Søvn, søvn og atter søvn

Sushi

Forelsket i forumet
Novemberbarna 19
Hei alle sammen!

Kidsa våre blir bare større, helt utrolig hvor fort det går! Og som alltid så er iallfall min hovedtanke kretsende rundt søvnen.

Kidden har siden mandag forrige uke enten ikke sovet på dagen eller sovet 30 min ved behov. Dette valget er tatt sammen med barnehagen etter at både de og vi har brukt lang tid på legging i en enda lengre periode nå.
MEN, ungen våkner nå 04.30..senest 5!! Hun sovner kjapt om kvelden, tar maks 20 min hvis hun ikke har sovet noe og våkner som oftest ikke før grytidlig.

Til dere som har kuttet ut soving på dagen, er dette et kjent problem som etterhvert vil rette seg ut og få en mer normal tid for morgen, eller må jeg bare belage meg på å starte dagen så tidlig?

Hun legges rundt 17.45-18.00 nå for å kompensere for luren. Vil gjerne ha legging til 18.45, sånn at kanskje hun sover til 6
 
Vi gjør det vi kan for å holde han lengre oppe enn 18.00 her. Det blir alt for tidlig, vi mister jo hele kvelden med han da. Men ja vi sliter også de dagene han ikke har sovet i barnehagen for han er ennå egentlig såpass trøtt at han bør sove! Innimellom har vi latt han sove en halv time etter barnehagen mens vi har kjørt litt ekstra sånn at han har fått pittelitt ekstra til å holde ut kvelden. Men vi må igjen ikke veldig tidlig opp da vi ikke leverer i barnehagen før 9:15. så han sover da gjerne til 8:00.
 
Hei,har et barn født august 2019. Hun sluttet med hvil for noen måneder siden. Vi har hele tiden lagt henne til "vanlig" tid. Når du kutter hvilen er jo tanken at barnet trenger mindre søvn enn før. Legger du tidlig, vil det nok kunne skje at barnet våkner tidligere også. Prøv å holde barnet våken litt lengre om kveldene, samme tid som da hun hvilte.

Skal også sies at vårt barn har vært en morgenfugl og i perioder våknet rundt 5. Det er det i grunn slutt på nå, men klart de kan være slik også i en periode uten noen spesiell grunn.
 
Back
Topp