Søvn på dagtid

Lillespirrevipp

Flørter med forumet
Hvordan er det med deres små, sover de noe på dagtid? Her sovner hun kanskje tilsammen 15 minutter gjennom hele dagen, og det er når hun får mat. Sovner ikke før mellom midnatt og 03.00 for natta og sover da til alt fra 10 - 13. Spiser selvfølgelig et par-tre ganger i løpet av disse timene.
Eneste måten å få henne til å sove litt ekstra på dagtid er å sette henne i bilstolen og bære litt på henne i den. Vil tro at det ikke er noe særlig bra for henne i lengden..? Og i tillegg er det tungt for mor og far! :p Merker på henne at hun er trøtt, men sove vil hun ikke.. Noen som har gode råd å komme med?
 
Her sover hun enda mye i armene mine og må bysses og bæres.... Variere hvor lenge hun sover og hvor mange ganger om dagen.... Men stort sett ikke våken mer enn 1,5-2 timer om ganga....

Sover ho ikke i vogna heller??

Er vel ikke det beste å sove i bilstol men er vel ikke så lenge om ganga?? En har di jo med i bilen om en skal avgårde så litt kan di jo sitte, men for lange strekk er ikke heilt bra tror jeg....
 
Her sover hun enda mye i armene mine og må bysses og bæres.... Variere hvor lenge hun sover og hvor mange ganger om dagen.... Men stort sett ikke våken mer enn 1,5-2 timer om ganga....

Sover ho ikke i vogna heller??

Er vel ikke det beste å sove i bilstol men er vel ikke så lenge om ganga?? En har di jo med i bilen om en skal avgårde så litt kan di jo sitte, men for lange strekk er ikke heilt bra tror jeg....
Vogna hater hun, så det blir kun korte turer i den hvor hun gråter hele turen. Kun bilstolen som funker.. Sovner ikke i armene våre heller, uansett hvor lenge vi bærer på henne.
Er det normalt for en 3 mnd gammel baby å ikke sove mer enn max 12 timer i døgnet, hvor 10/11 av de er om natten?
 
Jeg tenker at så lenge hun får tilbudet om å sove så er det greit... Her prøver jeg alltid å komme min lille litt i "forkjøpet" før han blir alt for trøtt, for da tar det lang tid med å få han til å sovne.. Tror også på det de sier om at "søvn avler søvn"...
 
Vogna hater hun, så det blir kun korte turer i den hvor hun gråter hele turen. Kun bilstolen som funker.. Sovner ikke i armene våre heller, uansett hvor lenge vi bærer på henne.
Er det normalt for en 3 mnd gammel baby å ikke sove mer enn max 12 timer i døgnet, hvor 10/11 av de er om natten?

Sutrer og griner ho mye?? Eller er ho fornøyd tross lite søvn??
 
Jeg tenker at så lenge hun får tilbudet om å sove så er det greit... Her prøver jeg alltid å komme min lille litt i "forkjøpet" før han blir alt for trøtt, for da tar det lang tid med å få han til å sovne.. Tror også på det de sier om at "søvn avler søvn"...
Jeg prøver også før hun rekker å gi tegn til at hun er trøtt, men hun nekter. Er umulig. Før var det enkelt - gi henne mat, så sovna hun. Nå er det derimot noe helt annet. Jeg tror også at søvn avler søvn, men når søvnen ikke kommer i første omgang er det vanskelig å avle.. :p
 
Her sover mini hele natta( ca 10 timer) og alt ifra 2-5 timer på dagen, alt etter om vi er mye ute og han ligger i vogna si:(
 
Lite søvn på dagen så fremt jeg ikke triller tur. Sover 40 min i vogna når den står stille, må trille for at hun skal sove videre.
 
Her sover mini hele natta( ca 10 timer) og alt ifra 2-5 timer på dagen, alt etter om vi er mye ute og han ligger i vogna si:(
Så herlig! :) her er det som sagt mellom 10-12 timer om natten som regel, så er dagssøvnen her som er problemet. Hun har sovet litt mer i dag enn hun vanligvis gjør. Sovna "tidlig" i går, våkna "tidlig" i dag, og har sovet ca 30 minutter tilsammen så langt av dagen. Kanskje det endelig begynner å snu seg :)
 
Lite søvn på dagen så fremt jeg ikke triller tur. Sover 40 min i vogna når den står stille, må trille for at hun skal sove videre.
Skulle ønske lille her også likte vogna si.. Hadde vært fint for både meg og henne! :) blir jo nesten lat av å ikke kunne gå ut på tur!
 
Jenta mi har begynt å sove igjennom hele natten. 21-8.15 ca uten å våkne :) på dagtid pleier hun å sove litt mellom måltider.. Alt ifra 15 min til 1,5 time.

Tenker at så lenge hu er fornøyde så er alt normalt. Er individuelt hvilket behov de har og hu får sovet godt igjennom natten hos deg :)
 
Så herlig! :) her er det som sagt mellom 10-12 timer om natten som regel, så er dagssøvnen her som er problemet. Hun har sovet litt mer i dag enn hun vanligvis gjør. Sovna "tidlig" i går, våkna "tidlig" i dag, og har sovet ca 30 minutter tilsammen så langt av dagen. Kanskje det endelig begynner å snu seg :)
Har dere faste tiden hun står opp på?
Det funker iallfall for oss, mini får første måltid mellom 9 og 10, så lar vi de gå 3 timer mellom hvert måltid utover dagen :)
 
Back
Topp