søvn trenger tips

førsteknøtt

Flørter med forumet
lillemor skal bare reise seg og stå å rope i senga og når vi kommer å legger henne ned er hun kanontrøtt, men 2 sekunder etter vi har snudd oss å gått ut står hun igjen. Kommer ikke til å bruke seler i senga så lurte på om noen andre sliter med det samme? hva gjør dere? hun veksler mellom å le å plutselig grine litt, å så ler hun å babler igjen. hun sover 2 ganger på dagen og da sover hun somregel ikke mer enn 30 min pr gang

Har omtrent samme probleme. Men eg lar han skrika litt, også går eg inn å stryke han på panna å slekt, også går eg ut igjen og vist han begyna å skrike så lar eg han skrika litt før eg går inn i igjen. Slek drive e på til han sovna. Funka som regel ganske bra. :) Eller kanskje de e på tide å kutte ut ein av lurane? Mathias sov  fra 10.15 - 12.50 i dag, og prøvde å legga han litt etter middag men han ville ikkje sova, så lot han ver våken til han skulle legga seg, eg rakk ikkje ein gong legga han før han sovna. Så kanskje det berre holde med 1 lur for dagen? Prøv ut å sjå ke du synst e best. :) Lykke til hvertfall! Og ikkje gi opp! ;)

Vi har vært i gjennom det nå nettopp. Gikk bare inn å la han ned, sa nå skal du lalle (sove), natta vennen, ga smokk og bamse også gikk jeg ut igjen. Holdt på sånn til ha ga seg og sovnet. Var en god stund, men nå er det lenge siden han har vært sånn. Er mest når han er overtrøtt.

Akkurat sånn hadd vi og det! Var en liten stund inne på tanken om å kjøpe seler, men slapp heldigvis. Liam sover på eget rom, og for ei liten stund tilbake begynte vi å leke litt der på dagtid. Er overbevist om at det (føler seg trygg inne på rommet sitt?), og stå-og-skrik-"metoden" var det som gjorde slik at det ikke er sånn lengre.

Hater å la han bare skrike, men "juksa" litt og sto å så på i dørsprekka :p Gikk inn etter ei stund, la han ned, gav smokk og strøk litt på han før jeg gikk ut igjen. Måtte gjentas en del ganger, men gud så glad jeg er i dag for at vi tok opp den "kampen". Har forresten kjørt samme triks på natta, da han reiste seg opp og sto og gråt da og.. Trøstet meg meg at nå når han har blitt stor nok og skjønner hvordan man skal bruke puttekasse osv, så skjønner han det med legginga også - at det ikke alltid funker å være "sjefen" ;)

Pjuh, ble langt dette emoticon

Back
Topp