søvn, søvn, søvn.

LilleTuppa

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Det er noe det er litt manko på her om dagen. HVA SKJER?! eksakt 25 februar begynte hu lille å tulle om nettene. Fra å våkne 1 gang pr natt for mat til å våkne fra 2-6 ganger. Hun har sovet som hun pleier dvs våknet 1 gang for mat totalt 2 ganger siden 25.februar!

Det hjelper med smokk og standar leggerutinene hennes når hun våkner, men hun våkner opp gråtende. Er det noen her som har det likt, eller har hatt. Hva kan det være, og går det over?! Nå som vi står midt oppi det føles det uendelig.

Det at vi max får 2 timer sammenhengdene søvn mellom hver gang hun gråter begynner å bli rimelig slitsomt..
 
Høres veldig kjent ut! Det går over. For noen tar det en uke, for andre kan det ta et par måneder. Tok et par måneder her. Vil anbefale deg å lese om sleep regression.
 
Mange oppvåkninger her også, så har dessverre ingen gode råd o_O alt fra 4 til 8 ganger per natt :hungover:
 
Mini sover hele natta, men hadde en periode her med flere oppvåkninger. Barnelege ga tips om å gi litt vann på flaske (kokt romtemperert). Det hjalp for oss heldigvis. Av og til er det kun melk som hjelper om han en sjelden gang krangler om natta. Mini sover på eget rom. Lykke til :)
 
Hadde en periode hvor han begynte å våkne igjen på natta og fikk lite søvn igjen, men her var det mat som skulle til så økte mengden kveldsmat og da sover han nesten hele natta igjen [emoji7]
 
Hu her har og tullet mye på nettene de siste to ukene. Sover 2-4 timer mellom matingene. Jeg har hodepine hver dag pga søvnmangel [emoji20]
 
Vært sånn siste 3 ukene her også... zzzzz[emoji42] før kunne han legge seg kl 20 og sove til 08-09 med 1 mating kl 03-04 og 1 mating når han våkna... men nå derimot! Nå legger han seg kl 19 og får mat i søvne når jeg legger meg kl 23, så våkner han igjen 02-03 og vil ha mat, så våkner han igjen kl 05ish og vil ha mat og da vil han sove inntil meg til det er morgen kl 07ish. Og innimellom dette er det mye smokk-dytting.
 
Hu her har og tullet mye på nettene de siste to ukene. Sover 2-4 timer mellom matingene. Jeg har hodepine hver dag pga søvnmangel [emoji20]

Samme her! Hatt hodepine hver dag siste uka, og det er sånn søvnmange-hodepine..!
 
Her er jeg heldig om det går tre timer mellom hver spising, stortsett går det max to timer etter kl 23..[emoji42][emoji42] og hun vil ikke alltid ha mat heller, skal bare bruke meg som smokk
 
Dette er ikke helt samme situasjon, siden lillemann aldri har sovet lenge i strekk om nettene, men tenkte å tipse om hva som har funket for oss, kanskje det kan hjelpe andre? Jeg har nattammet til nå nylig, men da jeg fikk omgangssyken måtte vi gi han mme siden jeg ikke produserte nok melk. Da sov han plutselig 3 timer i strekk! Jeg har antakeligvis produsert mindre melk enn jeg har trodd om kveldene/nettene, og det har ikke vært nok for gutten vår. Han har derfor våknet hver time for å spise. Nå som vi gir han mme, vet vi hvor mye han får i seg, og han sover som regel 3 - 3,5 timer i strekk om nettene! Det er en helt ny verden for en sliten mamma, som ikke har sovet to timer sammenhengende på flere måneder. Kan være verdt å prøve, hvis barnet tar flaske og dere vil gi mme, evt. pumpe :)
 
Back
Topp