Søvn zzz

Majja83

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvor mange timer i døgnet sover dere? Og når går trettheten over?

Er i uke 10 og sover helst 10 timer om natta og er fortsatt trett hele dagen. Må opp på do 2-3 ganger, men sovner fort igjen. Forstår ikke helt hvordan jeg skal klare dagene i ukene fremover...Skjønner vertfall ikke hvordan de med små barn fra før klarer det!

Jeg får en 10 timer i helgene, men blir ikke mer enn 7 i ukedagene. Men trenger gjerne en kvil på dagtid, for jeg blir fryktelig trøtt.

Det er tøft den trøttheten i første trimester, men nå nærmer vi oss andre trimester og da er det vanlig at en får tilbake en del energi. Det synes i hvert fall jeg er oppløftende å tenke på når jeg er veldig sliten :)

Er også 10+0 nå og den trøttheten tærer så vanvittig. Kan sove fra 10 til 7 på natta og likevel sove et par timer når jeg kommer hjem fra jobb. Nå når jeg har hatt fri har jeg sovet mer enn det også.. gruer meg skikkelig til å dra på jobb i morra egentlig da denne helga har vært ekstremt på trøttheten. Føler meg som en zombie som går rundt altså. Blir sliten og trøtt av helt enkle arbeidsoppgaver i hjemmet dvs å dekke på bordet omtrent [emoji23][emoji23][emoji23] var trøtt og sov de 3 første mnd med mini, men var ikke i nærheten av åssen det føles nå likevel.

Totalt i løpet av døgnet sover jeg nærmere 12 timer... Nå kan jeg jo det, men skjønner ikke hvordan jeg skulle fungert dersom jeg hadde barn fra før, så spørs om dette ikke blir enebarn :meh:

Jeg er 10 uker på vei i morgen, så krysser fingrene for at det nærmer seg en ending på dette vanvittige søvnbehovet!
Huset har aldri sett verre ut enn det gjør nå om dagen, for det finnes jo ikke energi til å bekjempe hybelkaninene :nailbiting:

Legger meg ca 20.30-21 og sover til 7.30 :wideyed: Da må jeg opp for å levere i BHG og Sfo, ellers hadde jeg sovet lenger :dead: Er sykemeldt pga kvalme/oppkast, så jeg sover ofte 1-2 timer på dagen også... så ja, jeg sover endel!! Har 2 barn fra før :love7
Husker at det ga seg uti 2 trimester :hello2

Jeg er 12 uker i dag og er fortsatt sinnsykt trøtt om dagene, hadde en dag med lite kvalme i går og jinxet det med å fortelle til mannen at nå tror jeg kvalmen er over [emoji85] veldig kvalm og trøtt i dag igjen, teller ned til 2 trimester og hvor forhåpentligvis trøttheten og kvalmen forsvinner!! Fikk dog begynt å trene igjen i dag, det var herlig :)

Jeg er 12+1 i dag og de siste to ukene har jeg hatt boen dager som ikke er like ille som resten. Problemet med det er at man tenker "kult!", og gjør ting. Som igjen fører til at man blir utslitt og trøtt og angrer på aktivitetene. Det ga seg vel omtrent på denne tiden sist. Eller da hadde jeg ferie og ikke barn, så husker ikke helt. Men var 14 uker da jeg var tilbake på jobb og da var det mye bedre enn før tre ukers ferie.

Totalt i løpet av døgnet sover jeg nærmere 12 timer... Nå kan jeg jo det, men skjønner ikke hvordan jeg skulle fungert dersom jeg hadde barn fra før, så spørs om dette ikke blir enebarn :meh:

Jeg er 10 uker på vei i morgen, så krysser fingrene for at det nærmer seg en ending på dette vanvittige søvnbehovet!
Huset har aldri sett verre ut enn det gjør nå om dagen, for det finnes jo ikke energi til å bekjempe hybelkaninene :nailbiting:
Tenkte nøyaktig likt da jeg gikk gravid sist, og ikke minst i barselsperioden! Men, det går overraskende bra:) l

Høres ut som det er håp i sikte! [emoji119] Har noen ekstra travle uker forran meg på jobb nå, men får bare bite tenna sammen og håpe det går over snart.[emoji42] Godt det ikke er lenge til påske![emoji214][emoji214]

Huset ser ikke ut, og mannen føler seg nok ganske forlatt til tider [emoji54][emoji32] Heldigvis har vi fortalt svigers om svangerskapet, så slipper ha dårlig samvittighet der...

