for oss da :)

I natt sov min frøken hele natta. Det vil da si til kl 5. Helsesøster regner jo det som morgen:-P Hun er litt urolig og ligger mye på puppen på kvelden. Ellers sover hun greit på dagtid. *bank i bordet*

Var hos legen i går, og han anbefalte at eg la vetleguten tilbake i egen seng etter amming om natta, pga dårligare søvnkvalitet for begge to når han sove sammen med oss. Han meinte og det var fare for å aldri få han ut av senga igjen vist me ikkje begynte no... Problemet er jo bare at eg er så trøtt om natta at eg ikkje orker, og ofte våkner han igjen når eg skal ha han over i senga si.

på barsel anbefalte dei meg samsoving, barn som får mykje nærhet fra mor har de bedre og utvikla seg fortare:) eg amma t han sovna så har eg varmeflaske i senga hans som eg tar vekk i de eg legge han ned, vist de ikkje er varmt så våkna han m en gang.. der søve han til han ska ha mat, så når eg tar han opp for å amme legger eg på plass varmeflaska igjen, så den varma plassen hans. etter måltid Nr 2 på natta så tar eg han oppi senga til meg:) førstemann sov med meg i mange mnd, va sef litt kamp å få han t å sove i si seng.. Men de må vi tåle! Samsoving e bra! :)

Her sover mini midt i senga vår på ammemadrass, med eigen dyne. Eg skiftar side etter kva pupp som står for tur ;)
Pappaen sover i lag med storebror foreløpig, slik at han slepp å våkne så ofte om natta.
Eg kosar meg med mini ved sida av meg, og stressar ikkje med å få han over i eiga seng. Tenker å begynne å venne han til å sovne i eiga seng når kveldskolikken gir seg, det er ingen vits å streve med det no...

Hva gjør man med små frøkener som våkner etter bare 20 min når hun ikke ligger i armene mine? Veldig hyggelig å ha henne hos meg, men kunne vært fint at hun sov litt alene også :)

Legg ammeputa (om du har) i senga til babyen. Eller Noke Anna hardt.. Langt ammeputa som en hestesko, så legger eg varme flaske nedi før eg legger han ned i.. Tar vekk varmeflaska å legger han "inni" puta om du skjønna. Da føle han at han har noke på begge sider, og de e trangt :)

Back
Topp