Søvn på dagtid

Baby0420

Flørter med forumet
Novemberfnuggene 2023
Hei! Mini sover kun korte lurer om dagen, maks 30-40 min. Noen som har tips til å få han til å sove lengre? Evt erfaringer med at det går seg til av seg selv? :)
 
Min sover også så lite på dagen, mellom 20 - 30 min. Det er utrolig frustrerende! :arghh:
 
Min sover også korte lurer på 30-40 min, men har bare tenkt at det er sånn det er? Hva er det som er vanlig da, skal de egentlig sove lenger? :oops:
 
Min sover også korte lurer på 30-40 min, men har bare tenkt at det er sånn det er? Hva er det som er vanlig da, skal de egentlig sove lenger? :oops:

Det vet jeg ikke. Jeg er bare vandt med mine nevøer som sover alt fra 1-3 timer.
 
Mi lille jente våkner også etter ca 30 min. De våkner ofte da fra dyp til lett søvn. Jeg lar hun sove i vippestol og bilstol, da vugger jeg bare litt når hun våkner og hun sover da i 2-3 timer
 
Datteren vår på 2 var sånn da hun var baby. Skjønte ikke hva som var "gale" siden storebroren hennes sov opptil flere lange lurer da han var baby. Men hun trengte rett og slett ikke mye søvn på dagen, så det ble bare korte lurer på ca halvtimen. Hun kunne ta seg en lang lur hvis vi var på tur i vogn og hun sov ute.
Lillebror her er et kapitel for deg selv, han sover veldig mye, ble nesten bekymret over hvor mye han sover :joyful:
Men Helsesykepleier sa at så lenge han legger på seg som han skal, så må babyen bare sove :) Kjenner at det er litt deilig at han tar seg lange dupper ila dagen, da får man gjort litt hjemme og slappet godt av selv
Mitt tips er rett og slett å legge baby i vogn ute, frisk luft er det beste å sove i :)
 
Min erfaring med tre gutter som nå er fjortiser/voksne er at de ofte sover små korte dupper frem til de er klare for mer system i sovingen (1-2 lengre dupper i løpet av en dag.) Alle mine har sovet korte 20-40min dupper fra 1mnd til ca 5-6mnd. Da har de begynt å holde seg våkne lenger av gangen, og dermed også sovet lengre.. Virker som frøkna nå er likedan :) Hun sover 3-5 ganger i løpet av dagen, som regel mellom 20 og 45min..
 
Mine 4 har vært én på 20 min - 2h, én på 30 min - 1,5 min, én på 20-60 min og én på 5-20 min. Man blir sprø når ungen sover 5 minutter igjen og igjen og det tar 20 minutter å legge for de 5 minuttene. Hele dagen gikk til mating og legging. (Snakker da om ved ca 3 mnd)

Felles for de alle er at de sover færre ganger med lenger varighet etterhvert.
 
Jenta vår sover også bare korte dupper (20-30min). Noen få ganger kan hun plutselig slå til og sove 1-1,5 time :p
Hun sover 30 min uansett om hun sover i vippestol, senga eller i vogn (både når den trilles hele tiden og når den står stille).

Hun sover veldig godt på natten da. Legger henne i 19-tiden og hun kan sove til 4-5 tiden før hun vil ha mat. Da sover hun gjerne til 7 igjen :) Vi har vel egentlig bare konkludert med at hun ikke trenger så mye mer søvn! Hun har 4-5 dupper ala 20-30 min iløpet av dagen. Er somregel våken 1,5 time etter en lur. Tenker at duppene blir lengre når hun klarer å være lenger våken av gangen.
 
Back
Topp