Er 9+6 og har det likt som deg. Somregel lagt meg senest klokken 21. Sover til mini på 3 står opp dagen etter (som er alt mellom 5.30 og 7.00) og må fortsatt ha minst en hvil på dagen. Veldig dumt med tanke på 3 åringen, når mamma bare er trøtt og dårlig.. men er sykemeldt for tiden så får slappe av og hvile mye mens hun er i barnehagen. Føler de siste par dagene har vært kanskje litt bedre.. Både på kvalme og trøtthet. Håper det er på vei til å snu nå [emoji106]

12+2 nå, sovna på sofaen i sekstida i kveld, våkna i nitida, så da er det vel å ordne seg for natta snart...eg som hadde tenkt å trene litt i kveld [emoji85]
Samme skjedde på fredag, sov til åtte lørdagsmorgen med et par doturer bare [emoji42]
Er 20% sykemeldt da, så har litt kortere dager, og kan dra hjem før eg er redd for å sovne bak rattet og før eg er heilt zombie. Har lova oss bort som barnevakt om noen helger, DET kan bli interessant [emoji85] regner med at ting har roa seg til da, og så er eg jo ikkje aleine med kidsa [emoji5]️

....orker ikke tanken på å fikse i huset.....lett kaos over alt.....mulig det som gjør at mannen holder ut, tror han synes det er godt at eg firer litt på standarden, han slipper jo litt lettere unna, orker ikke kommandere han ut med støvsugeren om dagen [emoji85][emoji42]

Jeg sover gjerne 9 timer i ukedagene og lengre i helgene.
Men de siste dagene har jeg for første gang på ukesvis klart å være oppe til rundt kl.23.
Men er oppe å tisser minst en gang om natten.
Er 11+3 i dag.

Jeg er blitt helt motsatt, eller det vil si- jeg er ofte veldig trøtt, men jeg får ikke til å sove noe mer[emoji15] i går feks sovnet jeg rundt midnatt, våknet kl 05.30 og fikk ikke sove igjen før mellom 7 og 7.30.. Våknet igjen av vekkerklokka kl 8.. Mulig jeg sovner en tur når jeg kommer hjem fra jobb, men har ikke vært alt for mye av det heller...[emoji15] er 10+1 i dag.

I seng rundt klokken 9, sovner da som regel på sofaen 1-2 timer før dette.. Og sover gjennom hele natt, men fortsatt trøtt hele døgnet.. :/

Jeg er blitt helt motsatt, eller det vil si- jeg er ofte veldig trøtt, men jeg får ikke til å sove noe mer[emoji15] i går feks sovnet jeg rundt midnatt, våknet kl 05.30 og fikk ikke sove igjen før mellom 7 og 7.30.. Våknet igjen av vekkerklokka kl 8.. Mulig jeg sovner en tur når jeg kommer hjem fra jobb, men har ikke vært alt for mye av det heller...[emoji15] er 10+1 i dag.
Hadde det sånn i natt, ikke noe gøy....

Jeg må gjerne opp på toalettet 2-4 ganger per natt. De siste to nettene har jeg vært så forkjølet at jeg har vært oppe eller våken en gang i timen for å snyte meg. Rimelig gåen her på jobb i dag, ja..

Sliter veldig er sykemeldt. Er så trøtt og sliten at det svir og gjør vondt I kroppen. Klarer så vidt å prate når kvelden nærmer seg [emoji28]

....orker ikke tanken på å fikse i huset.....lett kaos over alt.....mulig det som gjør at mannen holder ut, tror han synes det er godt at eg firer litt på standarden, han slipper jo litt lettere unna, orker ikke kommandere han ut med støvsugeren om dagen [emoji85][emoji42]
Høres kjent ut! [emoji23]

Var hos legen i dag og fortalte om hvor trøtt jeg var osv og hun sykemeldte meg. Mente jeg måtte tenke på meg selv og få meg den søvnen jeg trengte. 50% sykemelding i to uker i første omgang. Tenkte ikke at man fikk sykemelding fordi man var trøtt, men hun sa jeg måtte fungere hele døgnet både på jobb og hjemme med mann og barn så da ble sånn.

Back
Topp