Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
ingen rutiner her. Men prøver dra kvelden lengst mulig for de første timene på kvelden sover han lengst. Feks. fra kl 21.00 til 01.00 sover han, mellom dette er det ca 3 ganger melk på natten og kl 07.30er han lys våken. Han har alltid en periode på dagen der han kan sove i ca 2-3 t. ellers er det sove 15 min våken 30 min, sove 5 min våken 10 min..... og selvsagt flere ganger mat mellom sov og våken. Men jeg har ingen faste mønster. Egentlig greit å kunne gjøre slik jeg vil. Men drar jeg han med på ting og tang på kveldene kan han bli litt urolig!
Ikke så mye rutiner her heller. Hun er straks 5 uker. Hun sovner som regel mellom 21 og 23 en gang på kvelden, og da sover hun som regel spnn 3-4 timer, så er det mat igjen. Vi pleier å stå opp sånn i 9-10 tiden alt etter når hun får mat, og da pleier hun å være våken en time. Om ettermiddagen og kvelden er hun ofte også mye våken. Ammer som regel sånn hver 2-3 time, noen ganger oftere.
bader han og har på pysjamas rundt 18.30-19.00. så har vi en kosestund før han får en flaske med melk. pleier å sovne mellom kl 20.00 og 20.30. legger han da i sengen sin når han har sovna og da sover han til morran igjen (spiser 1-2 ganger om natta men sovner igjen med engang), om dagen varierer det litt men han er som regel våken i 2 timer om gangen før han sover i 2 timer igjen.
Vi har kommet inn i en rutine som stort sett går greit. (han er 2 mnd)
Noen kvelder fungerer det jo absolutt ikke, som i går f.eks. Han har fått omgangssyka og hadde ikke matlyst og var på ulage i hele går. I hele dag har han sovet og jeg har måttet vekke han for å gi han mat. Daka liten, håper han snart blir bedre! Men uansett, slik pleier søvnrutinene våre være:
ca kl. 2O.00: På med pysjamas, ny bleie og amming. (avogtil bading)
ca kl. 21: legges i egen vugge på vårt rom.
ca kl. 03.00: amming og ny bleie hvis nødvendig.
ca kl 07.00: samme som kl 03.00
Etter det sover han som regel til kl 10, og på dagen sover han egentlig når han føler for det.
Snuppa her er umulig å få noen rutine på. Hun kan sove hele dagen ene dagen for så å være våken hele den neste. Nettene er ganske greie... Men her er det hun som styrer:p Men noe har jeg funnet ut, hun må ikke vekkes eller holdes våken, for da er resten av dagen ubehagelig for henne..
Står opp oftest kl 08.00.
Må ha en liten dupp i vugga fra ca 09 -10.00
Så er hun våken, får pupp og skift - ligger litt på matte å trener og koser med mamsen til ca 11.00, da er hun klar for langdupp.
3 timers dupp fra 11.00 - 14.00
2 timers dupp fra 15.00 - 16.30 eller 17.00. Vi vekker henne senest kl 17.30..
Da holder hun ut lenge, og tar natta kl 19.00.
Desto mer hun sover på dagen, jo bedre søvn på natta;) Hun er akkurat som storesøsknene var, kom fort inn i en slags søvnrytme. Hvis vi skal bort eller kjøre bil følger hun det samme mønsteret så fremst hun kan. Sover videre i vogn hvis jeg flytter henne fra bilstol etc.