Søvn

Eneamamma

Første møte med forumet
Hvordan lære de små å finne søvnen selv?

Ei venninne har en liten gutt på 12 uker. Han er avhengig av byssing eller pupp eller trilling for å sovne.
De har gitt opp leggingen på kveldene, for han vil ikke sove alene. Om de legger han klokka 19 når han er trøtt, ender det med at de er på soverommet til de legger seg alle 3... Han våkner etter få minutter hvis de prøver å gå ut av rommet. Nå legger de seg alle sammen i 21-22-tiden og da sovner han som regel greit etter litt byssing eller pupp. -Men de kunne godt tenkt seg en time eller to med voksentid på kvelden etter hvert... Det begynner også å bli tungt å bysse...

Uansett hvor trøtt han er så har han aldri greid å sovne av seg selv. Kan ligge i vugga og gråte, og når de tar han opp, sovner han i armene deres med en gang....
Bruker smokk, men er ikke veldig interessert i denne.

Jeg har selv ei lita jente som sovner fint på kvelden etter stell og litt pupp, men jeg skulle så gjerne kunne hjulpet venninna mi med noen tips, men er førstegangs mamma selv og har derfor ikke noen gode ideer å komme med.
Er det noen her som har noen gode råd???

Adrian var slik i begynnelsen oxo. Men etter jeg begynte og legge en tskjorte som jeg hadde brukt oppi sengen hans gikk det over. Da kjenner han lukten av mamma[;)]

jeg brukte reisesengen litt i stua fra begynnelsen som han kunne sove i. så når vi skulle legge oss så var det bare å bære han opp. det fungerte greit. men har alltid hatt lyd på rundt meg en radio eller noe sånn at vi kunne prate uten at han våknet. men sover han rundt? min sov ikke rundt før han var 6mnd og da la jeg han på eget rom og da var det ikke noe kny fra han. men har faste rutiner så kanskje det hjelper.

Back
Topp