Søvn på de små

Kathy80

Forelsket i forumet
*MIA*
Sommerfuglene <3
Hvor mye sover de små i løpet av døgnet nå?

Her soves det fortsatt mye på dagtid, men må ofte hjelpes da hun ikke finner roen selv.Hun kan være våken 1-2 timer etter vi har stått opp. Så sover hun stort sett frem til 16 avbrutt av noen amminger.Forsøker å få henne til å sove en liten halvtime fra 17, for at hun ikke skal bli overtrøtt.
På kvelden, etter 17, kan hun faktisk være våken i opp mot 3 timer- ofte urolige kvelder her. Hun sover stort sett fra 21, men ammes med 2-3 timers mellomrom på natt, noen ganger oftere.

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Ganske likt her og hun er 6 uker i dag :) Hun er veldig våken på kvelden, så vi kommer oss seint i seng, men hun sover opp til 7 timer før pupp på natta. Sover da 4 timer igjen før hun står opp. Får ikke sovet like lenge selv for har storebror på 2 år som står opp kl 7 og er hjemme foreløpig :p

Han sover ca 19 timer i døgnet. Lengst våken en økt på morgenen og en på ettermiddagen:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Sovner i 23-24 tiden, ammer kl. 5-6 igjen. Da ligger hun med meg i sengen et par timer og vil ha pupp igjen i 8-9 tiden . Da står vi opp og hun er da stort sett våken til i 12-tiden. Sover ca2 timer og så begynner "morroa" kl. 17 hvis vi har en dårlig dag og kl 19 hvis dagen har vært god (sovet på ettermiddagen og bæsja dagen før eller tidligere på dagen). Etter kl. 17/19 er det bare lennsmannssøvn på puppen.

Syns hun sover lite, kanskje 15 timer i snitt. 7+4 uker

Sovner en gang mellom 21 og 22 som regel. Veldig varierende på natten. Noen ganger en litt lengre periode våken, noen ganger sove hele tiden utenom mating. Tar som regel et par dupper på ca en time og en på tre timer på dagen, pluss noen cowboystrekker her og der.

Min på seks uker legges kl åtte og våkner kl ni, med noen rolige amminger i mellom. Tar seg gjerne en lengre lur fra 12 til 15, men er ellers mye våken. :) jeg er veldig fornøyd med rytmen hans. Vil annslå at han nok sover ca 16 timer i døgnet. Ikke noe mer i alle fall.

Natta tar han fra 20 - 08 og da er det 1 - 2 ganger han vil ha mat imellom. Fra 08 - 20 har han 2 - 3 sovinger på ca 5 timer tilsammen.

Om jeg skal levere i barnehage og på skole blir det litt anderledes siden jeg må ta han opp kl 07.
Men tipper han får ca like mye søvn i løpet av døgnet. Sånn ca 17 timer ser det ut til.

Noen som vet hvor mange timers søvn som er anbefalt i døgnet?

Back
Topp