Søvn på dagtid

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Mini er 13 uker og har de siste par ukene slitt med å sove lenge på dagtid. Ham blir survete og ofte overtrøtt.
Jeg trenger tips. Går tur på ca en time om dagen. Da sover han greit, ser han gløtter opp. Ellers må jeg legge meg med han hvis det skal bli mer enn 30 min søvn.
Lurer på om han må ha det mørkt på dagtid også, for på natt sover han ca 4 timer mellom måltidene.
Tar i mot tips om noen har!

Har omtrent det samme her , så trenger også noen tips :wacky:

Vi har også fått slike problemer i løpet av den siste tiden. Tidligere sov han lett 3timer i vogna i strekk, nå er det absolutt maks 1time og da våkner han ordentlig :sorry: dette ender som regel med en overtrøtt baby på kvelden :dead:

Gutten min sover ikke inne på dagtid, har ikke gjort det siden han var noen få uker gammel. På dagen sover han bare i vogna. Derfor går jeg tur ca 4 ganger til dagen hvor han sover. Dette fungerer bra for oss, men jeg skjønner godt at ikke alle vil/kan gjøre det samme :) men hvis babyen din sover i vogn og du blir skikkelig desperat, så kan det godt hende flere trilleturer er veien å gå

Vi sliter med det samme. Det kan hende at hun sovner inne men da sover hun maks 30-45 min., aldri mer. Det tar også veldig lang tid å få henne til å sovne. Hun sover stort sett når vi triller men noen ganger bare 30 min. da også og de siste dagene har hun nesten ikke sovet når vi har trillet heller. Jeg går også tur ca. 1 time om dagen men det holder ikke, hun trenger mye mer søvn enn det.

Helsesøster sa vi bare skulle sette han ute i vogna. Og tåle litt gråt.han sovner når han er trøtt nok. Men hva når han våkner etter 1 time da?:p hehe..

Helsesøster sa vi bare skulle sette han ute i vogna. Og tåle litt gråt.han sovner når han er trøtt nok. Men hva når han våkner etter 1 time da?:p hehe..

Tåle litt gråt? Er ikke det litt utdatert teori?
Her sovnet i allefall ikke mini når hun er trøtt, da blir det bare mye mye mere gråt.
Hun sover mye mer på dagen når hun får kos og trøst. :)

For oss har det fungert ganske greit å sette på radio, dyppe inn smokken (som bare brukes når hun skal sove) og vippe på voggen til hun sovner.
Hun sove alt fra bare 10 min til 2,5 timer da.

Har også hatt litt hell med å amme til hun sovner også forsiktig flytte henne over i sofaen. :)
Eller amme liggende da.

Tåle litt gråt? Er ikke det litt utdatert teori?
Her sovnet i allefall ikke mini når hun er trøtt, da blir det bare mye mye mere gråt.
Hun sover mye mer på dagen når hun får kos og trøst. :)
Ja syntes det jeg også. Men mente vel litt surving. Gråting tolererer ikke jeg [emoji14]
Nå sover han godt ute.. og har sovet en time. Men fått vaksine i dag, så tenker vel det er derfor [emoji14]

For oss har det fungert ganske greit å sette på radio, dyppe inn smokken (som bare brukes når hun skal sove) og vippe på voggen til hun sovner.
Hun sove alt fra bare 10 min til 2,5 timer da.

Har også hatt litt hell med å amme til hun sovner også forsiktig flytte henne over i sofaen. :)
Eller amme liggende da.
Ja han sovner som regel om jeg ammer han liggende og han er trøtt. Men vil helst at han skal klare å sovne selv:) hvertfall trene på det :)

Ja syntes det jeg også. Men mente vel litt surving. Gråting tolererer ikke jeg [emoji14]
Nå sover han godt ute.. og har sovet en time. Men fått vaksine i dag, så tenker vel det er derfor [emoji14]

Ja. litt uffing tåler de godt :)
Mini gjorde det i går i 15 min mens hun fiklet med hånden min før hun sovnet. Det var kos. :Heartred

Tror det er ganske vanlig at så små babyer ikke sover lenger en 60 min i strekk om dagen. De sover heller i flere omganger! Her har mini ofte sovet mellom 30-60 min pr dupp. En periode sov han stort sett rundt 45 min. Når de blir litt eldre sover de gjerne i lengre strekk, men har kanskje bare 1-2 duppper [emoji106]

Back
Topp