Søvn

Leelu

Elsker forumet
Hvordan sover de små for tiden?
Og hvor mange timer?

Snuppa har de siste månedene sovet 11 timer på natten og 1-2 timer på dagen.
Vet det er store variasjoner og fra det jeg har forstått sover hun forholdsvis lite.

I det siste har vi i tillegg hatt flere tunge netter pga. tett nese, sykdom etc.
Om hun er frisk sover hun heldigvis nattet igjennom uten problem.

Mi sover somregel 14-15 timer hver natt, og et par timer på dagtid.. Hun er et ordentlig sovedyr da, og har sovet masse, spesielt på natten hele tiden..

Jenta mi sover normalt 11-12 timer om natten og 2-3 timer på dagen i barnehage (3-4 timer i helgene). Er hun tett i nesen eller forkjølet, hever jeg hodeenden av senga med 10-15cm (bruker stablet med bøker under sengebeina), det pleier å hjelpe.

Volcano skrev:
Jenta mi sover normalt 11-12 timer om natten og 2-3 timer på dagen i barnehage (3-4 timer i helgene). Er hun tett i nesen eller forkjølet, hever jeg hodeenden av senga med 10-15cm (bruker stablet med bøker under sengebeina), det pleier å hjelpe.

Takk for tipset. Får kanskje prøve det ut, eneste problemet er at snuppa er som en propell når hun sover, hun snur jeg rundt slik at beina ender der hodet opprinnelig lå.

Hun sover 12-13 timer pr natt og 1,5-2 timer på dagen  Sov tidlig rundt.Våkner kun hvis hun er syk.  Når hun er tett i nesen har vi også bygge opp hode enden. Men uten hell. Hun er en propell som din Leelu og jeg har derfor sluttet med det.

Her legger gullet seg rundt 18.30 nå og står opp mellom 06-06.30. Ofte våken om natten i perioder! Ganske slitsomt....:-/

Eiramjenta skrev:
Hun sover 12-13 timer pr natt og 1,5-2 timer på dagen  Sov tidlig rundt.Våkner kun hvis hun er syk.  Når hun er tett i nesen har vi også bygge opp hode enden. Men uten hell. Hun er en propell som din Leelu og jeg har derfor sluttet med det.

Haha, så morsomt at din også er en sånn som snur seg rundt i senga!

Lunde86 skrev:
Her legger gullet seg rundt 18.30 nå og står opp mellom 06-06.30. Ofte våken om natten i perioder! Ganske slitsomt....:-/

Uff da, skjønner det er slitsomt. Hva tror du det skyldes? Er det sykdom/tett nese eller noe annet?

Lunde86 skrev:

Som jeg skrev, jenten min sover 12-13 timer pr natt, men hun er våken innimellom, hun også! Hun sover fremdeles på vårt rom (rommet hennes er ikke klart enda...) og når hun våkner om natten er det enten fordi hun vil ha melk (svake mamma..), kos (svake mamma..) eller så har hun tenner på vei (håper jeg..). Trøster meg med at det bare er for en kort stund ;o)

Back
Topp