Søvn på natten

SukkerSøt

Glad i forumet
Juli13-jentene
Hvordan og hvor lenge sover babyen om natten?
Her har vi et luksus problem, snuppa har hatt sin andre dag hvor hun sover fra ca.23 til 5 i går og 6 i dag ( da vekket jeg henne for å få i hun litt mat, sov videre til 8 og ble vekket igjen fordi vi måtte gå til skole og Bhg. Er jo veldig deilig å få sove om natten men kjenner jeg blir bekymret jeg, hun er jo bare 4 uker, er det ikke meningen at hun skal må spise på natten? Både for seg selv og melkeproduksjonen?!?

❤❤❤

Her har tulla sovet hele natten fra første uka. Får siste måltideti 21-22-23-tiden og sover til en gang mellom 5-7. Ofte må eg òg vekke ho pga spreng. Da suger ho på eine brystet og eg pumper på det andre. Og sover att til 8-9. Det har ikkje gått utover produksjonen min enda iallefall. Ho hadde lagt på seg 710 gr på tre uker. Ho blir 7 uker på torsdag:)

Heldig dere er :)

Her varierer det, men på en veldig god natt så får han mat ca kl 24, så kl 4 og sover så til 6-7.

Som regel kan jeg bruke opptil 2 timer på å få han til å sovne igjen etter matingen i 3-4 tiden.

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Dere er heldige. Her sover han max 3 timer først så oppe hver 1-2time. Har begynt med mme og tror han er forstoppet :( håper d går seg til snart når magen har gått seg til

Eg snakket med hs og hun ville ha oss opp å veie, synes det var litt for tidlig å sove så lenge i strekk... Var oppe å snuppa hadde lagt på seg 545g på to uker :D så det var bare til å la hun sove, spiser seg tydligvis godt opp i løp av dagen og kvelden.. Fikk tips om å bare innføre leggerutiner og begynne å få lagt hun i åtte ni tiden for så å gi et drømme måltid når jeg la meg :) så vi er "heldige" sa hun :D godt å vite at det ikke er noe problem, litt av en forskjell da storebror ikke sov en hel natt før han var 3 år :) storesøster var mer normal, men mye mageproblemer de første tre mnd...

❤❤❤

Han får pysj, ren bleie og mat slik at han legger seg mellom 20:30-21:30. er vi heldige sover han da til kl 01 og da er han sulten. Etter det er han våken minst annenhver time. Han er jo ikke sulten så ofte og han bruker tid på å roe seg igjen - skjønner ikke helt om noe plager han eller om han bare søker nærkontakt. Han vil ikke sove mellom oss i senga(egentlig like greit?). Han sover heller ikke mye på dagen lenger, men gjerne 3t fra 14-15-tiden. Han må vel ha større søvnbehov enn dette? Det har i hvertfall mor og far, hehe.

Så lenge de legger godt på seg, er det vel ikke noe problem at de sover gjennom natta :-) luksus det :-)

Sover 2130-2330-05-08, så roughly. Variasjon i det altså, men det er sånn ca sånn det har vært i det siste.

Sover ofte 3-4 timer fra sånn 10-11 på dagen også. Mindre hviler etter det.

Back
Topp