Søvn på dagtid

Fossjinta

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Januarlykke 2020
Oktobergull 2022
Sønnen min er nå 10 uker og han vil absolutt ikke sove på dagtid. Han sovner kun hvis vi går trilletur, kjører bil eller han har spist mat og sovner på meg. Prøver å få han til å sove i vogna, babynestet og på soverommet, men dette nekter han og ligger bare lysvåken til tross for at han er veldig trøtt. Noen som har noen tips?

Han sovner lett på kvelden mellom 20-21 og sover da gjerne til 8-9 på morgenen med 1-2 oppvåkninger for mat i løpet av natten, men på dagtid nekter han omtrent å sive. Gråter ingenting og har ikke noen plager, han vil rett og slett ikke sove :p
 
Det er samme her, frøkna på 10 uker sover bare i vogn ute om den trilles. Så jeg triller jeg da.. Mange timer hver dag så hun får sovet. Nå blir hun fryktelig overtrøtt og grinete av for lite søvn, så vi må bare ut. Så mitt tips er å gjøre det som får han til å sove, de er jo alt for små til å slutte med dagsoving ennå.. Kan hende han vil sove mer inne etterhvert når han blir større?
 
Min og sover dårlig på dagen og kun korte dupp om gangen hvis vi er hjemme. Går jeg ut på tur for å shoppe eller treffe noen på kafé så sover han godt, også på en bråkete kafé. Tror ikke han liker at det er stille, haha. Prøver å sette på litt white noise iblant og da sovner han lettere I hvertfall. I nød kan jeg sette han i den elektriske vippestolen som vipper og har noe White noise på den også og da sover han hvis den vipper. Hvis han er mer grinete bærer jeg han litt i bæresjal til han roer seg eller sovner. Er jo nødt til å få gjort ting i huset, siden jeg har mye som skal ryddes og kastes mens jeg har permisjon.
 
Back
Topp