søvn, trenger råd

baremeg;)

Betatt av forumet
Jeg har ei lita ei på snart 2 år. Hun er en engel å legge både dagtid (sover ca 1 time) og på kvelden ( følger gledelig med og legger seg med en gang) ca kl 19
Problemet er: kl 3 hver natt våkner hun og vil ikke sove mer. Det har da endt med at jeg tar henne inn i vår seng (vet det er dumt) , men hun sovner. MEN kl 5 er det morgen og da er det ikke mulig å få henne til å sove igjen.
kjenner at dette begynner å ta på...trenger mer søvn.
Lurer derfor på om noen har noen gode triks?????

Vår gutt er 17 mnder gammel..han fikk det for seg å våkne kl 12 og klokka 5 HVER natt .Var en periode  som varte 2-3 uker.(nå er den over for denne gang)

Våkna han kl 12 så la eg meg på gulvet  på rommet hans og "lata som eg sov" helt til han la seg ned i senga og sovna(var illsint på meg da..kasta smokken på meg ol)tok vel et kvarter før han sovna igjen..

Våkna han kl 5 så tok/tar vi han bare opp i vår seng..gidder ikke kjempe EN time liksom.

Er kanskje bare en periode hun er igjennom..

Imellomtiden råder jeg deg til å gjøre det EG ikkje er flink til--LEGGE meg tidligere

takk for svar, satser på det bare er en liten fase. Jeg prøver å være flink til å legge meg tidlig så er vel bare å gjøre det fremover... Lykke til med deres lille videre;)

Snuppa mi er kun ett år, men har slike perioder selv. Hvis jeg tar henne inn til meg, så sover hun godt, men våkner tidlig. Dette gir seg ikke før jeg slutter å ta henne inn til meg. Hun må være i egen seng, uansett om hun vil eller ei. Jeg går innom ofte ofte, men tar henne ikke ut av sengen og blir ikke inne på rommet hennes. Det hjelper å være streng her hos oss. Streng, men ikke slem.

2 netter er ille, 3. er bedre, og 4. sover hun som regel ganske så godt.

Hehe, er inne i en sånn vi og med gutten på 2. Har gått ned fra 2 timer til 3 kvarter søvn i barnehagen gradvis nå da, noen netter sover han hele natten. Men ofte er han våken flere ganger hver natt og krangler litt med oss. 

Men jeg har bare holdt meg hard. Han sover i sprinkelseng, men tror han kommer snart over om han blir sinna nok. Han får tilbud om vann og opp på do (er bleiefri). 
Han får streng beskjed om at nå er det fremdeles natta, og etter et par ganger med strengstemme fra mor blir det som regel stille. 

Litt slitsomt, men tror det er bare å holde seg hard jeg altså, så lenge det ikke er noe som feiler dem så klart.

Vil ikke anbefale deg å ta henne inn på ditt rom iallefall, det tror jeg bare kan gjøre vondt verre.. 
Men lykke til, tar gjerne i mot tips jeg også, slitsomt å være streng kl 2 eller 4 på natten. 
Gutten vår sier sånn:
"Våknet tidlig jeg, jeg vil stå opp???"

Så vi skal også kjøpe en sånn "natt/dag" klokke.. Håper det kan funke :P For han er en drøm å legge på kveldene, og elsker duppen sin i vogna

vet det er dumt å ta henne inn i vår seng men jeg er jo i full jobb og trenger den søvnen jeg kan få. JA det er VELDIG vanskelig å være streng på natta.. Det er derfo jeg hadde håpet på noen super triks;) Men da får dere bare ha lykke til alle sammen;) Får vi sove når vi blir gamle;)

Back
Topp